هشدارهای بی فایده آمریکا نسبت به هراس افکنان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۶/۹/۲۹ کد خبر: 143454 منبع: پرینت

وزارت دفاع آمریکا در گزارش تازه خود بار دیگر به این مساله اشاره کرده است که گروه های هراس افکن که در افغانستان می جنگند در خاک پاکستان از پناهگاه های امن برخوردارند و از آنجا فعالیت های هراس افکنی شان را سازماندهی می کنند. این در حالی است که حسین حقانی سفیر اسبق پاکستان در آمریکا با تایید این گفته اظهار داشته است که اردوی پاکستان از مخالفان مسلح افغانستان حمایت می کند و باید آمریکا بالای پاکستان فشار وارد کند تا منطقه را تهدید نکند.

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره این کشور اعلام کرده است که بسیاری از گروه های تروریستی که در خاک پاکستان پناهگاه امن دارند امنیت و ثبات افغانستان و منطقه را تهدید می کنند. بر بنیاد این گزارش گروه های القاعده، شبکه حقانی، لشکر طیبه، تحریک طالبان پاکستان، داعش و جنبش اسلامی ازبکستان در خاک پاکستان از پناهگاه امن برخوردارند.

چندی پیش نیز احمد رشید خبرنگار سرشناس پاکستانی در یادداشتی با تاکید بر وجود پناهگاه امن تروریست ها در این کشور اظهار داشت ارتش پاکستان رفتار گزینشی با گروه های مسلح دارد. وی گفته است ارتش پاکستان با گروه هایی که تهدیدی برای این کشور است می جنگد اما به گروه های مخالف دولت افغانستان پناه می دهد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان و کشورهای جنوب آسیا بطور مداوم به پاکستان هشدار داده است که اگر پاکستان در مبارزه با هراس افکنی به گونه ای جدی عمل نکند واشنگتن از گزینه دیگری در برابر اسلام اباد کار خواهد گرفت. این مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که این مسوولیت پاکستان است تا جلوی حمله ها از خاک اش بر دیگران به شمول افغانستان و نیروهای آمریکایی در این کشور را بگیرد.

در همین حال برخی از کارشناسان می گویند که هشدارهای مکرر مقامات بلند پایه آمریکا در حد یک هشدار لفظی به پاکستانی ها بوده است تا برخورد عملی. آنها می گویند با آنکه از اعلام راهبری جدید آمریکا نزدیک به چهار ماه می گذارد ولی تاکنون پاکستان علاوه از آنکه در امر مبارزه با هراس افکنان و تقویت روند صلح در افغانستان و منطقه از خود هیچ همکاری نشان نداده اند بلکه برای ناکام ساختن راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان و کشورهای جنوب آسیا به روسیه، ایران و چین خود را نزدیک ساخته است.

آمریکا هم تنها به هشدار و رهنمایی بسنده کرده و در حالاتی هم از گفته های خود کوتاه آمده چنانچه کانگرس آمریکا کمک 700 میلیون دالر با پاکستان را منظور کرد و به ساخت پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان که کار آغاز آن به اساس مخالفت آمریکا به تاخیر افتاده چراغ سبز نشان داده است. این نشان می دهد که آمریکا در تصمیم گیری خود در قبال پاکستان استوار نیست و این برای افغانستان زیان آور است زیرا عدم قاطعیت در برابر پاکستان این کشور را در راه ایجاد مزاحمت به همسایگان اش بخصوص افغانستان جسورتر ساخته است.

معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا از غم من وتو در این جا به خاطر تورریزم نیامده بلکه به خاطر منافع خود امده او مردم ما وشما توسط یک 100 نفر بلند پایه دولت در مقا بل دالر خا رجی فرو خته شده ایم
چون این 100 نفر در غم جیب خود و فامیل خود اند واه به حال غریب و بیچاره گه هم دین و دینا شان می رود و هم اولاد هاش شان در جنگ بهوده یهودی ع غ کشته می شود همه بر پا خیزید علیه این رزیم امپریالیستی جها ن خور اگر غیرت دارید اگر ندارید چادر به سر کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است