هیچ اتفاق نمی افتد، خاطر مان جمع است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143327 منبع: پرینت

استعفا یا برکناری استاد عطا نه اولین مورد و نه هم آخرین خواهد بود، ما از این اتفاقات در گذشته هم داشتیم، و در آینده هم فروان خواهیم داشت، دل مان جمع است.

انچه که دست‌کم برای من دردآور است صادق نبودن این به اصطلاح سیاست‌مدار های ما با مردمان شان است. هیچ کدام شان حتی این شهامت را ندارند که بگویند، واقعن پشت این همه بلند و پایین کردن ها کیست؟

اگر اشرف غنی با حلقه دور و کنارش است، پس ایستادن پشت این ها حماقت محض است. اگر چنین نیست و خارجی ها در این زدن و بستن ها نقش دارند، پس باید روشن شود که منافع جمعی ما در این بدی بستان ها کجا است، و ما در کجای این محاسبه خارجی ها قرار داریم. این به باور من مهم است.

هرچند دیر وقت شده است که قطعا به این باور رسیده ام که تاجیک به درد سیاست کردن نمی خورد، کافی است برایش فرصت فراهم شود تا شعر بسراید، ترانه بگوید و ادای روشنفکری در بیاورد. بیشتر از این من از این طایفه چیزی ندیده ام.

کیومرث آذریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   تعداد از جوانك هاي كافه نشين و تازه به دوران رسيده شرايط امروز كشور را آخر عدالت و برابري مي پندارند و اشرف غني در نظر شان «شاه امان الله» ميايد و ارگ را ميراثدار يك گروه قومي مي دانند و فكر مي كنند بالاي شان سايه خدا است.
در پاسخ با اين كوته فكران تهي از غرور بگويم كه برويد ارزش «آزادي» را درك كنيد و براي رزميدن به عدالت اجتماعي را بياموزيد. ياد بگيريد كه هيچ آرامشِ كاذب بالا تر از ارزش «آزادي» نيست. فراموش نكنيد كه اگر جنگ ها و انقلاب در افغانستان يك امتياز به ارمغان آورد، فرو ريختاندن نظام هاي تك قومي و استبداد بود. حالا هم افغانستان در سراشيبي خودكامه گي و تك روي قرار دارد و مبارزه در برابر تفكر «حذف و انحصار» يك بار ديگر نياز و فرض است. جنگ و مبارزه مهمتر از آن است كه در كمال بي عزتي در زير سايه درختِِ جباران بخسپي. مهم نيست كه مبارزده براي آزادي چه تبعات دارد، مهم آزاد زيستن و شكستن استبداد و خودكامه گي است. كاري كه مسعود شهيد به خون دل كمايي كرد.
هارون معترف

>>>   فردوس آریایی

موضع ما ایستادگی است!
به قول شهید بلخی:
بامستبد که پنجه زدم حق نمی دهد
حق را به ضرب زور گرفتن ضرورت است
حکومت وحدت ملی مشروعیت قانونی ندارد ودر مشروعیت توافقی اش استاد عطا رکن اساسی موافقت نامه است.
یا غنی حکمش را پس می گیرد یا ما باید برای " خلع ید" ی غنی ازقدرت کار کنیم. مشروعیت حضور غنی در قدرت از مشروعیت توافقی است که با جمعیت واستاد عطا داشته است.
حتی؛ تا سر حد تجزیه در بد بینانه ترین حالت باید ایستادگی شود، تا حساب کار عاقبت تبیعیض وتعصب به دست شان بیاید. در خوش بینانه ترین حالت تا اجرای کامل ومورد به مورد توافق نامه حکومت وحدت ملی استاد از سمت شان کنار نروند.
لویه جرگه باید دایر شود وقانون اساسی تصحیح شود، نظام از ریاستی به صدارتی تغییر کند در غیر آن غنی در کابل حکومت کند ما در شمال، و الا اگر به خواست ها وفیصله های ارگ وقعی بگذاریم، دو دسته ودست بسته خود را به کام مرگ ونابودی کشانده ایم، وبار سنگین ملامت نسلهای بعد را نیز به دوش کشیده ایم. شما را دل تان، به موضع جمعیت هم کاری ندارم، به عنوان یک عضو این گروه موضع ما این است که نوشتیم.

>>>   محمد همایون صادقی
اخوانیزم موریانه بود که در جان تاجیک ها جا گرفت .
شوونبست های پشتون بشمول گلبدین نه نعره تکبیر سر میدهند و نه نعره کبگیر و نه در فکر اسلام استند .
آنها اسلام ، کمونیزم ، مارکسیزم ، امپیریالیزم را ابزار به قدرت رسبدن ایشان استفاده میکند به یکی از اینها باور ندارند .
برای شوونیست های پشتون نخست قومیت دوم قدرت سوم در هنگام ضرورت خدا مطرح است .
اخوانی های تاجیکتبار ما از ترس دوزخ از بس که جانماز هموار کرده اند و مدهوش شده اند و سر به سجده گذاشته اند شوونیست ها و فاشیست های پشتون اگر لباس ایشان را در هنگام نمازخواندن از تن ایشان در بیاورد باز هم نعره تکبیر میگویند .
غنی روانی با وجود کشتار های بیشمار غیر تباریش یک کار خیر کند همه رهبران اخوانی حزب جمعیت را در سفارت اوغانستان در پاکستان مقرر کند و از برکت دعای ما خداوند برای غنی رحم خواهد که مغزش را به مغز انسان تبدیل کند .

>>>   اذریان! من بسیار خوش هستم که بالخره تسلیم شدید!!!

>>>   به به عجب حقیقت را گفتی ... کاشکه همه حقیقت را بپذیرند .. من هم از قوم تاجیک به همین نتیجه رسیدم ...! این را بپذیریم که الله ج انسانها ها را با خصوصیات متفاوت افریده به همین خاطر فرموده تا یک دیگر را بشیناسید ... ! پشتونها همانقدریکه جاعل دارد بیشتر از این توانا هایی هم دارند ... در تمام عرصه ها که پشتونها اقدام نمایند .. قوی و موافقانه عمل می نماید اگر سیاست ، نظامی ؛ هنر ورزش همینطور افریده شده اند نمیشه چشم پوشی کرد... چیزی دیگری که به به ما اورده شده و بعد ما استفاده کردیم ولی اینها خو ترسیم گر اند ..! حتی اگر در کوه ها هم که اینها ره از نزدیک بیبینی استعداد های فوق العاده دارند فقط مداخله خارجی و به هم انداختن یکدیگر نقطه ضعف ما میباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است