انتقاد از جایگزینی سلاح های آمریکایی بجای روسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143276 منبع: پرینت

آمریکا مانع ارسال جنگ افزار روسی به افغانستان می شود.

سرگنی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید که آمریکا تلاش دارد تا سلاح های خود را جایگزین جنگ افزارهای روسی در افغانستان کند، این رویکرد سبب کاهش ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان خواهد شد.

لاوروف از کشورهای آسیای مرکزی خواست برای کاهش تهدیدهای امنیتی در منطقه روی مکانیزم آشتی با حکومت افغانستان کار کنند.

گفتنی است که موضوع جایگزینی چرخبال های آمریکایی به جای نوع روسی آن و نیز بتازگی موضوع جمع آوری کلاشینکف های روسی از نیروهای امنیتی باعث واکنش سران روسیه شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلاح های روسی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اختیار ما که با سلاح کی همدیگر را میکُشیم

>>>   درین حای شکی نیست که هر کشوری که در کشور دیگری پایگاه نظامی دارد و یا توافقنامه امنیتی با یک کشور دارد،میخواهد سلاح های خود را در منطقه عرضه کند.
امریکا نیز که در اضافه از هفتاد کشور جهان پایگاه نظامی دارد،سلاح های خود را مورد خرید و مورد استفاده قرار میدهد.
گذشته از آن تخنیک سلاح هر سال پیشرفت میکند و سلاح های نو جایگزین سلاح های کهنه میشوند و کشور هایی که با امریکا پیمان استراتیژبک دارند،مجبور هستند با خرید سلاح های پیشرفته از امریکا.سیستم دفاعی خویش را اپ دست کنند.
ایم موضوع هم شامل افغانستان و کشور های عربی به شمول عربستان و اسراییل و جاپان و کوریای جنوبی و تایوان و فلیپین و بعضی کشور های اروپایی و یک تعداد زیاد کشور های جهان میشود.
با کشور هایی که پیمان استراتیژبک نظامی و یا پایگاه نظامی ندارد،توسط پیمان های دوجانبه تجارتی برایشان سلاح فروخته میشود.
بنأ زمانی که یک سرباز ما هنگام شب یک پشک را میبیند که تیر میشود و خیال دشمن میکند و ده شاجور مرمی را بالایش خالی میکند،پول این مرمی های شاجور در جیب تولید کنندگان سلاح میرود و مصرف آن یا از عواید افغانستان و یا جامعه بین المللی و یا مالیه دهندگان امریکا تامین میشود و صاحبان کارخانه های سلاح سازی،حق مقامات عالیرتبه دولتی و پارلمان و جنرال های امریکایی را،از مدرک این عواید میپردازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است