خوش آمدی تو به شهری که از تو ویران شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143263 منبع: پرینت

شعری که لينا روزبهی، خبرنگار و فعال جامعه مدنی به حکمتیار تقدیم کرد:

خوش آمدی تو به شهری که از تو ویران شد
ز مکر و حیله تو غرق رنج و بحران شد

خوش آمدی تو به شهری که بی گناه و خطا
به حکم تو به دم تیغ مرد و قربان شد

ببین به خسته تن شهر من و رنج دلش
هزار زخم کهن را که ماند و پنهان شد

به کوچه هایی که روزی بهشت مردم بود
ولی به همت تو جایگاه شیطان شد

ز حال شهر و غم مردمش چه میدانی
عزا عزا که در این خطه از تو بنیان شد

ز رنج مردم اگر هیچ، مکه یادت هست
اهانتی که ز سوگند تو به قران شد

لينا روزبهی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
سیاست افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این کنایه ها بر او تاثیری ندارد

>>>   بارک الله لیناجان

>>>   Lalee
امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.

حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   عطا صفوی
فکاهی « پوتین» شباهت کامل به همان " دایاک" (خلع قدرت -سیاسی ونظامی ) ما دارد....!
----------------------------------------------------------------------------------
باور کنید وقتی من به این فکاهی پرمعنی گوش میدادم ، دقیقا به فکر آن صحنه ها وعملکرد های دردمنشانه و نابخردانه چند دانه معامله گرا شرفباخته که به فرمان یک گروه متعصب فاشیزم افغانی چون خلیلزاد ، اشرف غنی وکرزی عمل کردند افتیدم که پنچشر ودرمجموع شمال را زیرنام دایاک ( خلع ) نمودند ، درحقیقت این خلع سلاح نبود ، بلکه آغاز خلع قدرت و آغزتوطیه بود. واین لکه ننگین تاریخ هرگز پاک نخواهد گردید وبرپیشانانی این فرومایه گان باقی خواهد ماند وبرای نسل امروز وفردا به یک زخم خونینی تبدیل شده است.
پوتین این فکاهی معنی دار را در هفته جاری درنشست سالانه خبری درحضورقریب به 1700 ژورنالیست داخلی وخارجی زمانی بیان نمود که به پرسش یک خبرنگار درمورد دفاع از خاک وتمامیت ارضی روسیه پاسخ کوبنده همراه با فکاهی شوخی آمیزی ارایه نمود.
پوتین با بیان اینکه «یک شوخی عصری وجود دارد» گفت:
«می‌گویند، پسری نزد پدرش (افسر متقاعد) میاید، افسر از پسرش می پرسد: اینجا خنجر من بود، کجا است؟ پسر در جواب میگوید : پدر جان خفه نشو، من آنرا با ساعت پسر همسایه مبادله نمودم، پدر میگوید: ساعت را نشان بده، بلی ساعت بسیار خوبی است. پسرم، اگر فردا باندیست ها نزد ما بیایند، برادر، مادر و من را بکشند، خواهرت را مورد تجاوز قرار بدهند، تو به آن‌ها چه خواهی گفت؟
پسر: خواهم گفت: شام تان بخیر، ساعت 12:30 به وقت مسکو است..»
با اینکه تمام حاضرین نشست کنفرانس با این شوخی پوتین لحظاتی با صدای بلند خندیند ، اما برای من شنیدن این فکاهی درضمن اینکه برلبانم تبسمی وجود نداشت حتی دردآورهم بود ، به دلیل اینکه امروز توسط همان "خنجر های " تبادله شده درمقابل معاملات ننگین توسط این سبکسران هویت فروش معامله گر سرم را ازتنم جدا میکنند .
به گفته دوست نهایت گرامی ام داکتر صاحب همایون که درجای نوشته بودند " این نامردان ما هم تمام خنجر ها را به ساعت دیواری معامله کردند ".
فراموش نکنید هر آنچیکه امروز من وتو دراین بدبختی وبی سرنوشتی فرو رفته اییم ، همه وهمه نا کارآیی ومعاملات خاینانه آن چند نفری است که مردم امروز باپوست واستخوان اش حسس میکنند وهنوز از انجام این آینده تاریک خبری نیست...

>>>   Salam
بحث عطا و امثال آن چندان هم مهم نيست ، كمر ها تان را براى مبارزه عليه اوغانيزه كردن در شناسنامه ها سخت بنديد و به ميدان آيد . همه با هم .

>>>   جنگ است چه امروز چه فردا
وقتی فاشیسم قبیله بازی مرگ را آغاز کرده چنان بکشیدش که دیگر لذت حیات را نه چشد.
هرکه از هرکجا نقل مکان کرده برگردد نزد عشیره و قبیله اش
هروقت شهری شدند و متمدن امکان جذب در مدنیت شهری را خواهند یافت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است