لوی‌ پکتیا هوشیار باش
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۵    ۱۳۹۶/۹/۲۱ کد خبر: 143032 منبع: پرینت

لوی‌ پکتیا هوشیار باش!
تو همان پنجشیری
که نام هر دویتان بامیان است
دایکندی! تو را قسم می دهم، قهر نشو، شکیبا باش
زمستان که گذشت، راه ها که باز شد، بادام سوغات بفرست که قندهار و مزار نگران است برای کم آبی نیمروز


نوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پکتیا
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   لوی گلبیدین تو همان لوی ....هستی راه قندز که باز شد خربوزه بفرست برای او

>>>   ظام الدین غیاثی
کرزی ،اسپنتا ، انجینیر نبیل،خلیلزاد و دیگران خیانت ملی را مرتکب شده اند .
در خیانت به موکراسی آمریکایی ها و ناتو دست دارند

>>>   دراستان پكتيكا يك معلم بانو وجود ندارد
اگر لوی پکتیا، لوی کندهار، لوی ننگرهار وجود دار؛ چرا هرات بزرگ، بدخشان بزرگ، بلخ بزرگ، تخارستان بزرگ، کابلستان بزرگ و بامیان بزرگ وجود نداشته باشد؟!
مگر آن اولیها وسیع تر، پرنفوس تر و یا تاریخی تر از دومیها اند؟
روبرداري شده از رخنامه ،،عبدالمجيد اسكندري

>>>   این یادداشت را آقای #جعفر_عطایی سه سال پیش نگاشته است، اما محتوا هنوز تر و تازه است و قابل باز نشر.
تصور كنيد ملا عمر از بدخشان مى بود و طالبان تاجيك مى بودند و هر روز از تاجيكستان آمده داخل افغانستان عمليات انتحارى مى كردند و ده-بيست شهروند بيگناه كشور را مى كشتند. در آن صورت مى توانيد ادبيات، واكنش و رفتار كرزى ها و اشرف غنى ها را تصور كنيد؟ بدخشان را با خاك يكسان مى كردند و دمار از روزگار تاجيكان در مى آوردند. يكى از تعابير بسيار ملايم در مورد طالبانِ تاجيك "سگ هاى زنجيرى" تاجيكستان مى بود. هيچ بدخشى اى صدایش را بلند نمى توانست. اما حالا چون طالبان پشتون هستند، اصطلاح رسمى درباره آنها "برادران ناراضى" و "مخالفان سياسى" است. استفاده از سلاح ثقيله بر ضد آنها ممنوع است. عمليات شبانه بر ضد آنها ممنوع است. زندانيان آنها بدون تحقيق و محاكمه آزاد مى شوند. طرفداران طالبان با چهره حق به جانب در رسانه ها ظاهر مى شوند و از طالبان دفاع مى كنند و جنايات آنها را توجيه مى كنند.
راستى اگر همين كارهاى طالبان را يك گروه هزاره مى كرد، واكنش دولت و ملت در برابر آنها چگونه مى بود؟ همه مى دانيم كه در آن صورت هزاره ها صد در صدى بايد از افغانستان تصفيه مى شدند.
مشكل تنها طالبان نيست. مشكل عمده اين است كه طالبان جنايت مى كنند اما دولت و در رأس آن رياست جمهورى بجاى خصومت با طالبان از آنها حمايت مى كنند. لانه ها و آشيانه هاى طالبان در همه جاى از طرف دولت به صورت جدى هدف گرفته نمى شود. سيزده سال است كه چند طالب را از دره غوربند، دره ميدان، اندر غزنى و سرپل و فارياب و بغلان نابود نتوانسته اند. چرا؟ چون عزم جدى براى نابودى آنها وجود ندارد.

>>>   طالبان قوم اشرف غنی احمدزی وحامد کرزی میباشند ازهمین خاطر جنایت کاران متکرر را از زندانها رها کردند وجبهات دشمن را قوت بخشیدند اردو وپولیس مارا کشتند.هر افسر که برعلیه داعش وطالب خوب جنگ کرد واز مردم دفاع کرد از طرف دولت کرزی واشرف غنی کشته شد که مثالهای آن زیاد استو.
عبید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است