هدف حکمتیار از "لوی" خواندن پکتیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۶/۹/۲۰ کد خبر: 142957 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی روز گذشته در سخنرانی خود در خوست بیان کرده است که حق لوی پکتیا باید از ولایت‌های کوچک مثل بامیان، دایکندی و پنجشیر بیشتر باشد و بر دفاع از این حق اطمینان داده است.

وقتى گلبدين حكمتيار پكتيا را "لوى"(بزرگ) مى خواند و برخى از ولايات ديگر را كوچك عنوان مى كند، لُب و لعاب سخن اش اين است كه غنى و او مصمم اند تا كانديد مورد نظر خود را از دل انتخابات آينده پيروز بيرون بياورند و بدين ترتيب قدرت را مجددا تصاحب كنند.

اين كار ممكن نيست مگر با مديريت كميسيون ها و انجام تقلب گسترده و مهندسى آراى مردم. لذا براى تحقق اين امر ساختارها طورى بايد تغيير كنند كه كوچك ها "لوى" شوند و بزرگ ها كوچك.

مى توان تصور كرد كه مطابق طرح تماميت خواهان، كميت راى دهندگان زن در جنوب و جنوب شرق بيشتر از ميزان حضور واقعى كل شهروندان اين مناطق خواهد بود.

پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پکتیا
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   Baraki
حکمتیار به عنوان مامور تکمیل نمودن پروژه ناتمام آى اس آى به کابل فرستاده شده است، تا با دامن زدن نفاق ملى، ودرگیری هاى تنظیمى، افغانستان را یک بار دیگر به گذشته بكشاند
و در بين مردم متدین و نجیب شریف پنجشیر و باميان تخم نفاق را بكارد
جاسوس كه سالها آله دست پاکستان بود
و سالها انتحار و انفجار را راه اندازي ميكرد صدها تن از بین رفت به دستور اين خائين و حالی آمده در پی تفرقه اندازی هست در بين مردم با غرور پنجشير و باميان

>>>   جناب کلفتیار هرطرف که میبیند میخواهد ادامه جنگ ونفاق را درکشور زیاد افزایش بدهد مسایل قومی سهم ندادن اقوام در کابینه وتفرقه انداختن بین تاجک پشتون ازبک هزاره بلوچ وغیره اقوام کشور را زیاد تاکید میکند واین لعنتی بخاطریکه مردمرا بخود جزب کندبرای یک کودتا دیگر کدام هدف ندارد.

>>>   شخصا نمی دانم که "لوی" در نظام اداری افغانستان به چگونه ولایتی، گفته می شود. آیا تعداد جمعیت، یک ولایت را لوی می سازد یا مساحت؟
من هیچگاه ترکیب "لوی هرات" را نشنیده ام در حالی که این ولایت هم مساحت بزرگتر از مثلا، قندهار دارد و هم نفوس بیشتر. نفوس غزنی، تقریبا سه برابر نفوس پکتیا است و مساحتش حدود هفت برابر مساحت پکتیا. یا بدخشان را درنظر بگیرید که یکی از بزرگترین و پر نفوس ترین ولایت های افغانستان است. آیا شما هیچگاه لوی غزنی و یا لوی بدخشان شنیده اید؟

>>>   جعفر عطايى
واکنش‌ها به سخنان محقق را یادتان است؟ حالا که حکمتیار علنی یک ولایت کشور را بر ضد سه ولایت دیگر تحریک می‌کند و علنا به تفرقه قومی و سمتی دامن می‌زند، چرا همان‌ها که در برابر محقق گلو پاره می‌کردند، خاموشند؟
در افغانستان یک عده صاحب‌خانه هستند و یک عده دیگر مسافر، یک عده افغان هستند و یک عده دیگر خیلی افغان‌تر و افغان اصیل. این مشکل است که ما با نام افغان و افغانستان و غیره مشکل داریم. تعصب، بی‌انصافی، تبعیض و ستم در همه رفتارها مشهود است.

>>>   حکمتیار در زمانی که در جنگ با مجاهدین پوزش به خاک مالیده شد رفت به پکتیا و از لوی پکتیا درخواست کرد که به طرف کابل مارش کنند .
مگر مردم لوی پکتیا یعنی خوست و پکتیا و پکتیکا به ریشش خندیدند و فعلن هم تمام ملت افغانستان ار شمال تا جنوب و از شرق تا غرب و ساحات مرکزی میدانند که نباید از شیطان و گلبدین پیروی کرد. و آنچه میگویند این است:
ولا حول ولا قوت الا با لله

>>>   حکمتیارصاحب اولا این صحبت را نکرده باشد و اگر کرده است باید این موضوع را مطرح سازد که چرا وزارت مالیه بدست دوتابعته ها و پشتونها قرار دارد.
نیازی

>>>   افسوس به این مردم کم خرد دنیا درکجا رسید ولی این ها هنوز هم تفرقه اندازی میکنند

>>>   گلبدین حال میخواهد از طریق بلوا کردن قوم ها حکومت را شکست بدهد کدام هدف دیگری ندارد

>>>   گلبدین بعد 50 سال نوکری پاکستان از آنجا رانده و از اینجا مانده است.
در انتخابات هم از 3% بیشتر رای نمی آورد چون ملت ما به بلوغ سیاسی رسیده اند.
گلبدین جان آفرینت خوب خدمت میکنی
چه عجب راست سروده بود شاعر عزیز وطن 25 سال پیشتر از امروز

>>>   زمانیکه لوی پکتیا یا لوی کندهار لوی هرات لوی بلخ می گفتند آنزمان ولایات خوست پکتیکا از جمله السوالی های پکتیا بود
هرات همینطور تعداد از ولایات همجوارش یا السوالی های آنها مربوط هرات میشد حالا هرکس خو.دش لوی است

>>>   گلبدین راکتیار خاین جاسوس ای اس ای چون فعلا دیگر نمیتواند بنام اسلام چیزی که خودش به ان پابند نیست و استفاده سو از نام اسلام کرده و دیگر ایت تلسم ان شکسته شده به مقصداش که همانا براورده شدن اهداف نامشروع پاکستان در افغانستان است دست پیدا کرده نمیتواند حال مسایل قومی و سمتی و مذهبی را در پیش گرفته تا ازین طریق پاکستان را به اهداف اش در افغانستان رساند و سخنرانی این جاسوس در جلسه ای سخنرانی گلبدین که ضمن سخنان نفاق افگن اش بین مردم ولایات دایکندی و بامیان و پینجشیر و به گفته خوداش لوی پاکتیا از ضرر رسانی جنگ افغانستان به پاکستان خود واضح جاسوس بودن گلبدین را به پاکستان غیر قابل انکار نشان میدهد.

>>>   وزارت اقوام و قبایل فقط تنها از قوم اینهاست
نمیدانم که دیگر مردم هم قوم حساب میشود یا خیر؟؟؟
اما لوی گفتن را باید بدانید که:
هر چه از خودشان و هرکجا خودشان است لوی است " چی لوی پکتیا باشد چی لوی قندهار باشد و چی لوی ننگرهار
گرچند اگر به نقشه نگاه کنید پکتیا به اندازه یک قریه از قرای پنچشیر نیست

>>>   گلبدین جنون قدرت دارد به درمان نیازدارد

>>>   این مردک از روزی که آمده شغل سم پاشی را گرفته آنهم از تانکر قومیت لعنت بر این که مرگ هم ندارد تا مردم راحت شود از دست این جنایت کار.

>>>   کسی که خود را نگاه نتواند از ایشان گله نداشته باشید.

>>>   شاعر گفته:
چون وانمیکنی گرههی خود گره مباش
ابروگشاده باش چو دستت گشاده نیست
آقای جکومت یاربه امید قدرت خواهی وسلطه طلبی وطن را ویران کردی خدا طباه بسازد واکنون به شیوه دیگر میخواهی بین مردم راه پیدا نمایی در دوره بنام جهاد عزت وحیسیت مردم وزنان را پامال ساختی راه بندی ها وتحریم مواد خوراکه از دروازه های تحت کنترول افراد ات را مردم شهر کابل فراموش نکرده وراکت های کور ات را که بالای منازل وسرک ها فرو میریختی به یاد دارند خداوند تو را جزا بدهد بس است از شرارت ودحشت افگنی دست بردار تو ویاران غدار ات بنام صلح خواهی در کابل ودر بین حصار قرار گرفتی وعمر گرانبهایت بالای شانه های مردم واین وطن قرار گرفته لطفادر گوشه توبه اعمال ات نزد خداوند بنما واز سر کل مردم دست بردار ورنه در هر در کی میروی با بوت در رویت خواهی خورد ....
(ابدال)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است