حکمتیار: نمی گذاریم انتخابات به تاخیر بیافتد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۱۹ کد خبر: 142905 منبع: پرینت

جریان های سیاسی با شرکت در انتخابات در حکومت سهم بگیرند.

به نقل از طلوع، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی پیش از چاشت امروز یکشنبه 19 قوس 96 در میان هوادارانش در ولایت خوست با انتقاد از تشکیل جزیره های قدرت در کشور گفت: هر کسی که به ریاست ها و ولایت ها آمده است برای خودش یک جزیره قدرت ساخته است و این وضعیت باید خاتمه یابد.

بگفته حکمتیار، این جزیره‌های قدرت، فرصت را برای شماری از اقوام دیگر در افغانستان تنگ کرده و آنان را از حکومت دور ساخته است.

وی از تمام جریان های سیاسی در کشور خواست که در انتخابات شرکت کنند و از این طریق سهم شان در حکومت را تضمین کنند و همچنین به برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و بموقع تأکید کرد و بدون گرفتن نام از کسی هشدار داد که شماری از حلقات در کشور تلاش می کنند که انتخابات برگزار نشود .

حکمتیار همچنین تاکید کرد که نباید در ترکیب کمیسیون انتخابات تغییراتی بوجود آید، چون به باور وی، اینکار زمینه مداخله در انتخابات و تأخیر در برگزاری انتخابات را به همراه خواهد داشت.

رهبر حزب اسلامی با لحن هشدار گونه در اینباره گفت: "خواست ما این است که در ترکیب کمیسیون انتخابات نباید هیچ تغییری بیاید و به هیچ کس، اجازه نمی دهیم که انتخابات را به تأخیر بیاندازد."

وی همچنان از حکومت خواست تا زمینۀ مشارکت مهاجران افغانستان در کشورهای خارجی و باشندگان مناطق ناامن در داخل کشور در انتخابات را نیز فراهم سازد.

رهبر حزب اسلامی در پایان سخنانش از محرومیت های قوم زدران نیز انتقاد کرده و گفت: این محرومیت بدلیل آن است که جلال الدین حقانی، بنیانگذار شبکۀ حقانی مربوط این قوم است و در برابر امریکا می جنگد.

حکمتیار همچنین در برابر تصمیم اخیر ترامپ درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت اسراییل نیز واکنش نشان داد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
خوست
نظرات بینندگان:

>>>   اگر به تاخیر افتاد راکت میزنیم

>>>   Salam
عبدالله عبدالله خطرناك تر از حكمتيار است ، حكمتيار دشمنى اش با غير پشتون پنهان نيست و حد اقل در دشمنى اش صادق است ، اما عبدالله خنجرش را در خفا بر قلب غير پشتون ها فروبرده است و براى شكست تدريجى شان آرام و آهسته عمل مى كند.

>>>   گلو بچيم مرا ديوانه ساختي، لاف هم يك اندازه دارد، در قريه جاي نداري و اسپت را در خانه ملك نگهداري ميخواهي، شرم است حالا خو ريشت سفيد شد و صاحب نواسه شدي.

>>>   این بی وجدان شرف باخته را همه می شناسندان شاءالله که مردم با غیرت خوست فریب این جلاد ...باخته افغانستان را نخورند.

>>>   گلبدین جان آفرینت خوب لاف ها میرنی
معاش و مصارفت را اگر سفارت امریکا قطع کند صد گکت خفه خواهد شد.
حقانی و فامیلش و هم حواریونش نوکر ISIهستند.

>>>   اقای غیرالدین:اولین جفا وحق تلفی را در حق برادران لوی پکتیا شما روا داشتید وامیاز شان را قبل از همه برای پنجشری ها دادیداگر حق شان را در نظر میداشتید بجای دو داماد از پنجشیر ؛ یک داماد از پنجشیر انتخاب میکرید ودو هم از اقوام محترم لوی پکتیا.

>>>   اقای حکمتیار دیگر رهبر حزب اسلامی نیست . رییس و رهبر رسمی حزب
آقای ارغندیوال است .
شایسته گل

>>>   حکمتیار چه کاره است . عجب مردمی هستیم یک دیوانه هم که در سر چوک
لاو لاو کند و صدا بکشد ما مردم جمع میشویم .
کامران کمریوال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است