روسیه: تصمیم آمریکا نقض همه توافقات قبلی است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۷    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142866 منبع: پرینت

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، تصمیم جدید دولت آمریکا نقض تمامی توافقات قبلی درباره شهر "قدس" و مغایر با خط‌مشی واشنگتن در عادی‌سازی روابط با جهان عرب است.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست شورای وزیران کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در ژنو، اعلام کرد که مقامات مسکو انتظار دارند تا واشنگتن در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تصمیم خود در باره اعلام "قدس" به‌عنوان پایتخت اسرائیل و قصد انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به آنجا، توضیح بدهد.

لاوروف یادآور شد: "رکس تیلرسون" وزیر خارجه آمریکا در دیدارمان در وین، به طرح واشنگتن برای انعقاد «معامله قرن» برای حل‌وفصل مناقشه فلسطین ــ اسراییل اشاره کرد، که مسلماً ما مایل هستیم دیدگاه آنها در این باره را بهتر درک کنیم. برای اینکه اظهارات اخیر "دونالد ترامپ" در مورد قدس، نقض تمامی توافقاتی است که تاکنون در این رابطه به‌دست آمده و در عین حال مغایر با منطق حاکم بر اقدامات آمریکا برای عادی سازی روابط با جهان عرب است.

وزیر خارجه روسیه افزود: «بر اساس خط‌ مشیی که دولت آمریکا طی چند روز گذشته داشته، اظهارات آنها چندان روشن به‌نظر نمی‌رسد و ما امیدواریم که مقامات آمریکایی در شورای امنیت مواضع خود را توضیح دهند که انتظار دارند جهتگیری کنونی آنها به کجا ختم خواهد شد».

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است