هنیه: با اقدام ترامپ مقابله خواهیم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۷    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142854 منبع: پرینت

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه جمعه گفت: ملت فلسطین تصمیم خود را در عرصه میدانی و سیاسی برای مقابله با اقدام رییس جمهوری آمریکا گرفته و دیگر به شعارهای محکومیت اکتفا نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، هنیه با بیان این که تصمیم آمریکایی ها هرگز منجر به تغییر ماهیت بیت المقدس که خواستگاه قلبی میلیون ها مسلمان و عرب است، نخواهد شد، افزود: افرادی که گمان می کنند موضع ما تنها در محکومیت یا تظاهرات احساسی خلاصه خواهد شد، دچار توهم هستند، چرا که در برابر این تصمیم ظالمانه اقدام (عملی) انجام خواهیم داد.

رییس دفتر سیاسی حماس با اشاره به این که این گروه با تمامی گروه های فلسطینی از جمله جنبش فتح برای ایجاد چشم انداز واحد برای به شکست کشاندن تصمیم ظالمانه ترامپ ادامه می دهد، تاکید کرد: یکپارچگی گروه های فلسطینی که معاهده اسلو (1993) آن را از هم گسسته بود، امروز بار دیگر تجلی یافته است و ما با جنبش فتح درباره پیامدهای تصمیم آمریکایی ها برای انتقال سفارت و چگونگی رویارویی میدانی و سیاسی گفتگو کرده ایم.

هنیه در ادامه یادآور شد: تلاش کشورهای عربی و اسلامی از شرق تا غرب برای رویارویی با این تصمیم ظالمانه در جریان است.
رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به این که تصمیم ترامپ خط بطلانی بر ثبات و صلح در منطقه و جهان است، از اعضای شورای امنیت خواست تا مانع تصمیمی شوند که امنیت و صلح جهانی را متوقف کند.

هنیه اعلام کرد: همدردی کشورهای اسلامی و عربی و دیگر کشورهای جهان با مردم فلسطین حامل دو پیام است: نخست مردودیت مطلق تصمیم ترامپ و دیگری آمادگی کامل آنها برای دفاع از بیت المقدس و مسجد الاقصی.

سخنان هنیه پس از آن صورت می گیرد که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.
بیت المقدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.
این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قدس
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است