عبدالله: مردم فلسطین حق دارند در صلح زندگی کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142787 منبع: پرینت

در برابر بیت المقدس و تصمیم اخیر درخصوص آن با تمام مسلمانان جهان موقف واحد داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی صبح امروز پنجشنبه 16 قوس 96 در واکنش به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس بعنوان پایتخت اسراییل گفت: با درنظرداشت فیصله های شورای امنیت سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حقوق بین المللی و حق خود ارادیت مردم باید کار صورت بگیرد و نه تنها مردم فلسطین حق دارند که در صلح زندگی کنند که باید در راستای تامین حقوق و اهداف دولت به آنها کمک نیز صورت بگیرد.

داکتر عبدالله با بیان اینکه تصمیم اخیر درخصوص بیت المقدس به تحقق صلح در شرق میانه کمک نمی کند اظهار کرد: در راستای توانایی و حد حق یک ملت در پهلوی مردم خود قرار داریم و به کوشش های خود در جوامع بین المللی در کنار سایر کشورها ادامه خواهیم داد.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی تصریح کرد: مردم فلسطین حق دارند با درنظرداشت مشروعیت ادعایشان به حقوق حقه یشان در یک دولت مستقل با بیت المقدس شریف بحیث پایتخت از طریق حمایت بین المللی برسند.

وی افزود: به مردم کشور اطمینان می هم که موقف ما موقف مردم است و با تمام جهان در راستای تصمیم گرفته شده، موقف واحد داریم و پشتیبان مردم فلسطین در رسین به حقوق شان هستیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
بیت المقدس
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
اگر واقعن مشتاق مبارزه عليه ترامپ ايد ، او در بيخ گوش و شاهرگ تان است، ارگ رياست جمهورى ، پايگاه هاى نظامى اش در بگرام ، قندهار ، سبزوار ، بالون هاى جاسوسى اش در فضاى كابل و غرش هواپيما هايش هر روز شما را قبل از صداى ملا بيدار مى كند ، زمين و هواى كشور تان در اختيارش است ، نه هواپيماى و نه هم مور و ملخى بدون اجازه اش پر مى زند ، نزديك تر از اين نمى شود تا ترامپ را به مبارزه طلبيد . بيت المقدس پنجاه سال قبل از دست رفته بود و فضايش ديگراسلامى نيست ، اينكه حال ترامپ بيت المقدس راپايتخت اسرائيل مى خواند چيزى تازه نيست . ما مى توانيم بيت مقد س خود را از وجود امريكا و نماينده گان اسرائيل پاك كنيم ، اگر واقعن راست مى گويد.
تشويش نكنيد اسرائيل دير يا زود سفارت خود در كشورخويشاوندان خود خواهد كشود و شما هم در ضيافتش اشتراك خواهيد كرد.

>>>   Dawar
کدام شکاری روزی در جنگل با سلاح دستداشته اش سرگردان دنبال نشان پاه خرس میگشت و از هر کی میپرسید همین که میبینم نشان پای خرس نیست یک راهگذر به جوابش گفت نشان پای خرس را چ میکنی خود خرس کنار درخت مقابلت خوابیده است همین بود که شکاری ا ر ترس تفنگ وتنبانش را رها کرده پا به فرار نهاد،

>>>   بین المللی مطالعات استراتیژیک
کاسه داغ‌تر از آش نشوید، شب روز از دست ظلم و برتری‌جویی پشتونیزم به داد فریاد آمده اید، نخست کوشش نمایید حد اقل در برابر ظلم که در خانه خود شما(افغانستان) جریان دارد، ایستادگی کنید، بعد در جنگ پیروان ادیان ابراهیمی اشترک کنید. یادمان باشد که نفوس عرب‌ زبانها، قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی آنها از ما افغانستانی/خُراسانی‌ها ده‌ها برابر بیشتر است، بگذارید قضیه خود را خودشان حل کنند. به قول عامیانه بهتر است «ما سر کل خود را باید مداوا کنیم».

>>>   برخیزید، بتابید که اسلامیت و انسانیت در خطر است!!!
کی میخواهد جهاد کند؟
به هزاران خانواده های نادار، بیوه و یتیم های بی سر پرست، در 34 استان افغانستان با آمدن زمستان، منتظر کمک های انسانی، اسلامی و وجدانی شما مسلمانان با احساس و با مسولیت جمهوری اسلامی افغانستان هستند!
لطفا جهاد را از مهربانی، کمک و اسلامیت با همسایه نادار تان آغاز کنید!
الله اکبر!!!

>>>   حمد احمدی
غنی که زن اش یک کافر است و خودش نیز همکیش زن خود
عبدالله هم مشغول ارایش کردن خود
کدام حاکم

>>>   Yaktahparast
واقعا" ،،،،،، پس کمر جهاد را ببندید ،،،، این بار برای آزادی فلسطین ،،،، خود ما که خدا را شکر آزاد آزاد هستیم

>>>   مردم فلسطین حق دارند مردم سرپل والسوالی ها ی ننگرهار ندارند ؟
داغشی های عربی درجلال آباد برای مردم شما میگویند اگر دختر باکره دارید بیرق سفید واگر بیوه دارید بیرق سرخ دربام خود نصب کنید تا آنرا برده با او جهاد کنیم ! شما اول ناموس خودرا از چنگ اعراب نجات دهید بعد درمورد عرب های فلسطین فکر کنید

>>>   Khurasani
#طیب_امیر_خراسانی_تاجیک:
وطن دار سر در گم ام !
اول بیت المقدس خود را یعنی خراسان وطن ، مادر و ناموس ات را از دست و زیر پای آمریکایی ها و دیگر کشورهای «کفری» نجات بده و آزادی آن را بگیر! سپس اگر خواستی شعار مفت و بی مسئولیت و فراتر از توان ات در دفاع از فلسطین سر بده!
عجب مردمی بی خرد و نادان داریم ؛ خود ما را کس ارزش نمیدهد و به رسمیت نمی شناسد و سال هاست در زیر پرچم و ستم آمریکا عزیزان خود را از دست داده روان هستیم و هیچ غلطی هم از دست مان بر نمیاید ، حالا ادعا میکنیم ما بیت المقدس را به رسمیت نمیشناسیم ... !
اصلا تو کی که به رسمیت بشناسی یا نشناسی ؟! آیا واقعا شناختن و یا نشناختن تو چقدر ارزش دارد و چه چیزی را تکان و تغییر میدهد؟!
سر بیاز هستی یا ته بیاز؟!
تو اول مرد شو کمر همت ببند وطن خودت را از چنگال اشغال گران آمریکایی آزاد کن!
سپس میتوانی به خود حق دهی فراتر از مرزها و برای نقشه جهان هم موضع اتخاذ کنی

>>>   Qasani
كابل شهر بى صاحب!
شام امروز خواستم كه در موترهاى شهرى به خانه بروم، در مقابل وزارت معارف مردم طبق معمول به دنبال موتر سرگردان بودند.
تمام راننده هاى تكسى بدون استثنا از مردم كرايه بيشتر مطالبه مى كردند، يعنى تا حصه دوم از يك نفر ٥٠ افغانى مى خواستند، زنان و كودكان را اصلن كسى اهميت نمى داد.
در حالى كه به دنبال موتر بودم، ذهن ام به بس هاى كمكى جاپان، ايران، پاكستان، ايتاليا و هند افتاد كه آثارى از آنها در شهر نيست و شايد به علت بى مديريتى از كار افتاده باشند، حتا در دوره طالبان تمام پايه هاى موترهاى برقى از ده افغانان الى كوته سنگى و از كوته سنگي الى سينما پامير پا برجا بودند؛ ولى در پانزده سال گذشته تمام آنها از سوى مفسدين به نرخ آهن كهنه فروخته شده است.
روزشنبه هفته روان وزير جديد ترانسپورت هنگام تشريح برنامه هايش در پارلمان از حل مشكلات ترانسپورتى كابل سخن زد؛ ولى به يقين براى تان مى گويم، اين حرف وزير صاحب به گونه وزيران پيشين فير هوايي بيش نخواهد بود.
در حاليكه موترهاى مقام هاى دولتى با سرعت زياد و زيگنال هاى دل خراش از مقابل مردم مى گذشتند، يك موتر هايلكس كه چند تن مسلح نيز در آن حضور داشتند، بر يك موتر سوزاكى تصادم كرد، راننده سوزاكى پايان شد و گفت برادر در زمين راه برو نه آسمان!
به يك باره گي راننده هايلكس كه ظاهرأ كارتن كلان بود گفت "پست بى شعور پايين شدم آدم مى سازمت"، در اين هنگام محافظ اش از موتر پايين شد و در أسلحه اش مرمى تير كرد همه را از محل رويداد دور كرده و از محل فرار كردند.
سرانجام مردم هم پس از نثار كردن چند دشنام ركيك دست بالا كردند و گفتند كه خدا حكومت تان را سر چپه كند.
از ساعت ٤:٣٠ تا كنون ما هم به خانه نرسيده ايم و در ترافيك سنگين چهارراهى هنگرها گير كرده ايم.
در جريان هفده سال گذشته ترانسپورت كابل را تنظيم كرده نتوانستيم، لاف از تسخير جهان مى زنيم.

>>>   جناب داکتر صاحب عبدالله !
بینی و بین الله راستش را بگو وقتیکه در رابطه به مسایل جهانی ، قانون شکنی مقامات بعضی کشور ها ، تجاوز یگان کشور زورمند به یک کشور ضعیف وخیلی موضوعات دیگر ابراز نظر مینمائید چه نوع حالتی برایتان دست میدهد؟ طور مثال با بیاد آوردن بی اعتنایی های غنی در مقابل خود عصبانی و نا راحت میشوی که نمیتوانی 50 % حق مسلم تاجک ها و سایر کسان که حامی تان بودند را بگیری باز حالا آمدی از حق فلسطینی ها گپ میزنی؟ یا خنده ات میگیره و با خود میگویی که من هم عجیب انسانی هستم که جرات بگو مگو با داکتر غنی را ندارم باز آمدیم به سویچ های بالا هم دست میزنم ؟ یا اینطور فکر میکنی که سهم قانونی خود را از غنی گرفتیم و باید مسئولیت های جهانی خود را هم ادا کنم ؟ منتظر جواب تان هستم داکتر صاحب.
عثمان

>>>   افرین ع از غ کرده خوب هستی غ خو خودش یک یهودی اسرایلی است

>>>   آزادی AZADI
چرا بِه اين شخص لعنت مي فرستيد
به رهبران كشور هاي مسلمان نشين لعنت بفرستيد كه سالهاست مزدوري امريكا را ميكنند، بخاطر برادر كشي در بين خود شان .
اگر اين رهبران مفت خور و دروغين واقعا راه حضرت محمد را پيش مي برند .
حضرت محمد هيچ مانعي را در سد راه اسلام نمي پذيرفت و در مقابل ان مي ايستاد و جهاد مي كرد كه شما از جنگ هاي أو در تاريخ اسلام اگاهي داريد .
پس اين رهبران كشور هاي مسلمان نشين از چي هراس دارند كه اقدامي نمي كنند و وظيفه يك رهبر اسلام را انجام نمي دهند .

>>>   Salehzadh
خيلي حرف هاي خنده دار به گفتن است اما من خنده ام نميايد .
مسلميار معاش دالري از ترامپ دريافت ميكند اما با تصميم اخيرش سخت مخالفت نشان داد.

>>>   Gheyasi
از حاکمانی که میلیاردها دالر پولِ بیت المالِ جوامع اسلامی را جهت خرید اسلحه و استفاده علیه یکدیگر به خزانه ی امریکا و غرب تحویل میدهند، توقع دفاع از بیت المقدس را نکنید. با وجودیکه آیینِ برحق ما کامل ترین دین است، اما ما مسلمانان در دفاع از مقدس ترین مکان خویش خیلی ضعیف عمل کرده ایم. متاسفانه خیلی ضعیفیم، اگر قوی میبودیم، حاکمیتِ حاکمان مزدور را بر سر خویش قبول نمی کردیم. مزدوران بی سواد و شکم پرستی که تا حال در خدمت امریکا و "ملا شرنگ" های آن بوده اند، همیشه نوکری را به امریکا و خیانت خود را به مردم مسلمان نشان داده اند و میدهند. تقبیح کردن ها و سرخ و سفید شدن شان بخاطر ترسِ نیم بند از امت است، در غیر آن، به مراسم انتقال آن دعوت ناشده تشریف میبرند. دفاع از بیت المقدس مسوولیت دینی و ایمانی مسلمانان و جوامع اسلامی است، و این دفاع در نبود/راندن مُزدورهای امریکا از مسند قدرت راحت تر صورت میگیرد.

>>>   Arianfar
درچهاردهه گذشته باری نشنیدیم که اخوانیان ووهابیون گفته باشندکه روی چشم اسراییل ابرو است‌.برعکس تاتوانستندبرکشورهای اسلامی جفاکردند. باشداین بارازخواب افیونی تاریخ بیدارشوند.

>>>   Salam
عده يى مسلمان نما ها روزگارى دهن شان تا آنجاى شان پاره مى شد و داد مى زدند كه اسلام عزيز در خطر است ، اكنون قبله يى نخستين مسلمان ها را آشكا را اشغال كرده اند ، اما اينها در غار هاى شان دالر حساب مى كنند . چه فرقى ميان اشغال روس و اشغال امريكاى ها است ، غنى يك امريكاى است ، اما كارمل حد اقل در همين سر زمين بزرگ و تربيه شده بود. جهاد و شكست روس ها دستاورد امريكاى ها بود و بدون پشتيبانى امريكاى ها شكست روس ها امكان نداشت . به گفته غنى اكنون ناموس اسلام هم ليلام شده است اما اين دهن پاره هاى ديروز در غار ها پنهان شده اند و دالر مى شمارند ، اگر مرد ايد اسلام عزيز تان را نجات دهيد !

>>>   چرا جناب عبدالله در مورد کشور خود ۷۰ قبضه طالبان است حرفی نمی زند و پایش رو گذاشته چندین مایل به کشور دیگری ؟

>>>   جناب عبدالله
متقاعدین هم حق دارند حقوق شانرابگیرند ایا ازین گپ خبرداری پیش ازفلسطین اول غم حقوق متقاعدین رابخور باز فکرهای بزرگمر کو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است