قدس به اشتراک گذاشته شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142769 منبع: پرینت

نخست وزیر انگلیس در آستانه اقدام احتمالی ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌ المقدس به عنوان پایتخت اسراییل گفت: قدس در نهایت میان اسراییل و فلسطین به اشتراک گذاشته شود!

ترزا می نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در پارلمان این کشور در آستانه اقدام احتمالی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌ المقدس به عنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به این شهر اعلام کرد که وضعیت بیت المقدس باید در مذاکرات (به اصطلاح) صلح فلسطین و (رژیم) اسراییل مشخص شود.

وی در اینباره گفت: این موضوع باید بر اساس ادامه مذاکرات 2 دولت باشد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه مدعی شد: قدس باید در نهایت میان اسراییل و کشور آینده فلسطین، به اشتراک گذاشته شود!

این در حالی است که تا کنون آلمان، چین، سویدن، فرانسه، ایتالیا و اتحادیه اروپا نیز در اینباره هشدارهای مشابهی را اعلام کرده اند.

لازم به ذکر است، در آستانه اقدام احتمالی دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل، شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز» ساعاتی پیش از اعزام تفنگداران آمریکایی به برخی از سفارتخانه‌ های این کشور در حوزه خاورمیانه خبر داد.

به گزارش این شبکه، مقام های ارشد آمریکا اعلام کردند که چند تیم از تفنگداران دریایی آمریکا قرار است تقویت امنیت برخی از سفارتخانه‌ های این کشور در خاورمیانه را برعهده گیرند.

شایان ذکر است، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا تصمیم نهایی خود در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را چهارشنبه اعلام می کند.

سندرز در ادامه تاکید کرده بود که ترامپ در تصمیم خود پیرامون این موضوع بسیار قاطع است.

گفتنی است که ترامپ سه شنبه در تماس تلفنی با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، «ملک عبدالله» پادشاه اردن، «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهور مصر و «ملک سلمان» پادشاه عربستان از قصد خود برای انجام این انتقال سخن گفته بود.

در مقابل، بسیاری از رهبران هشدار دادند که اقدامات یک جانبه واشنگتن برای انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس بر کاهش ناآرامی ها در این منطقه لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است