خارجی ها رضا رفعت را نمی خواهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142768 منبع: پرینت

در جولای سال جاری، «رضا رفعت»، اولین نفر کنکور افغانستان شد. خوانندگان عزیز، کم و بیش با شرایط او آشنا هستند که با چه دشواری‌های درس خواند تا سرانجام به مطلوبش رسید. 30 جولای در مطلبی نوشتم که رضا امتحان خود را خوب داد اما اکنون نوبت موسسات و نهادهای مدعی خدمت به افغانستان است که در قبایل این نخبه افغانستان، امتحان بدهند.

در نتیجه‌گیری همان یادداشتم اضافه کردم که نهادهای مدعی خدمت به فرهنگ افغانستان، هرگز نخبگان و نوابغ افغانستان را مورد حمایت قرار نخواهند بلکه آنان به دنبال حمایت از هنجارشکنان و دین‌گریزان جامعه افغانستان هستند. در ادامه یادداشتم، نام چند نفر از هنجارشکنانی را که مورد حمایت موسسات و کشورهای خارجی قرار گرفته‌اند با تصاویرشان ذکر کردم. یادداشتم در همان زمان مورد انتقاد برخی دوستان قرار گرفت که گویا پدیده دین‌گریزی را در جامعه برجسته کرده‌ام. البته هدف من از نوشتن همان یادداشت، به چالش کشیدن خارجی‌ها بود که آنان دوست واقعی مردم افغانستان نیستند و اگر چند نفر از دلسوزان غربی به ما لطف و مرحمتی می‌کنند، این دلیل نمی‌شود که همه نهادهای خارجی به ما دلسوز باشند.

امروز صبح وقتی تصویر رضا رفعت را در برگه «عارفه پیکار» سخنگوی وزارت تحصیلات عالی دیدم، به یاد همان روزها افتادم. در آن روزها بسیاری‌ها سنگ حمایت رضا را به سینه می‌زدند تا هر چه زودتر او را به بهترین دانشگاه‌های خارجی به عنوان بورسیه بفرستند اما این تصویر، بازگوکننده آن است که وعده‌های نهادهای خارجی و ادارات داخلی، دروغ بود. منظور سخنم این نیست که تحصیل در دانشگاه کابل، عیب است اما همان‌طور که اهل فن می‌دانند، بهتر این است که نخبگان یک جامعه، در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنند. این سخن تنها به افغانستان اختصاص ندارد بلکه یک نخبه آمریکایی را نیز نهادهای مربوطه حمایت می‌کنند تا در بهترین دانشگاه‌های جهان حتی اگر این دانشگاه در خارج از خاک آمریکا باشد، درس بخواند.

سخن پایانی‌ام این است که موسسات خارجی، رضا رفعت را به کار ندارند زیرا او می‌تواند برای جامعه‌اش مفید واقع شود، خارجی‌ها کسانی را لازم دارند که جامعه را به چالش بکشند و بر ارزش‌ها بتازند.

مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عارفه پیکار
رضا رفعت
نظرات بینندگان:

>>>   Zafari
مبارزین فیس بوکی تازه از خواب بیدار شده فکر بیت المقدس افتیدند.
اگر بیت المقدس پارک زرنگار شود قدم رنجه نخواهند کرد.چه رسد به بسیج عمومی و رفتن به اسراییل.
در طول روز از زیر صندلی های گرم پُف در جریان خواهد بود.

>>>   Salam
عده يى مسلمان نما ها روزگارى دهن شان تا آنجاى شان پاره مى شد و داد مى زدند كه اسلام عزيز در خطر است ، اكنون قبله يى نخستين مسلمان ها را آشكا را اشغال كرده اند ، اما اينها در غار هاى شان دالر حساب مى كنند . چه فرقى ميان اشغال روس و اشغال امريكاى ها است ، غنى يك امريكاى است ، اما كارمل حد اقل در همين سر زمين بزرگ و تربيه شده بود. جهاد و شكست روس ها دستاورد امريكاى ها بود و بدون پشتيبانى امريكاى ها شكست روس ها امكان نداشت . به گفته غنى اكنون ناموس اسلام هم ليلام شده است اما اين دهن پاره هاى ديروز در غار ها پنهان شده اند و دالر مى شمارند ، اگر مرد ايد اسلام عزيز تان را نجات دهيد !

>>>   26 november om 21:07 ·
ده جفای بزرگی که کرزی در حق مردم ما کرد:
1. نگذاشت مشی بی طرفی سنتی در عرصه سیاست خارجی تثبیت گردد.
2. نگذاشت کشور صاحب قانون اساسی و ساختار نظام کارا و پذیرا گردد.
3. نگذاشت امریکایی ها طالبان را ریشه کن نمایند.
4. به دلیل ضعف مدیریت، ده ها میلیارد دالر کمک بین المللی را حیف و میل کرد و برباد داد.
5. نگذاشت کشور صاحب احزاب سیاسی فراگیر گردد.
6. جلو گام های مثبت در راستای دولت سازی و ملت سازی را گرفت.
7. با قوم پرستی و فرقه گرایی، چالش های تباری و سمتی را به اوج رساند.
8. فرهنگ مباشرپروری، واسطه بازی، رشوه ستانی و فساد را نهادینه ساخت. تولید و قاچاق مواد مخدر را به ارقام نجومی رساند. در نتیجه بیش از یک میلیون جوان را هیرویینی ساخت.
9. فرهنگ تقلب، تخلف و تخطی را در انتخابات نهادینه ساخت.
10. فرهنگ انحصارگرایی را در کشور نهادینه ساخت.

>>>   Haroon Amirzada heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
هیچ بیت المقدسی ، مقدس تر از میهن مقدس ما نیست

درین شکی نیست که بیت المقدس برای مسلمانان جهان و از جمله مسلمانان افغانستان ، مکان مقدس و با ارزش است. بدون شک برسمیت شناختن بیت المقدس بحیث پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قلب بسیاری مسلمانان جهان و افغانستان را سخت جریحه دار ساخته است. اما واقعیت اینست که بیش از نیم سده است بیت المقدس در اشغال اسرائیل است، کشور های غربی بویژه آمریکا بحیث حامی اسرائیل همواره در کنار این کشور قرار داشته است.
باید گفت از جنگ شش روزه ۱۹۶۷ بدینسو آمریکا از بیت المقدس شرقی اشغالی توسط اسرائیل به عنوان شمشیر داموکلس برای تحقیر و تهدید فلسطینی ها و مسلمانان جهان استفاده کرده است. اما دونالد ترامپ این شمشیر را به گونه دراماتیک بر قلب فلسطینی ها و مسلمانان جهان فرو برد و برای همیشه این کار را یک سره کرد.
ترامپ این کار را در آستانه عید کریسمس به عنوان تحفه عیدی به یهودی ها و عیسوی ها انجام داد.
آمریکاییها و اسرائیلی ها و متحدان سعودی و وهابی شان خوب می دانند که مسلمانان به جز از چند حرکت خشونت آمیز، دعای بد و دشنام به آدرس آمریکاییها و یهودی ها هیچ چاره ای دیگری ندارند. افزون بر آن گروه های تروریستی نظیر گلبدینی ها ، طالبان و داعشیان و صد ها گروه تروریستی دیگر قبل ازینکه تهدیدی برای اسرائیل و یا آمریکایی ها باشند آنها تهدید برای خود مسلمانان هستند.
دونالد ترامپ با اعتماد به نفس و تفاهم با عربستان سعودی و یک تعداد کشور های مزدور دیگر عربی این اعلام را نموده است.
اما یک تعداد رهبران کشور های اسلامی متحد ستراتیژیک اسراییل و امریکا نظیر عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده، پاکستان و یک تعداد کشور های دیگر اسلامی بخاطر فریب افکار عامه مردم مسلمان خود محالفت می کنند.
دولت افغانستان و رهبران آن که جیره خوار آمریکا هستند نیز بخاطر افکار عامه مردم با اقدامات ترامپ ظاهرا پیام های مخالفت می فرستند. این در حالیست که اشرف غنی و بی بی گل که دست پرورده آمریکا و اسرائیل هستند ، نه باور به دین اسلام دارند و سالهاست که آنها با فرزندانشان در پشت دیوار ندبه در اورشلیم عبادت کرده اند. روی تصادفی هم نبود که نظر به گزارش اسرائیل تایمز دولت اسرائیل و صهیونیست های واشنگتن برای پیروزی غنی در انتخابات ۲۰۱۴بحیث رئیس جمهور و خانم بی بی گل بحیث بانوی اول افغانستان در محافل سیاسی جهان لابی گری می کردند.
شاید عاقلانه باشد مردم متدین افغانستان در بازی پیچیده ای" جنگ و نفرت مذهبی" که قرنهاست در خاورمیانه بویژه در سر زمین فلسطین و اسراییل جریان دارد و هزاران انسان غافل و متدین کشته شده اند خود را درگیر نکنند.
بدون شک بیت المقدس برای مسلمانان افغانستان مقدس است ولی هیچ چیز مقدس تر از میهن مقدس خود ما نیست که اکنون در جهنم توسط شیاطین طالبی، داعشی، گلبدینی و رژیم مافیای قومی مزدور و جیره خوار یهود و نصارا می سوزد. ازینرو بزرگترین رسالت مسلمانان افغانستان قبل از همه نجات بیت المقدس خود مان از جهنم تروریزم و حامیان سیاسی آنان است.
اگر مردم همین همبستگی که در اعتراض به شناخت بیت المقدس بحیث پایتخت اسرائیل نشان دادند برای نجات میهن مقدس خود انجام بدهند، سر زمین مقدس تان از جهنم تروریزم یهود و نصارا نجات خواهد یافت و آنگاه با دست باز می توانید به کمک فلسطینان مظلوم برسید.

>>>   ملاتره خیل از بیت المقدس چه تصور دارد؟
شوراى تحت نام اهل سنت و الجماعت به رهبرى ملا ترخيل هم برای بیت المقدس دهان پاره می کند. مگر این لنگوته به سر حامی پروپاقرص میرغضبان طالب نیست ؟ طالبی که دست چنگیزی، هیتلری و ابوجهل های تاریخ امروزی و دیروزی را در ظلم وویرانگری اش از پشت بسته است. شما لحظه ای تصورکنید که اداره بیت المقدس را به ملاتره خیل بدهند؛ آنگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ از آن مسجد یک وحشت سرای تاریخ درست خواهند کرد و اولاً یک صد بلندگوی فرسوده از کار افتاده روی تیرک های چوبی بسته کرده و هرچه خلایق است را به ستوه می آورند. خواب مردم حرام شده و تمام مسجد از بوی بدن و عرق پای به یک گورخانه هزارساله تبدیل می شود.
اگر کسی ازملا تره خیل بپرسد که این بیت المقدس چه است؟ پناه برخدا، او چه خواهند گفت؟ این که چه باد خواهد کرد ، آن حکایتی دیگر است...

گزارشنامه افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است