عبور ترامپ و اسراییل از خط قرمز مسلمانان
حکومت افغانستان، به پشتوانه حمایت پوشالی، تهی و تفرقه افگنانه امریکا دل خوش ننموده و بذر نقاق و واگرایی را در سرزمین مظلوم ما نپاشیده و از وقایع تاریخی درس و عبرت گرفته و وسیله و ابزار کشور خارجی، علیه دولتمردان و ملت خود نگردد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142732 منبع: پرینت

ترامپ مصوبه ی کنگره را که بیش از بیست سال قبل، تصویب شده اما از باب مصلحت به تاخیر انداخته بودند عملی نموده و به طور رسمی اورشلیم یعنی قسمت شرقی اشغالی را (بیت المقدس) که شهرک های جدیدی نیز در آن ساخته شده بود را به حیث یک کل به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و دستور داد تا سفارت امریکا نیز از تل آویو به همین قسمت اشغالی انتقال یابد.

درس ها و نکته های این اقدام و تاثیرات آن روی معادلات منطقوی:
1:در حالیکه در این اواخر یک روزنه امیدی ایجاد می شد که برخی از کشورهای عربی به اسراییل تمایل پیدا کنند اما این اقدام وقیحانه روند تمایل و تعامل را کاهش داده و خشم ملل عربی و اسلامی را نیز بر خواهد افروخت.

2: در حالیکه امریکا از شکست طرح های امریکایی _اسراییلی در منطقه در قبال ایران به شدت عصبانی و دستپاچه گردیده اما این اقدام غیر مدبرانه زمینه ی نفوذ، سیطره، مشروعیت و تسلط ایران و میزان اثرگذاری آن بر معادلات منطقوی را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

3:در حالیکه هنوز هم عده از نادانان امریکا را خیرخواه و حامی صلح می دانند اما این اقدام پس از شکست خفت بار داعش نشان داد که؛ امریکا و اسراییل هیچ اعتقادی به صلح نداشته و ندارد و تنها؛ منافع ملی کشور خودشان، چراغ راهنمای سیاست خارجی شان بوده و خواهد بود.

4: در حالیکه هنوز هم عده ای از سطحی اندیشان نسبت به موضعگیری استاد محقق علیه داعش بدگمان هستند اما واقعیت ها نشان داد که وی بهترین و شجاعانه ترین سیاست را علیه داعش اتخاذ نموده و از تمامی اهل سنت خواسته است تا داعش را خطر مشترک برای شیعه و سنی دانسته و در مقابله با آن همسویی ملی و همگرایی فراملی را پدید آورند. برکسی پوشیده نیست که اسراییل حامی اصلی داعش بوده و خواهد بود. داعش از خوارج بوده و ربطی به اهل سنت ندارد.

5:در حالیکه هنوز هم عده ای از مسلمانان خوش باور، حکام عرب و آل سعود را خادم اسلام و قران می دانند اما برهمگان هویدا شد که اینها به چه قیمتی حاضرند مزدوری امریکا و اسراییل را پذیرا شده و قبله اول مسلمانان را وجه المعامله و مصالحه ننگین خود قرار دهند.

6:اکنون وقت ان است که؛ حکومت افغانستان، به سمت خود اتکایی و همبستگی ملی حرکت نموده و با پشتوانه حمایت پوشالی، تهی و تفرقه افگنانه امریکا دل خوش ننموده و بذر نقاق و واگرایی را در سرزمین مظلوم ما نپاشیده و از وقایع تاریخی درس و عبرت گرفته و وسیله و ابزار کشور خارجی، علیه دولتمردان و ملت خود نگردد.!

7: مسلمانان، تنها، با اتحاد شیعه و سنی، عرب و عجم می توانند در مقابل کید و مکر دشمنان اسلام مقابله نمایند، اما در سایه تفرقه و تعصب یکی پس از دیگری طعمه ی گرگان در کمین نشسته ی استعمار خواهند شد.
کشورهای اسلامی باید فرصت را غنیمت شمرده و وحدت خدشه دار شده خود را باز سازی نمایند. همچنین باید دید کدام کشور فقط در لفظ و به خاطر فشار مردم شان علیه این اقدام حرف می زنند و کدامیک در عمل.؟!

8:همچنین، اکنون وقت ان است تا ادعای گروهک های مزدور و تندرو نیز در محک راست آزمایی قرار‌ گرفته و دیده شود که اینها سنگر جهاد دروغین خود را متوجه اسراییل اشغالگر می سازند و یا همچنان به نابودی کشور و ملت اسلامی...؟!

محمد عیسی رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
فلسطین
نظرات بینندگان:

>>>   هرگز نه عراب با سلاح آمریکایی و نه ایرانی ها با سلاح روسی توان مقابله با اسرائیل را خواهند داشت حالا که نود درصد جنگ ها قرن 21 در بین خود مسلمان هست، موقعیتی بهتر از این برای اسرائیل نیست تا به صورت رسمی پایتخت خود را از تل آویو به بیت المقدس انتقال دهد و آنچه مسلم است کشور های اسلامی همچنان به دریدن همدیگر ادامه خواهند داد و پیروزی های خود بر یکدیگر هم کیشان خود را درج تاریخ خواهند کرد زیرا در عمل قدس خط سرخ هیچ کشور مسلمانی نیست!
یعقوب قریشی

>>>   ‏رسميت بخشيدن به پايتخت اسراييليان و مشت خالی رهبران؛ 'جهان اسلام' زیر سوال رفت!
‏برآيند به رسمیت شناختن بیت المقدس به حیث پایتخت اسراییل از سوی آمريكا؛ معترضان خشمگین در ترکیه، اُردن و غزه به جاده ها ریختند و بر ضد تصمیم ترامپ شعار سر دادند.
#صفت_امینی

>>>   داعش وطالبان بی غیرت بروند اسرائیل بجنگند اگر ادعای مسلمانی میکنند.

>>>   تعداد زیاد کشورهای اسلامی درخفا با اسرائیل ارتباط دارند ودادو گرفت دارند
مثلا همین پاکستان برادر اسرائیل
ر

>>>   حرف حساب

>>>   طالبان مزدور بروید اسرائیل بجنگیداگرادعای مسلمانی دارید.
نوکری امریکا عاقبت ندارد.

>>>   Salam
اگر واقعن مشتاق مبارزه عليه ترامپ ايد ، او در بيخ گوش و شاهرگ تان است، ارگ رياست جمهورى ، پايگاه هاى نظامى اش در بگرام ، قندهار ، سبزوار ، بالون هاى جاسوسى اش در فضاى كابل و غرش هواپيما هايش هر روز شما را قبل از صداى ملا بيدار مى كند ، زمين و هواى كشور تان در اختيارش است ، نه هواپيماى و نه هم مور و ملخى بدون اجازه اش پر مى زند ، نزديك تر از اين نمى شود تا ترامپ را به مبارزه طلبيد . بيت المقدس پنجاه سال قبل از دست رفته بود و فضايش ديگراسلامى نيست ، اينكه حال ترامپ بيت المقدس راپايتخت اسرائيل مى خواند چيزى تازه نيست . ما مى توانيم بيت مقد س خود را از وجود امريكا و نماينده گان اسرائيل پاك كنيم ، اگر واقعن راست مى گويد.
تشويش نكنيد اسرائيل دير يا زود سفارت خود در كشورخويشاوندان خود خواهد كشود و شما هم در ضيافتش اشتراك خواهيد كرد.

>>>   Dawar
کدام شکاری روزی در جنگل با سلاح دستداشته اش سرگردان دنبال نشان پاه خرس میگشت و از هر کی میپرسید همین که میبینم نشان پای خرس نیست یک راهگذر به جوابش گفت نشان پای خرس را چ میکنی خود خرس کنار درخت مقابلت خوابیده است همین بود که شکاری ا ر ترس تفنگ وتنبانش را رها کرده پا به فرار نهاد،

>>>   بین المللی مطالعات استراتیژیک
کاسه داغ‌تر از آش نشوید، شب روز از دست ظلم و برتری‌جویی پشتونیزم به داد فریاد آمده اید، نخست کوشش نمایید حد اقل در برابر ظلم که در خانه خود شما(افغانستان) جریان دارد، ایستادگی کنید، بعد در جنگ پیروان ادیان ابراهیمی اشترک کنید. یادمان باشد که نفوس عرب‌ زبانها، قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی آنها از ما افغانستانی/خُراسانی‌ها ده‌ها برابر بیشتر است، بگذارید قضیه خود را خودشان حل کنند. به قول عامیانه بهتر است «ما سر کل خود را باید مداوا کنیم».

>>>   رشاد زریر پارسےمنش
یک پرسش از مسلمانان؛
اشتراک خواهید کرد؟
اگر بیت‌المقدس را آمریکا پای‌تخت اسرائیل سازد، مسجدالاقصی(نخستین قبلۀ اسلام) را نابود و جایش معبد اورشلیم(تخت سلیمان) را بنا کنند، قرار باشد همۀ مسلمانان جهان به نبرد اسرائیل و آمریکا در فلسطین بروند، اشتراک خواهید کرد؟

>>>   Yaktahparast
واقعا" ،،،،،، پس کمر جهاد را ببندید ،،،، این بار برای آزادی فلسطین ،،،، خود ما که خدا را شکر آزاد آزاد هستیم

>>>   Khurasani
#طیب_امیر_خراسانی_تاجیک:
وطن دار سر در گم ام !
اول بیت المقدس خود را یعنی خراسان وطن ، مادر و ناموس ات را از دست و زیر پای آمریکایی ها و دیگر کشورهای «کفری» نجات بده و آزادی آن را بگیر! سپس اگر خواستی شعار مفت و بی مسئولیت و فراتر از توان ات در دفاع از فلسطین سر بده!
عجب مردمی بی خرد و نادان داریم ؛ خود ما را کس ارزش نمیدهد و به رسمیت نمی شناسد و سال هاست در زیر پرچم و ستم آمریکا عزیزان خود را از دست داده روان هستیم و هیچ غلطی هم از دست مان بر نمیاید ، حالا ادعا میکنیم ما بیت المقدس را به رسمیت نمیشناسیم ... !
اصلا تو کی که به رسمیت بشناسی یا نشناسی ؟! آیا واقعا شناختن و یا نشناختن تو چقدر ارزش دارد و چه چیزی را تکان و تغییر میدهد؟!
سر بیاز هستی یا ته بیاز؟!
تو اول مرد شو کمر همت ببند وطن خودت را از چنگال اشغال گران آمریکایی آزاد کن!
سپس میتوانی به خود حق دهی فراتر از مرزها و برای نقشه جهان هم موضع اتخاذ کنی

>>>   واقعیت تلخ ودردآور متاسفانه باز بگوید که در افغانستان صلح میاورد.

>>>   Arya Mehr
#چرا بيت المقدس را بعنوان پايتخت اسرائيل إعلام نكنند؟

#حتي اگر شما نيز بجاي نتنياهو و ترامپ مي بوديد، بيگمان همان تصميمي را ميگرفتيد كه امروز ترامپ آنرا اعلان داشت

نتنياهو و ترامپ خيلي هم ساده نيستند كه در يك چنين شرايط طلائي خاموش بمانند و بيت المقدس را پايتخت كشور يهودي اعلان نكنند !

آمريكا و اسرائيل مگر منتظر چنين روزي نبودند؟
عربستان را با ايران دشمن ساختند، سپس ذخيره هاي ارزي عربستان را زير نام خريداري جنگ ابزار هاي پيشرفته به ارزش ٨٠٠ مليارد دالر از آمريكا و ٣٠٠ مليارد دالر از روسيه و متباقي را هم در جنگ خود ساخته با يمن خالي كردند

ليبيا، سوريه و عراق را به سرزمين ارواح و ويرانه تبديلاندند، دشمني ها و نفرت ها را در جهان اسلام چنان عميق و ريشه دار ساختند كه امروزه هيچ مسلماني را نميتوان سراغ داشت كه در زادگاهش حتماً دشمني از جنس مسلمان نداشته باشد

همچنان آمريكا ذخيره ارزي ايران را در پشت ديوار هاي ذخيم تحريم ها و جنگهاي فرسايشي سوريه و عراق نيز خالي كردند

عربستان را دشمن درجه يك ايران و دوست شماره يكم اسرائيل ساختاندند، با اين حال نتنياهو و ترامپ خيلي نادان باشند كه اين همه شرايط زيبا را درك نكنند و خاموش بمانند

اين دو نفر مي بايد تا پيش از اينكه دير شود كار فلسطينيان و ادعاي يك هزارساله مسلمانان را تمام كنند... اكنون منتظر واكنش هاي واقعي جهان اسلام هستيم كه تا كجا ايستادگي خواهند كرد؟

>>>   Salehzadh
خيلي حرف هاي خنده دار به گفتن است اما من خنده ام نميايد .
مسلميار معاش دالري از ترامپ دريافت ميكند اما با تصميم اخيرش سخت مخالفت نشان داد.

>>>   کجاست همو مجاهدین زیردار گریختگی
کجاست همو رهبران زیر دار گریختگی
کجاست همو طالبان زیر دار گریختگی
کجاست همو داعیش زیر دار گریختگی
اخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
....

>>>   دوستان ! بیطرانه حرف می زنیم که اینکه: در گزشته ها نقش یهودیان و نقش عیسویت چه بوده و یا نبوده حرف نداریم زیرا که ما مسلمانان بیت المقدس را بسیار پر ارزش دانیسته واولین قبله مسلمانان میباشد واز سوی دیگر مکان مقدس پیفمبران میباشد وحضرت محمد (ص) از همین مکان مقدی به شب معراج رسیده اند واز سوی دیگر از نظری تاریخی یک مکان جنجال بر انگیز تاریخی بوده که هنوز مسایل خاورمیانه و حل عادلانه مسآله فلسطین که سرزمین آن میباشد با اشغالگران اسرایل از نظری حقوق بین الملل حل وفصل نگردیده است واین مکان سرزمین شخصی آقای ترامپ و غربی ها نمی باشد که تحفه به پاس خدمات اسرایل بدیهند . غربی ها ( آقای ترامپ ) بمثابه تمثیل کننده حقوق بشر - دیموکراسی و تطبیق کننده لیبرالیزم نباید حقوق ستمدیده گان تاریخ را دوباره تهت ستم قرار دیهد . به عوض اینکه بالای زخم ها ملعم بمالد بلکه نمک پاش داده است . بااین عمل یکجانبه باری دیگر اوضاع خاورمیان و تمام بشریت جهان را در تشنج ورویاروی قرا داده است که دور از عدالت انسانی و حقوق بین المللی میباشد . حرف آقای ترامپ این است که جامعه جهانی و سازمان ملل متحد یعنی هیچ ارزش ندارد . امید وار هستیم که غربی ها در این باره تجدید نظر نموده و دیده شود که سازمان ملل متحد مسایل خاورمیانه را به خصوص در باره بیت المقدس چگونه عمل عادلانه را صادر می نمایند تا صلح سرتاسری در خاورمیان بو جود آید .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است