المنار: فلسطینیان به فکر انتفاضه‌ای جدید هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۱    ۱۳۹۶/۹/۱۵ کد خبر: 142719 منبع: پرینت

یک شبکه خبری در گزارشی با بررسی تصمیم رییس جمهور آمریکا برای برسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسراییل اعلام کرد که فلسطینیان در حال حاضر به فکر انتفاضه‌ای جدید هستند.

به گزارش المنار ؛ خشم و غضب فلسطینیان از تصمیم رییس جمهور آمریکا برای برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آنها را به فکر انتفاضه‌ای جدید انداخته است.
اهالی غزه مخالفت شدید خود را با برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان دادند و خواستار آغاز انتفاضه ای جدید شدند.

خبرنگار المنار در غزه در گزارشی با اشاره به خشم و غضب محافل فلسطینی از تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر قدس، افزود: فلسطینیان تاکید کردند «انتفاضه» سلاح آنها برای مقابله با این تصمیم است که پیامدهای منطقه ای دیگری هم خواهد داشت.

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: چنین کاری توازن را بر هم می زند و اوضاع جدیدی در منطقه به وجود می آورد. دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید مسوولیت این کار را بر عهده بگیرند.

مال حمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: منطقه بدون حل مساله فلسطین همچنان دستخوش ناآرامی خواهد بود و هیچ امنیت، آرامش و صلحی در آن وجود نخواهد داشت، بر همین اساس به نفع نظام ها و حکومت های عربی است که مسئله فلسطین حل و فصل، حقوق ملت فلسطین به آن داده و کشور آنها تشکیل شود.

در ادامه گزارش آمده است: پیشنهاد عربستان سعودی در خصوص انتخاب ابودیس به عنوان پایتخت فلسطین به جای قدس، خشم و غضب فلسطینیان را برانگیخته است و بر همین اساس آنان خواستار اخراج سفیران آمریکا(از کشورهای عربی) و برپایی انتفاضه علیه رژیم اشغالگرند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
انتفاضه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است