آلمان باید اتکا به سیاست خارجی آمریکا را متوقف کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۴    ۱۳۹۶/۹/۱۵ کد خبر: 142712 منبع: پرینت

وزیر خارجه آلمان بر این باور است که برلین باید در تنظیم سیاست خارجی اش با اعتماد به نفس بیشتری عمل کند.
به گزارش رویترز، سیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: آلمان باید در تنظیم و اتخاذ سیاست خارجی خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد و سیاست خارجی را مطابق با منافعش تنظیم کند و نه منافع آمریکا.

از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا، روابط برلین و واشنگتن با تنش های زیادی روبرو شده است.
ترامپ اختلاف نظرهای زیادی با آلمان بر سر ایران و کوریای شمالی داشته و مخالفت قاطع خود را با ادامه مازاد تجاری آلمان با آمریکا اعلام کرده است. ترامپ همچنین آلمان و سایر کشورها را متهم کرده است که مبالغ هنگفتی را به ناتو بدهکار هستند. رییس جمهور آمریکا با خارج کردن این کشور از پیمان آب و هوایی پاریس موجب نگرانی شدید شرکایش شده است.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: این دیدگاه سنتی درباره آمریکا که دارای یک نقش محافظتی است، شروع به فروپاشی کرده است. عقب نشینی آمریکا از نقش بین المللی اش تنها به خاطر یک رئیس جمهور نیست. این وضعیت به طور ساختاری پس از انتخابات های آینده تغییر نخواهد کرد.

گابریل افزود: آلمان باید به سرمایه گذاری در مشارکت و همکاری با آمریکا به عنوان یک شریک تجاری ادامه دهد ولی در عین حال باید در نشان دادن منافع خود زمانی که دو کشور دچار اختلاف نظر می شوند، قاطع تر بوده و با اعتماد به نفس بیشتری عمل کند.

وزیر خارجه آلمان در ادامه به تحریم های علیه روسیه اشاره کرد که کنگره آمریکا در تابستان با آنها موافقت کرده و در نهایت به ضرر عرضه انرژی در آلمان و خطوط لوله روسیه خواهد بود.

وی همچنین نسبت به لغو توافق هسته‌ای با ایران نیز هشدار داد و گفت: این مساله می تواند موجب افزایش خطر جنگ شود و بر امنیت ملی تاثیر منفی بگذارد. آلمان همچنین مخالف هرگونه اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل است.

سیگمار گابریل در ادامه اظهار داشت: آلمان نمی تواند منتظر تصمیمات واشنگتن باشد و تنها به این تصمیمات واکنش نشان دهد. ما باید مواضع خودمان را با قاطعیت اعلام کنیم.

تازه ترین نظرسنجی بنیاد کوربر نشان می دهد که آلمانی ها بر این باورند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک چالش بزرگتر برای سیاست خارجی آلمان در مقایسه با رهبران کوریای شمالی، روسیه یا ترکیه است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است