آیا قاسم سلیمانی در افغانستان حضور خواهد یافت؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۴    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142206 منبع: پرینت

سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد: کار داعش تمام است. البته پیش از اعلام رسمی اتاق مشترک مبارزه علیه داعش (سوریه، ایران، روسیه). در آینده ای نزدیک، قدرت ها روی ساختار و تشکیل سه دولت لبنان، سوریه و کردستان (فدرالی) رقابت را آغاز خواهند کرد.

پوتین رسما در تماس تلفنی با ترامپ مساله سوریه و اکراین را در چانه زنی ها مرتبط دانست و اکراین به دلیل احتمال پیوستن به ناتو برای مسکو نسبت به سوریه اهمیت حیاتی دارد و ترامپ هم تلاش می کند از همین نقطه ضعف برای کاهش حضور ایران در سوریه استفاده کند و سفر شتابزده بشاراسد با اعلام شکست داعش به مسکو نشان از ولع پوتین برای احراز تلاش هایش در انظار جهانی دارد.

احتمال درگیری مخفی بین روسیه و ایران در سه ماه پیش رو کم نیست و چند مرتبه هم کنایه هایی از زبان رهبر انقلاب ایران در مورد اعتماد به روس ها شنیده شد لذا ایران (سپاه) روی حضور گروه های نظامی مقاومت در بدنه ارتش سوریه تاکید خواهد ورزید.

در پایان باید یاد و خاطره شهدای دلیر هموطن مان را که شجاعانه در راه حفظ حریم دو حرم مطهر زینب کبری و حضرت رقیه ( خواهر رشیده و دختر سه ساله امام حسین ع ) در شام جنگیدند را گرامی بدارم و یکی از سوال های اساسی نیز این است که طبق گزارش های رسمی تعداد داعشی ها در شرق افغانستان بالغ بر 10 هزار جنگجو است. آیا تعداد آنها بیشتر خواهد شد؟ آیا حمایت قاطع (نظامیان آمریکایی) اجازه حضور قاسم سلیمانی به افغانستان را خواهند داد؟ آیا جوان های افغانستانی آموزش دیده در سوریه و عراق در کشور خود نیز مبارزاتی خواهند داشت؟ نقش رهبران شیعی چه خواهد بود؟

یاسر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قاسم سلیمانی
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   از اوضاع چنین اثبات میشود که شاید، چون فروخته شده زیاد موجود است. شرایط هر روز در تغیر است و چهره ها افشا میشود و وابسطه گز ها هویدا، به بکر من هر کی باید در فکر خود باشد تا نابود نشود.
خارکش

>>>   اگر اجازه رشد داعش را در کشور بدهیم حنمن سوریه میشویم.
پس باید داعش را کشت.

>>>   از یادش رفته که قهرمان ملی را کی به شهادت رساند !؟
دو عرب الجزایری

>>>   بهروز جلال آبادی
اگر عرب زیر نام طالب ، القائده و داعش حق دارد تا مردم افغانستان را بکشند پس هزاره هم حق دارد تا این وحشی ها را در وطن خود ایشان قتال کنند !
زندباد همان هزاره ای که در سوریه علیه آدم کشان داعش میجنگد !
روح آن شهدا شاد کسانیکه در جنگ علیه تروریست ها جان های خوده فدا کردن

>>>   أشخاص مانند سليماني افغانستان آمده نميتوانند، و اين را ميدانند كه همان طالبان مزدور هم اجازه آمدن غير رسمي به كس خارجي نميدهند.

>>>   اگر عرب زیر نام طالب ، القائده و داعش حق دارد تا مردم افغانستان را بکشند پس هزاره هم حق دارد تا این وحشی ها را در وطن خود ایشان قتال کنند !
زندباد همان هزاره ای که در سوریه علیه آدم کشان داعش میجنگد !
روح آن شهدا شاد کسانیکه در جنگ علیه تروریست ها جان های خوده فدا کردن
عصمت یان

>>>   سردار سلیمانی افتخاری برای همه ی مسلمانان است اگر پایش به افغانستان باز شود داعش و طالبان نابود خواهند شد
علی از دایکندی

>>>   مه جنرال سلیمانی ره خوش دارم . او مشهورترین و ماهرترین جنرال دنیاست که جنرال های امریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل و ترکیه را شکست داده و بر همه پیروز شده. زنده باد جنرال سلیمانی کبیر.

>>>   سردار سلیمانی واقعا سردار است و باعث افتخار این شخصیت برجسته نظامی در هر کجا که باشد دشمن ظالم و یاور مظلوم خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است