روزانه 600 زن آمریکایی مورد خشونت قرار می گیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142150 منبع: پرینت

خشونت علیه زنان در کشورهای غربی به خصوص آمریکا برخلاف آنچه که ادعا می شود نگران کننده است به گونه ای که روزانه 600 زن در آمریکا مورد خشونت قرار می گیرند.

تلاش بسیار گروه ها و نهادها برای کاهش میزان خشونت علیه زنان در آمریکا انجام می شود اما همچنان آمارهای قتل، تجاوز و آزار و اذیت زنان دراین کشور نگران کننده است.

به همین خاطر فعالان حقوق بشر در آمریکا معتقدند که این کشور نه تنها باید قوانین خود را در زمینه خشونت علیه زنان، دختران و حتی پسران بازبینی کند بلکه باید به امنیت محیط های کار و مدارس، کلیسا، محیط های نظامی، باشگاه های ورزشی و تفریحی هم بیشتر توجه کند.

از این رو در خبرهای روز (شنبه) آمریکا هم آمده بود که کنگره این کشور در حال برنامه ریزی برای کارکنان خود است تا بتوانند در برابر تجاوز و خشونت مدیریت و کنترل کنند.

در کمتر از یک ماه گذشته چندین چهره سرشناس سیاسی، رسانه ای، سینمایی و ورزشی از سوی زنان به آزار و اذیت متهم شده اند. هفته گذشته نیز در پی شکایت چندین ملی پوش تیم ژیمناستیک بانوان آمریکا، پزشک سابق این تیم با 40 سال حبس به خاطر تجاوز به بیش از 125 دختر روبرو شد.

با وجود فضای آزاد آمریکا برای گزارش موارد آزار و اذیت و همچنین قوانین سختگیرانه حامی زنان اما همچنان بانوان این جامعه در هراس انواع آزار و اذیت ها هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملی زنان (NOW) که از بیش از نیم قرن گذشته در تلاش برای حمایت از حقوق زنان در آمریکا است، همچنان آمار قتل، آزار جنسی، خشونت خانگی و و تجاوز در این کشور بالا است.

**قتل
بر اساس گزارشی که سازمان ملی زنان به تازگی به بهانه روز جهانی منع خشونت علیه زنان منتشر کرده است، در سال 2005 یک هزار و 181 یا به معنای دیگر هر روز 3 زن در آمریکا کشته می شوند که تقریبا یک زن از 3 مقتول به دست نزدیکانشان به قتل می رسند که این نشان شدت خشونت خانوادگی در آمریکا هم محسوب می شود.

**خشونت خانگی
آمارهای سازمان ملی زنان آمریکا نشان می دهد که سالانه 4.8 میلیون زن مورد خشونت خانگی از تجاوز تا خشونت بدنی قرار می گیرند اما کمتر از 20 درصد این بانوان در روند درمانی قرار می گیرند.

**خشونت جنسی
همچنین بر اساس نتایج پیمایش ملی جرایم قربانی محور که شامل جرایم گزارش نشده به پولیس می شود، 232 هزار و 960 تن در سال 2006 مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

این به معنای تجاوز به بیش از 600 زن در هر روز است. این در حالی است که گزارش های رسمی ارقامی بسیار کمتر از این را اعلام می کند.

فعالان حقوق زنان معتقدند که بسیاری از این دست موارد خشونت آمیز نیز هیچ گاه به پولیس گزارش نمی شود چرا که قربانیان امیدی به دادرسی ندارند.

گزارش سازمان ملی برای زنان در آمریکا (NOW) بیانگر این است که زنان جوان، بانوان با درآمد کم و برخی اقلیت ها بیش از دیگر زنان در معرض خشونت خانگی و تجاوز قرار دارند. همچنین بانوان در سن های بین 20 تا 24 سال بیش از دیگر گروه ها، هدف این خشونت ها هستند.

دپارتمان عدالت آمریکا تخمین می زند که از هر پنج دختر دانشجو یک دختر، تجاوز را تجربه می کند اما کمتر از 5 درصد این تجاوزها به پلیس گزارش می شود.

از سوی دیگر فعالان حقوق زنان معتقدند که درآمد نیز فاکتور مهمی از اندازه گیری احتمال خشونت است. به اعتقاد کارشناسان زنان خانه دار و زنان کم درآمد بیشتر مورد این خشونت ها واقع می شوند به طوری که میزان وقوع خشونت علیه زنان با درآمد کمتر،6 برابر بیشتر از خشونت علیه زنان با درآمدهای بالاتر است.

همچنین زنان سیاه پوست نیز بیشتر از دیگر زنان در آمریکا مورد خشونت خانگی واقع می شوند. بانوان سرخ پوست نیز بیش از نژادهای دیگر مورد این خشونت ها قرار می گیرند.

**تاثیر خشونت علیه زنان بر کودکان
بر اساس گزارش موسسه منع خشونت خانوادگی، بزرگ شدن کودکان در خانه هایی که خشونت در آنها وجود دارد می تواند تمام ابعاد زندگی یک کودک را در آینده تحت تاثیر قرار دهد. نارسایی های ناشی از استرس همچون تعرق بیش از حد، کابوس های شبانه، آلرژی، آسم، سردرد و سرماخوردگی در کودکانی که در خانه های ناآرام بزرگ شده اند بیشتر دیده می شود.

همچنین زنانی که در کودکی مورد خشونت واقع شده اند بیشتر در معرض تجاورز در بزرگسالی هستند. احتمال ارتکاب جرم از سوی پسرانی که در کودکی مورد خشونت واقع شده اند نیز بیش از 2 برابر دیگران تخمین زده می شود.

مرکز کنترل بیمارهای آمریکا گزارش داده است که هزینه درمان خشونت های خانگی در این کشور در سال 2003 بیش از 8.3 میلیارد دالر بوده است که این هزینه ها شامل درمان های دارویی، روان درمانی و همچنین طول مراقبت است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
زن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است