کرزی در آیینه افشاگری های نبیل
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۴    ۱۳۹۶/۹/۱ کد خبر: 141972 منبع: پرینت

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که اشرف غنی رییس جمهوری فعلی افغانستان کاندید مورد نظر و مورد حمایت حامد کرزی رییس جمهور قبلی در انتخابات ریاست جمهوری 1393 بود.

نبیل ادعا کرد که کمیسیون انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی دولت افغانستان به ریاست اشرف غنی در دوره دوم ریاست جمهوری کرزی، فرصت کمپاین انتخاباتی برای این نامزد مورد نظر کرزی بود. کرزی برای رییس جمهور فعلی گفته بود که کاندید بعدی مورد نظر و حمایت من، شما می باشید.

اما انتخابات 1393 با تقلب گسترده برگزار شد و به بحران عمیق سیاسی انجامید که با دخالت امریکا و نقش جان کری وزیر خارجه آن کشور، بحران انتخابات با تشکیل حکومت وحدت ملی موجود، مهار گردید.

رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی حکومت کرزی در مورد تقلب انتخابات مذکور می گوید که ماشین چاپ کارت های جعلی برای رای دادن در خانه یک مقام بلند پایه دولتی که حالا نیز همه کاره حکومت فعلی است، گذاشته شد. یعنی رحمت الله نبیل در واقع با بیان بسیار ساده و روشن می گوید که صندوق های رای با این کارت های جعلی مقام حکومتی پر شد تا کاندید مورد نظر حامد کرزی برنده انتخابات شود و به ریاست جمهوری برسد.

وقتی گرادننده برنامه "سیاه و سفید طلوع نیوز" از نبیل می پرسد که چرا به عنوان رییس امنیت ملی عامل یا عوامل تقلب انتخابات را دستگیر نکرد، پاسخ می دهد که او این مسایل را به رییس جمهور کرزی، مشاور امنیت ملی، اعضای شورای امنتی ملی، وزیر داخله و رییس کمیسیون انتخابات گزارش داد ولیکن خودش حق نداشت تا دخالت کند.

چرا رحمت الله نبیل سه سال پیش که ریاست امنیت ملی را به دوش داشت از این تقلب انتخاباتی و برنامه تقلب در انتخابات سخن نگفت و افشا نکرد و بلافاصله استعفا نداد؟ شاید پاسخ آن باشد که این افشاگری به مصلحت افغانستان نبود اما تا چه زمانی با تقلب، با دروغ و با فریب می توان مصلحت افغانستان را نگه داشت؟

اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
نبیل
نظرات بینندگان:

>>>   آقای نبیل یک شجاعت و مردانگی کرد باید تقدیر گردد اما شما منفی گراها مردم را الی مرگ میدوانید. آقای نبیل زیردست آقای کرزی قرار داشت چه باید میکرد گفتند که گزارش دادم به اشخاص مسول در پستهای دولتی همین مقدار کفایت میکند. زنده باد نبیل قهرمان و مردشجاع وطن
قدر شناس

>>>   این روزها بازار افشا گری گرم شده گاهی اسپنتا افشا پرا گنی میکند گاهی نبیل
- اگر کسی می خواهد نظر خارجی هارا درمورد خصایل افغانهابداند کتاب ) تاریخ افغانها) که یک تبعه فرانسوی نوشته وسهیل سبزواری به فارسی ترجمه کرده را از انتر نت دانلود ومطالعه کند
ر

>>>   انگيزه اصلى تهيه ديدن چنين تدارکات و سياست تفرقه اندازى و حکومت کن خودش شرينى دادن است.
" نظريهconcerted action برنامه مشترک هماهنگ قبل آماده و گفتگو شده " داکتر اسپنتا اين تيورى خوب حفظ کرده و رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی هم از طريق اسپنتا
اين يک تيورى "علم" يا هنر اقتصاد سياسى آلمان است که براى انجام يک هدف مشترک تمام ماهيران و مديران چرخهاى حلقه هاى قدرتمند دولتى در يک برنامه مشترک و آگاهانه و پيشتر تصويب شده و پيش هماهنگ شده توجه مردم را بسوى موضوعات جانبيى و فرعى و گذشته بدون ارزش اما انتقادانه ماهيرانه سوق مى دهند.
اين بار بوجود آوردن شکاف بين غير پشتونهاست - ملیت ‌ها ملیت ى هزاره، ازبک، و غیره به استثنای ملیت تاجیک پشتون تاکتيکى نام گرفته شده) تا هدف اصلى تحميل هويت افغان در تذکره است " . در زبان پارسى متل است : او را خط کن و ماهى گرفتن. او پارسى قديم است مانند نجرو تگو وپنجاو بلخاو دواو : در پارسى که بادبيره عربى نوشته شد او به آب تبديل شد
چرا حاکمان افغان اين بدنام " افغان" را با اين قدر خرج پول هنگفت جامعه جهانى بر مردم تحميل مى کنند:
1- بخاطر که ازقومهاى گمشده يهودى است?
2- بخاطرايکه فرهنگ و هنر وآبدات و رسومهاى جشنها هندوايرانى وتورانى را آثار نياکان غير پشتون را درجهان وانمود مى کنند که انگار ازخودشان است ودر درون همانرا مى سوته افغانى مى کوبد.
مثلن در ز مينه جهانى شدن نوروز در بزرگداشت 800 سالگى جلال‌الدین محمد بلخى "مولوى بلخ وروم" تاجيک که درنزدکى خلتان در گرگان تپه تولد شد و مدرسه و خانه اش در بلخ است فراموش نکنيد که Bactra بلخ شهر و استان و باکتريانا هم باختر و بلخ ناميده مى شد که خوداش کشوربود درهردو سوى فرا رودان آمو و پنج. احمدخان ابدالى در هرات و تيمور پسراش درمشهد تولد شد ناميد و هيچ بار درى ويا فارسى و تو افغان نام حذف کردى لعنت برتو.
مگر از چه وقت افغان نوروز جشن مى گيرد? مگر افغان از چه وقت شمس تبرزى و مثنوى معنوى خوان شده? در همين ديوانها در همين ديوان مولوى ٢٩ بار زبان خود را "پارسى" .
هندوايرانيان وتورانيان تاجيکيان و پارسيان اوزبيک تورکمن را "خميرخوران" مى گفتند: آيا آشک و آش و منتو و سمبوسه و ديگر خوراکها "افغانى" اند . هيچ يکى از اين خوراکها افغانى نيست.
در بخشهاى ديگر هم اين واقعيت افغانىسازى صدق مى کند . مگر پسوند مکانى آباد پارسى نيست. جلال آباد و اسدآباد از سوى هندوايران وتوران ساخته شده اند. و پسوند مکانى "ان" مانند "ملتان" و "مردان" - "لغمان و پروان" بغلان وبدخشان وهزاران ان ديگر. نياکان ما تخمه گستاشب اسپنديار و تخمه اوکوروش بزرگ و دارا ايران زمين و يا آريانم به يهودىها پناه دادند و اکنون شما کستاخى مى کنيند?
3- با افغاني شدن يا پشتونى شدن کل شهروندان خاليگاه هاى عميق فرهنگى و سنتى هنرى و ادبى و روسومى و بويژه افغانيت بقول پژواک و تغير نام به "پشتونوالى" همين خاليگاه را پر کند ويا با پرديگران خود را آراسته کند.
4- چون خاليگاه هاى زياد است درضمير از همين حقارت رنج مى برند. نخست و همين اکنون هم بسيار مردمان غير پشتون قتل عام کردند بويژه هزاره و اوزبيک واکثرا تورانى تباران را.
5-در همين زمان نديدى که چقدر تاجيک کشتند. بشرم امراله و عبداله. اله را از نام تان پس کنيد پاىبوسان حاکمان پشتون
6- نالغت "افغان" را هويت همه مى کنند زيرا در اقليت اند. همين انتخابات تقلبى به صورت آشکارنشان داد که تا کنون وانمود مى کردند بدون همه پرسى و شمارش والجبر وحساب پشتون ويا افغان را اکثريت ناميدند. حالا که ديدند که پشت شان درديوار رسيد که با دورغ و فريب قرون پيشين توانايى ندارند اکثريت خود را ثابت کنند زيرا معيارها و امکانات فن آورى نوين
دروغها, تقلبات و دزدى راى مردم با سند و عکس و تصوير دريک ثانيه در هندوکوهان و جهان بخش ونشر شد. اگر همين تقلبات در يک کشورى ديگرى ميبود که در گرو يهوديت وصيونيزم جهانى نبود.
از انيرو از همه غيرپشتونان و پشتونان که براى همزيستى وختم جدال تمنا و انتظار دارم که يک حلقه خاص قدرت با چال بازى لقب افغان را هويت همه بسازد.
1- مردم و رسانه ها به دولت گوشمالى کنند که وظيفه دولت امنيت است و نه ايجاد تشنج جدال وجنجال
2- همانقسم که که با حذف درى عضمت بزرگى ورنگارنگى گويشهاى هزارگونه پارسى (هراتى کابلى لغمانى پروانى پغمانى چاربندى جلالبا د هزا رگى بلخى قطعغنى پاميرى سيستانى) قانونا انکارشد در حالى که مردمان هندوکوهان زبان فارسى درباى و ادبى نمى دا نند .
3- کمان رستمى بودن مردم اين کشور در هفت رنگينى است درهفت شهرعشق است. يک هويته خيانت تاريخى است بويژه که افغانستان مستقل نيست .
4- تغير هويت ها با پول و عساکرخارجى
5- لطفا هر گوينده به زبان خود نام هاى نظامى و اقتصادى وسياسى و دولتى و فرهنگى را بيان کند
6- اصلاحات مولى را همه اش را براى غير پشتونان وبويژه پارسى زبانان بى اعتبار مردود اعلان مى کنم.
7- حذف فارسى غير قانونى وحقوق ملل است. اگر چه يک چند بار بزرگان ما به ادبيات نظمى وشعرى پارسى از شيوه وطرز نظم درى گفته اند که از دربار شاهان آمده ولى با توجه که همه اکثريت شان اشعار پيگارى گله اى نقدى وطنزى به درباريان داشتد و به در نظرداشت پيشرفت و تفکر مردمسالارى ازاين نام اناکرونيستى درى درباريان سدازوى و محمدزايى (با نام جديد افغانسان 1856) من زبان خودرا پارسى و يا فارسى مى گويم همان نام که همه درخانه مى گويند.لطفا مرا يارى رسانيد و انگيزه ودلايل ديگرى بافزايد ما به جز دليل آوردن و برهان قاطع نداريم . تا ازحماقت سياسى سران اين کشور در زمينه افغانسازى و درزمينه هاى ديگرجلوگيرى نموده باشيم. با سپاس هاى فروان داکتر ارمان

>>>   هنوز هم دیر نشده
موضوع به دادستانی محول شود.

>>>   داكتر أرمان اين أرمان ته بكور ببرى!!!

>>>   آقای نبیل به حیث شخص مسوول وقت یک جرم بزرگ و نا بخشودنی ملی
را که کتمان جرم درامر ملی است مرتکب شده است . باید به پیشگاه محکمه با صلاحیت
و بی طرف حاضر و جواب بگوید . ترس از اقتدار کرزی که دران مرحله ختم
بود نا موءجه است .
م . ش. ف کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است