مبارزه با تروریزم از سوی آمریکا دروغ است
مبارزه با تروریزم از سوی آمریکا دروغ است. هیچ کسی پشت اصل هدف نمی رود. فقط به چشم مردم خاک می زنند و به نام تروریزم و مواد مخدر یک جنگ ظالمانه را بر سر این ملت تحمیل کرده اند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۸    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141915 منبع: پرینت

نیروهای آمریکایی و نظامیان افغانستان راهبرد مشترک شان را در جنگ با طالبان اعلام کردند بر بنیاد این راهبرد هسته های اصلی طالبان در افغانستان نابود می شوند و منابع مالی طالبان که بیشتر شامل کارخانه های تولید مواد مخدر است نابود می گردند و برنامه های جذب نیروهای بشری طالبان را خنثی می سازند. فشارهای نظامی و نیروهای دولتی و خارجی در قالب این راهبرد در فصل زمستان در جبهه های نبرد همچنان تداوم پیدا خواهند کرد. اما آیا این راهبرد پیروزی دولت افغانستان را در جنگ با طالبان به ارمغان خواهد آورد؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، جنرال عبدالجبار قهرمان آگاه مسایل نظامی در برنامه «فراخبر» گفت: گزارش هایی که دولت می دهد و چیزی که در واقعیت وجود دارد تفاوت بسیاری باهم دارند. آن نقاطی که باید تحت عملیات می آمد و نتیجه می داد. در اینجا، در این وطن، در این جغرافیا به نام تروریزم جنگ بی رحمانه جریان دارد. ولی نتیجه چه است؟ اگر کشتن راه حل می بود، اگر فشار نظامی راه حل می بود کارها در این ده سال نتیجه می داد. بیشتر از سیصدهزار نفر اگر ارقام همین قوای امنیتی را شما بگیرید، در جریان هفده سال بیشتر از سیصدهزار نفر در همین افغانستان کشته شده است. اگر این راه حلش می بود باید در این سال ها نتیجه می داد.

وی، معتقد است آمریکایی ها در استراتژی خود برای مبارزه با طالبان و تروریست راست نمی گویند و افزود: باید این سوال ها را پرسید که در این جنگ چه کسانی و کدام نقاط مهم است؟ کی این جنگ را مدیریت می کند؟ باید مدیرش را مواخذه کرد. چه کسی است که این جنگ را به اینجا آورد؟ آمریکا باید به دنبال همان برود. اگر آمریکا در اینجا که پاکستان، سر کنر و جلال آباد دوام دار راکت می زند، گوش های خود را کر انداخته است دیگر به دنبال راه حل گشتن چه معنی دارد. اینها در قریه جات ما از توپ و طیاره استفاده می کنند. روزانه هزاران راکت بر سر مردم ما فرود می آید. اما آمریکایی ها چشم شان کور و گوششان کر است که اینها را ببینند و بشنوند که چه ها بر سر مردم بیچاره می آید. اگر آب از مبدا قطع نشود و تمویل تروریست از منبع نابود نشودو از آن جلوگیری به عمل نیاید امکان ندارد که با تروریزم در افغانستان مبارزه شود. در خانه ما یک جنگ جهانی تمام عیار جریان دارد. اگر جهان 197 مملکت باشد همه در جنگ افغانستان شریک می باشند. به این کشورهای جهان باید گفت که به جای این جنگ و توپ و تانک های تان محبت تان را برای ما بیاورید. محبت برای مابدهید. این مردم دیگر توانمندی جنگ را ندارند. بر سر این مردم دلسوزی نیاز است نه جنگ.

قهرمان، معتقد است آمریکا به دنبال از بین بردن تروریست نیست و گفت: نمی گویم که استراتژی نظامی به صورت مقطعی نمی تواند کمک کند. این فشاری که در داخل کشور بر سر طالبان است یا می خواهند بر سر مراکز طالبان بیاورند درست است. جنگ هجومی را می آورند و ممکن است تا حدی هم برایمان مفید باشد اما راه حل کشور ما نخواهد بود. این راه حل مقطعی است و هیچ بدرد نمی خورد. مثلا درختی در راه است و ما می خواهیم در آن مسیر جاده بسازیم. تا این درخت را از بیخ در نیاوریم، قطع شاخه های آن مفید نمی باشد. جنگ در قریه های کشور در واقع بریدن شاخه ها می باشد که دوباره رشد خواهند کرد چرا که ریشه همچنان وجود دارد. وقتی با منبع تمویل جنگ از راه گفتگو پیش می روند هیچ فایده ای ندارد. در کنفرانس اخیر شنیدم که جهانیان گفتند باید با پاکستان از راه دیپلماسی و سیاسی پیش رفت. در حالیکه این کشور سه چهار هزار مرمی را بر سر مردم ما فیر کرده است. آنجا از راه گفتگو پیش می روند و در اینجا در داخل قریه جات از راه توپ و تانک پیش می روند، این عادلانه نیست. در حالیکه صاحب جنگ مشخص است. تمویلگر آن مشخص است. اگر آمریکا به دنبال فرزند حقانی و شبکه حقانی می گردد همین فرزند حقانی پرواز می کند و به قطر می رود. هر روز در قطر در پهلویتان نشسته است. در قطر در قرارگاه کلان آمریکایی ها در آنجا نشسته است. چرا وی را نمی گیرند؟ چرا از آنجا این منبع را قطع نمی کنند؟ همانجا طالبانی که نشسته اند به اصطلاح این نیروهایی که در داخل وطن مان است آنها را سوق اداره می کنند. از آنجا برایشان زمینه را مساعد می سازند. ویزا را در اختیارشان می دهند و به مسکو و پاکستان و تهران می فرستند و در اینجا در داخل قریه جات از توپ و تانک استفاده می کنند. نمی دانم این چه قسم یک بمب و دو هوا است؟

این آگاه نظامی، در خصوص واقعیت جنگ در داخل هلمند می گوید: من چیز دیگری برایتان می گویم. مادر ولایت هلمند یک مثلث داریم. این مثلث سه زون را دارد. یک زونش پاکستان، یک زون افغانستان و یک زونش ایران است. باورکنید در این هفده سال هفتاد درصد جنگ وطن مان از همین تونل ها عبور می کند،تماما مواد مخدر افغانستان از همین تونل ها عبور می کند. از همین مثلث عبور می کند. هم مثلا تمام مواد بلاکه و مهمات اسلحه و این و آنی که از پاکستان و ایران می آید. از همین تونل می آید. از همین تونل تا قریه جات ولایت هلمند، ششصد کیلومتر راه است. مثل دشتی است که تخم بگذاری از ده ها کیلومتر دورتر می بینی. در همین هفده سال اگر کسی یک موتر را کنترل کرده بود یا جلویش را گرفته بود یا از آن طرف یک موتر مهمات یا پتاسیم را کسی کنترل کرده بود این اوضاع نبود. اما این جنگ کنترل نمی شود. کاش بروند و سر حد را کنترل کنند و مساله را در سرحد حل کنند و بر سر تمویل کننده و تصمیم گیرنده و اجرا کننده فشار بیاورند. در این صورت این جنگ در وطن خودبخود حل می شود. ما در اینجا در داخل اصلا جنگی نداریم. جنگ از جای دیگر بر سرما تحمیل شده است. همه گفته اند که جنگ تحمیل شده است. وقتی که جنگ تحمیل شده باشد. چه کسی آن را تحمیل کرده است. باید به دنبال تحمیل شدگی اش بروند. چرا در همینجا در داخل قریه جات می خواهند که فشار بیخود وارد بسازند و در جای اصلی فشار را کم می سازند.

قهرمان، ادامه داد: پانزده روز دوستی به من زنگ زد و گفت جناب قهرمان، این استراتژی ترامپ از بد بدتر شده است. می گفت در سابق پاکستان کمی شرم می کرد. تمویل آنها کمی خط به خط بود و کم کم بازی خود را به پیش می بردند و گفت امروز در پیش روی خانه ایستاده بودم. دوازده تا از طیاره های بزرگ پر از مواد بلوکه طرف چوتو که یکی از مرزها است رفت و به زودی زود به هلمند می رسد. با این استخبارات جهان با این حضور یکصد و چند مملکت دنیا در افغانستان این حرف ها را نمی فهمند؟ مبارزه با تروریزم دروغ است. فقط حرف است. هیچ کسی پشت اصل هدف نمی رود. فقط به چشم مردم خاک می زنند و به نام تروریزم و به نام مواد مخدر یک جنگ ظالمانه را بر سر این ملت تحمیل کرده اند، این ملت را به خاک و خون کشانده اند.

وی، در خصوص منفعت جنگ در افغانستان برای آمریکا می گوید: منفعت جنگ برای آمریکا این است که کارخانه تولید اسلحه شان در جریان می باشد، وقتی جنگ در خلیج نباشد در افغانستان نباشد در آسیای میانه و عراق و سوریه نباشد این سلاح هایی که تولید می شود و اقتصادی که بر سر فروش اسلحه پایدار است چگونه پابرجا باشد؟ اگر آمریکا می خواست که جنگ در افغانستان به پایان برسد پایگاه تمویل تروریست ها را قطع می کرد، مدیریت تروریست ها را قطع می کرد، خود به خود جنگ ختم می شد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی قهرمان ګریزی باز چرا در مقابل این چند امریکایی ترسو ایستاده ګی نمیکنید و همرایی غنی کلمرغ ګلم اش را جمع نماید دزدان بی وجدان در مقابل یک لک وبیست هزار روس میجنګید امروز شما هم میتوانید این چهارده هزار امریکایی را در بیست چهار ساعت بردارید. اګر شما نمیتوانید پس رها کنید که دیګران چاره اش را کند و انها خوب میداند که همرایشان چی کند

>>>   تو لاف میزدی که به هلمند بروم درظرف یک ماه آنجا امنیت می آورم چی شد؟

>>>   من نمیدانم که چرا قهرمان های دیگر ممالک قهرمان میبرآیند، اما قهرمان های افغانستان گ... و از دست شان چیزی بر نمی آید.
یکیش قهرمان تخریب کابل در جنگ شد و دیگرش مثل کمپیر ها از امریکا گله میکند که در مقابل تروریزم مبارزه نمی کند.

>>>   کشورهای اروپایی در زمان جنگ جهانی دوم هیتلری نازیها اشغال و توسط ارتش و قوای نظامی آن با خاک یکسان شدند، ولی توسط آمریکا و متحدین کل اروپا از دست نازیهای دیکتاتوری ناسیونالیستی هیتلر آزاد و با استقرار آزادی و دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان دوباره متحد شده و کشورهای خود را به مدرنترین شکل شاخته و به قویترین اقتصاد جهانی تبدیل شدند. بنابراین ادعای خصومت دیرینه بین کشورهای مسلمان یک بهانهٌ ساختگی و ضعف و بی کفایتی حاکمان آنکشورها را در ایجاد صلح و دوستی و پیشرفت را بیان و آشکار می کند

>>>   ﺣﻤﻴﺪ ﺣﻤﻴﺪ
ﻭﺯاﺭﺕ ﻣﺎﻟﻴﻪ 99% ﭘﺸﺘﻮﻥ
ﻭﺯاﺭﺕ ﻗﺒﺎﻳﻞ 100% ﻗﺒﻴﻠﻪ
اﺭﮔﺎﻧﻬﺎﻱ ﻣﺤﻞ 90% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻭﺯاﺭﺕ ﺗﺠﺎﺭﺕ 80% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻭﺯاﺭﺕ ﻣﻌﺎﺭﻑ 50% ﻭﺭﺩﻛﻲ 30 % ﺟﻨﻮﺑﻲ ﻭاﻝ ﻣﺘﺒﺎﻗﻲ ﺩﻳﮕﺮ اﻗﻮاﻡ
ﻭﺯارﺕ اﻃﻼﻋﺎﺕ و ﻓﺮﻫﻨﮓ 70% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻭﺯاﺭﺕ ﺩﻓﺎﻉ 100 % ﺑﺴﻮﻱ ﻗﺒﻴﻠﻪ ﺷﺪﻥ ﺑﺮاﻱ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﻳﻚ ﻛﻮﺩﺗﺎﻱ ﻧﻆﺎﻣﻲ و ﻗﻮﻣﻲ و ﻧﻆﺎﻡ ﺭا ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺼﺮ ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﻗﺒﻴﻠﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ
ﻭﺯاﺭﺕ ﺗﺤﺼﻼﺕ ﻋﺎﻟﻲ 85 % ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻭﺯﺭاﺕ ﺷﻬﺮ ﺳﺎﺯﻱ 60% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻭﺯاﺭﺕ اﻗﺘﺼﺎﺩ ﻛﺎﺭ و اﻣﻮﺭ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ 80 % ﻣﺮﻛﺰ ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻭﺯاﺭﺕ ﺷﻬﺪاﻱ و ﻣﻌﻠﻮﻟﻴﻦ 79 % ﻗﺒﻴﻠﻮﻱ
ﻭﺯاﺭﺕ اﻧﻜﺸﺎﻑ ﺩﻫﺎﺕ 69 % ﻗﺒﻴﻠﻮﻱ
ﻭﺯاﺭﺕ ﺻﺤﺖ ﻋﺎﻣﻪ 70 % ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﺷﺎﺭﻭاﻟﻲ ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﺷﺮﻛﺖ ﺁﺭﻳﺎﻧﺎ ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ ﻛﺎﺑﻞ ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻣﺤﻤﻜﻪ 95 % ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﺛﺎﺭﻧﻮاﻟﻲ 80 % ﻗﺒﻴﻠﻪ
اﺭﮒ 100% ﻗﺒﻴﻠﻪ
اﺯ 36 ﻭاﻟﻲ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ 25 ﻭاﻟﻲ ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻗﻮﻣﺎﻧﺪاﻧﻬﺎﻱ ﻟﻮا و ﻗﻮﻝ اﺭﺩﻭ ﻫﺎﻱ ﻭﺯاﺭﺕ ﺩﻓﺎﻉ ﻫﻤﻪ ﻳﻌﻨﻲ 99% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﺳﻔﺎﺭﺗﻬﺎ و ﻗﻨﺴﻮﻟﮕﺮﻱ ﻫﺎﻱ ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ 89% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻗﻮﻣﺎﻧﺪاﻧﻬﺎﻱ اﻣﻨﻴﺖ اﻛﺜﺮ ﻭﻻﻳﺎﺕ ﻫﻤﻪ 90% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﺩﺭ ﺭاﺱ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﻛﻪ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﺁﻥ ﻣﺮﺑﻮﻁ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻧﻲ ﻫﺎ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻫﻤﻪ ﻳﻌﻨﻲ 99% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻛﺎﺭﻣﻨﺪاﻥ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﺧﺎﺭﺟﻲ 99% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﺭﻳﺎﺳﺖ اﻣﻨﻴﺖ ﺑﺴﻮﻱ ﻗﺒﻴﻠﻪ ﺷﺪﻥ ﺗﺎ ﻓﻌﻠﻦ 65 % ﻗﺒﻴﻠﻮﻱ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ
ﻭﺯاﺭﺕ ﺯﺭاﻋﺖ 89% ﻗﺒﻴﻠﻪ
ﻭﺯاﺭﺕ ﻣﻮاﺩ ﻣﺨﺪﺭ اﺯ ﺧﻮﺩ ﺷﺎﻥ اﺳﺖ, ﭼﻮﻥ ﻫﺮﭼﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ, ﻗﺎﭼﺎﻗﺒﺮ و ﺳﺎﺣﻪ ﻛﺸﺖ ﻣﻮاﺩ ﻣﺨﺪﺭ اﺳﺖ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺧﻮﺩ ﺷﺎﻥ ﻣﻴﺸﻮﺩ,,
ﻟﻂﻔﻦ ﻣﺘﺒﺎﻗﻲ اﺵ ﺭا ﺷﻤﺎ ﺑﺮ اﺳﺎﺱ ﭼﺸﻢ ﺩﻳﺪ ﻧﺎﻥ اﺿﺎﻓﻪ ﻛﻨﻴﺪ,,

>>>   واقعیت امر این است که جنگ افغانستان جنگ دولت وطالب نیست بلکی جنگ امریکا باملت افغانستان است این یک حقیقت است اگر نیست چرا جنگ است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است