افشاگری دیرهنگام نبیل از تقلب در انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۳    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141903 منبع: پرینت

ماشین‌های چاپ کارت‌های جعلی انتخابات در خانه‌های کسانی در منطقۀ وزیر محمد اکبر خان در شهر کابل جابجا شده بودند همین افراد هم اکنون در حکومت وحدت ملی کار می‌کنند.

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی روز دوشنبه 29 عقرب 96 در برنامه سیاه و سفید طلوع گفته است که "ماشین‌های چاپ کارت در وزیر اکبر خان از طرف اشخاص و افراد بسیار بلند رتبه مانده شد و انتقال داده شده به خانه‌های کسانیکه فعلا در حکومت همه کاره هستند و مداخله می‌کنند."

نبیل در پاسخ به اینکه چرا وی آن افراد را بازداشت نکرده، گفته است که "تمام این مسایل به رییس جمهور پیشین (حامد کرزی) گزارش داده شد و نیز این مسایل به عمر داوودزی وزیر داخله وقت و یوسف نورستانی رییس کمیسیون انتخابات وقت گزارش دادم، ما بحیث صلاحیت وظیفوی این گزارش را دادیم اما حق مداخله نداشتیم و نه هم تصمیم گیرنده بودیم."

رییس پیشین امنیت ملی مدعی شد که در پیکارهای انتخاباتی انتخابات سال 2014 ریاست‌جمهوری حتی دالرهای جعلی بکار رفت و قراردادهای پیشکی به برخی‌ها وعده داده شد.
نبیل همچنین به انتخابات‌های سال‌های 2004 و 2009 اشاره کرد و گفت که انتخابات سال 2004 نسبتاً خوب بود اما در انتخابات‌های 2009 و 2014 مشکلات بسیار زیاد شدند.

وی اظهار کرد که "بر اساس معلوماتی که من دارم یک تعهداتی بین رییس جمهور قبلی و یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری سال 2014 صورت گرفت که کاندید بعدی شما می‌باشید و بر اساس آن بعضی پروسه‌های ملی زیر نام پروسه انتقال امنیتی زمینه سازی شد. این پروسه مطلق یک پروسه کمپاینی بود، نه به اساس کدام تحلیل آن پروسه شکل گرفت و نه بر اساس کدام دستاورد، چراکه اگر دستاورد می داشت ما محتاج آمدن نیروهای بیشتر خارجی نبودیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نبیل
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   آقای نبیل مرد شجاع، مرد دلیر، مرد وطندوست، مردغیور، مرد مجاهد واقعی و مرد عاری از تعصب و جهالت. ما وهمه ملت با شما هستیم شما در قلب ما جاه دارید. افشای شما بخصوص سیاست مداران دروغین سابق را ما قابل قدر میدانیم و در صفحات تاریخ ثبت میکنیم.این سیاست های نادرست،نفاق محور،مزدور محور و مرتجعانه بود که امروز نیز جوانان با خون های پاک شان بدون موجب به شهادت میرسند. این خاینین تاریخ معاصر همه مزدور بودند و مزدور هستند میخواستند انتخابات سال 2014 کاملا قومی بسازند تا مانند اژدها تمام ثروت افغانستان تحت نام قومیت بلعبند ولی مقاومت شما غیرتمندان و وارثین اصلی این کشور مانع شد.
بااحترام
قدر شناس

>>>   سلام.
هتمآ کدام خواسته آن بر آورده نشده است. اگر صادقانه میبود باید عندالموقع افشآمیکرد. ویا درپی کدام امتیاز دیگری میباشد.
هر کس برای مطلب خود دلبری کند.
کابلی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است