تروریست شناختن کوریای شمالی نمادین است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141865 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا با اذعان به اینکه تروریستی شناختن کوریای شمالی «بسیار نمادین» است، تاکید کرد واشنگتن هنوز به‌ دنبال راهکار دیپلماتیک با پیونگ‌یانگ است.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌های جدیدی که علیه کوریای شمالی وضع کرده‌اند، واشنگتن هنوز به‌دنبال راهکاری دیپلماتیک با پیونگ‌یانگ است.

تیلرسون طی نشست خبری با اشاره به اینکه آمریکا پیشتر در سال 1998 کوریای شمالی را به عنوان دولت حامی تروریسم شناخته بود گفت اما این مساله در سال 2008 در راستای اقداماتی برای مذاکره جهت پایان دادن به برنامه هسته‌ای آنها برداشته شد ولی آن اقدامات با شکست مواجه شد.

وی درخصوص قرار دادن نام کوریای شمالی در لیست کشورهای حامی تروریسم و اعمال تحریم‌های جدید علیه آن گفت این اقدامات برای افزایش فشار به «کیم جونگ‌اون» رهبر کوریای شمالی است و اینکه به او بفهمانند با نپذیرفتن مذاکره، وضعیت فقط بدتر می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه دولت پیونگ‌یانگ «سرکش و بی‌رحم» است، اذعان کرد که تروریستی شناختن کوریای شمالی «بسیار نمادین» است و «تاثیرات عملی محدودی» خواهد داشت.

تیلرسون در ادامه با ادعای اینکه کوریای شمالی ارزشی برای جان انسان‌ها قایل نیست، از اعمال تحریم بر نهادها و اشخاص بیشتری از این کشور خبر داد.

وی اما اذعان کرد وی اما اذعان کرد مردم کوریای شمالی در حال حاضر تحت شرایط بسیار سخت زندگی کرده‌اند و توانایی زیادی برای مقابله با مقادیر زیادی از فشار دارند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
تروریست
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است