کناره‌گیری پوتین از قدرت در سال 2018
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۶/۸/۲۹ کد خبر: 141792 منبع: پرینت

برخی منابع خبری مدعی شدند رییس جمهور روسیه به احتمال زیاد از حضور در انتخابات ماه مارس سال آینده میلادی خودداری می‌کند.

برخی منابع خبری مدعی شدند ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از حرفه «سیاست» خسته است و تمایلی به شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال 2018 روسیه ندارد و به احتمال زیاد در انتخابات ماه مارس سال آینده حضور نخواهد داشت.

پوتین از سال 2000 تاکنون 3 مرتبه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. او در انتخابات ماه مه 2000 بر رقبای سرشناسی مانند پریماکوف و یوری لوژکوف پیروز شد.

به دلیل محدودیت قانون اساسی روسیه بر دوره‌های ریاست جمهوری، پوتین قادر به شرکت در انتخابات سال 2008 برای سومین دوره پیاپی نبود. دمیتری مدودف، در آن انتخابات پیروز شد و پوتین را به نخست وزیری منصوب کرد. پوتین در سال 2012 با کسب 64 درصد آرا برای سومین بار به ریاست جمهوری روسیه برگزیده شد.

«گلب پاولوفسکی»، مشاور پیشین کرملین و رییس بنیاد سیاست موثر در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: حکومت روسیه وارد فاز جدیدی شده است و خود را برای انتقال به دور پسا-پوتین (پس از کناره گیری پوتین از قدرت) آماده می‌کند.

او ادامه داد: با پایان قدرت 14 ساله پوتین در روسیه، او از فرصت کافی برای خرج دارایی‌اش برخوردار خواهد بود.

اگرچه ولادیمیر پوتین، هیچ گاه در فهرست ثروتمندان فوربز قرار نگرفت، برخی منابع رسمی مدعی شدند ثروت او از املاک، کشتی‌های تفریحی، جت‌های شخصی و حساب‌های بانکی به بیش از 160 میلیارد پوند می‌رسد.

همچنین در سال 2000 و پس از آغاز نخستین دوره ریاست جمهوری پوتین، برخی مخالفان او از جمله بیل برودر، مدیر صندوق روسیه در مصاحبه با سی ان ان، ثروت خالص پوتین را 200 میلیارد دالر برآورد کرد. با وجود این، اطلاعات دقیقی درباره ثروت رییس جمهور روسیه وجود ندارد و هرچه هست گمان موسسات رتبه سنجی و اطلاعات بی پایه اشخاص است.

ولادیمیر پوتین در سال 2015 میزان دارایی‌های خود را برای مجله فورچون برملا کرد. او اعلام کرد علاوه بر درآمد سالانه 95 هزار پوندی ریاست جمهوری، 2 آپارتمان و یک موتر دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
پوتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است