ثبت روزانه 80 مورد منازعه مسلحانه در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۶/۸/۲۷ کد خبر: 141750 منبع: پرینت

رویدادهای امنیتی در افغانستان نسبت به 9 سال گذشته، 5 برابر افزایش یافته است.

به نقل از صدای امریکا، اداره هماهنگی کمک های بشری سازمان ملل در گزارشی که روز پنجشنبه 25 عقرب96 نشر کرده ضمن اظهار نگرانی از افزایش ناامنی ها در افغانستان آورده است که از آغاز ماه جولای تا ماه سپتامبر سال روان میلادی، بگونه میانگین روزانه 80 مورد منازعات مسلحانه و جنگ در افغانستان به ثبت رسیده است که در 6 سال گذشته بیشترین وقایع منازعه مسلحانه را در افغانستان نشان می‌دهد.

در گزارش اوچا آمده است که ارزیابی استراتژیک ملل متحد در سال 2017 افغانستان را از میان کشورهایی که از حالت جنگی بیرون آمده در میان کشورهای که در حال جنگ اند، شامل کرده است.

بر بنیاد گزارش دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه ملل متحد، در 9 ماه نخست سال 2017 میلادی، 1290 واقعه منازعه مسلحانه یا جنگ، به ثبت رسیده است که نسبت به سال 2008 میلادی، 5 برابر افزایش را نشان می‌دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوچا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر صد برابر هم شود کم است بدلیل اینکه در دوران حکومت کرزی به نرخ شاروالی بتعداد زیاد افراد بسیار ذلیل و مفت خوار میلیون ها دالر بشکل بسیار سرسام آورش بدست آوردند از طریق باداران حاکم شان, ولی اکنون این افراد به مرض صعب العلاج نداشتن پول هنگفت دچار استند.ازینرو با داشتن سلاح های دست داشته شان بدتر از طالب و داعش و سایر گروه های آدم کش در پی بی ثباتی و نا امنی های شهر ها و شاهراه ها مصروف استند, از الله ج خواهانیم تا این قشر طفیلی و خطرناک را هم مانند سایر اقشار مدحش و خطرناک از کشور ما ریشه کن سازد تا مردم بیچاره ما که محتاج یک لقمه نان حلال و مصونیت استند از شر این ظالمان خدا ناترس نجات یابند. وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است