گوترش: عربستان باید به محاصره یمن پایان دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۶/۸/۲۷ کد خبر: 141725 منبع: پرینت

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به عربستان از این کشور خواست تمام بنادر یمن را بازگشایی کند و تاکید کرد به دلیل عدم همکاری عربستان با درخواست‌های متعدد برای رفع محاصره یمن، احساس نا امیدی می‌کند.

به گزارش «الجزیره»، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در پیامی به نماینده دایمی عربستان در سازمان ملل از ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان خواست تا محاصره یمن را به پایان برساند.

بر اساس این خبر دبیرکل سازمان ملل ضمن نا امیدی از عدم همکاری عربستان با درخواست های مکرر برای پایان دادن به محاصره یمن گفت که محاصره یمن به وسیله عربستان فعالیت گروه های امدادی بین المللی را مختل می‌کند.

وی تاکید کرد که بازگشایی بندر یمن برای کمک رسانی به بیش از 28 میلیون یمنی کفایت نمی کند. دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که بازگشایی همه بنادر یمنی باید پیش از هرگونه مذاکره میان سازمان ملل و دولت عربستان صورت بگیرد.

پیشتر سازمان ملل متحد اعلام کرد که یک میلیون کودک یمنی به دلیل ممانعت ایتلاف متجاوز به یمن از ورود کمک های دارویی و واکسن به این کشور در معرض ابتلا به بیماری دیفتری هستند.

«جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده کمک های حقوق بشری سازمان ملل نیز پیش از این از ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان خواسته بود به صورت فوری تمام بنادر اصلی یمن را باز کند و هشدار داده بود که دست کم 7 میلیون یمنی در شرایطی مشابه قحطی زندگی می‌کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است