اتحادیه اروپا با تحریم های جدیدی علیه ونزویلا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۶/۸/۲۱ کد خبر: 141394 منبع: پرینت

دیپلمات های اتحادیه اروپا اعلام کردند، این اتحادیه احتمالا از روز دوشنبه ممنوعیت فروش سلاح به ونزویلا، بلوکه کردن دارایی برخی مقام های این کشور و ممنوعیت سفر آنها را به اروپا در دستور کار قرار خواهد داد تا فشارها علیه دولت نیکلاس مادورو افزایش یابد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه در گزارشی با اعلام این خبر افزود: 2 دیپلمات اروپایی (که این خبرگزاری نامشان را ذکر نکرده است) روز (جمعه) تایید کردند که وزیران خارجه اتحادیه روز دوشنبه این تدابیر را در مذاکراتشان در بروکسل اعلام خواهند کرد. یکی از این مقام های تصریح کرد که از جمله اهداف این اقدامات تشویق به بازگشت به مذاکرات در سریع ترین زمان ممکن است.

ممنوعیت فروش سلاح به ونزویلا که در دستور کار اتحادیه اروپا قرار می گیرد، به گفته این دیپلمات ها به معنای توقف فروش تجهزات نظامی است که علیه مردم ونزویلا به کار رفته است.

اتحادیه اروپا در حالی قرار است دولت نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزویلا را با این اقدام تحت فشار قرار دهد، که پنجشنبه گذشته دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (دارایی) آمریکا 10 مقام دولتی ونزویلا را طبق یک دستورالعمل اجرایی تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای ادعا کرد: این افراد در تضعیف فرایند انتخابات، سانسور رسانه ها یا فساد دولتی در برنامه های غذایی در ونزویلا مشارکت داشته اند.

فهرست تعدادی از افراد تحریم شده عبارتست از: جولیان رودریگز دیاز سفیر ونزویلا در ایتالیا، ارنستو امیلیو ویگاس وزیر جدید فرهنگ، فردی برنال روسالس سفیر کشاورزی و مانویل فرناندز ملندز رییس شرکت ملی تله فون.

ونزویلا که در ماه های اخیر با چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر روبرو بوده، با تحریم های مالی واشنگتن نیز مواجه بوده است.

تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط دولت آمریکا از یک سو بحران اقتصادی ونزویلا را تشدید کرده است و از سوی دیگر اسپانیا به اتحادیه اروپا فشار می آورد تا اقداماتی محدودکننده علیه دولت مادورو در پیش گیرد.

وزارت خزانه داری آمریکا مرداد گذشته شش عضو مجلس تازه تاسیس موسسان قانون اساسی ونزویلا و 2 مقام موثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
ونزویلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است