سعیدی: طالبان شکست نخورده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۸    ۱۳۹۶/۸/۲۰ کد خبر: 141366 منبع: پرینت

فشارهای بالای پاکستان تنها مطبوعاتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی، استاد دانشگاه در گفتگو با "محور" درخصوص اظهارات نیکلسون مبنی بر افزایش تلفات طالبان در جنگ افغانستان گفت: در دو سال اخیر و بخصوص امسال بحران کشور فراگیرتر و مشکل زاتر شده است و در کنار تلفات طالبان، تلفات نیروهای امنیتی و مردم ملکی نیز بشدت افزایش یافته است.

سعیدی، درباره سخنان فرمانده نیروهای ناتو درباره اینکه طالبان شکست خورده اند اظهار کرد: اگر طالبان شکست خورده اند چه ضرورت است که قوت های خارجی برای بار دوم به افغانستان بیایند و عساکر ناتو از 10 به 20 هزار افزایش یابد. حقیقت این است که مخالفین هرگز شکست نخورده اند.

این استاد دانشگاه می گوید: هر روز سنا و نهادهای بین المللی آمریکا از وضعیت افغاستان تشویش دارند و اینکه ما به تبلیغ بگوییم که طالبان شکست خورده اند اشتباه است.

وی تصریح کرد: جنگ در افغانستان، افغانی، منطقه ای و فرامنطقه ای است و روشن است که بخش منطقه ای آن را پاکستان مدیریت می کند و اینکه هنوز این کشور از اعمال جفاکارانه خود برنگشته بخاطر این است که ترامپ، وزیر خارجه و دفاعش و فرمانده ماموریتش در افغانستان تا هنوز تنها از راه رسانه و مطبوعات به این کشور فشار آورده اند و فشاری که عملا باشد وجود نداشته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
شکست طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان تصمیم دارد از دست امریکا به محکمه بین المللی ( جنایات دروغی) در دروغستان شکایت کند.
او میگوید که امریکا از یک طرف ما را میگوید که طالبان را مسلح کرده به افغانستان روان کنید، و از طرف دیگر ما را متهم میسازد که شما طالبان را در مقابل دولت افغانستان مسلح میکنید و برضد آنها مبارزه نمی کنید.

>>>   طالبا ن شکست حورده اند اگر نمی خورد حا لا باز می دیدی چقدر انتحاری می بود

>>>   به نظر من شکست خو رده اند باید خا رجی ها از وطن بروند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است