ناتو کابوس هزار و یک شب امنیت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۷    ۱۳۹۶/۸/۱۹ کد خبر: 141305 منبع: پرینت

در حول و حوش اخباری که گاه و بی گاه از حضور و افزایش تعداد نیروهای ناتو در افغانستان تا تفویض و باز پس گیری مسوولیت ها به گوش می رسد، اخیرا اظهارات صریح دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، مبنی بر افزایش 3 هزار نفری ناتو بر تمام شایعات و شاعبه ها خاتمه داد و جامعه ی امنیتی و حکومتی افغانستان را در سکوت و بهت فرو برد.

ماموریت "حمایت قاطع" عنوانی است که قریب به 16 سال قبل، پای سربازان بیگانه از 57 کشور جهان را به خاک افغانستان باز کرد و رسما مجز یک طرفه ی حضور نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی غرب در قلب آسیا را صادر نمود؛ تاکنون بارها و بارها شاهد ادعاهای مختلف فرماندهان ارشد امنیتی ناتو و کاخ سفید درخصوص ترک یا کاهش تعداد سربازان بوده ایم اما...

اما همواره آنچه عملی شده انجام یافته و به وقوع رسیده است کاملا برعکس ادعاها و مطابق با منافع طرف غربی بوده است نه طرف وامدار و ضعیف افغانستانی که میزبان اجباری میهمانان ناخوانده است و بس!

از این رو می توان مدعی شد که افزایش تعداد سربازان امریکایی تحت قالب ناتو در خاک کشورمان، مساوی است با افزایش عملیات خودسرانه ی خارجی ها و نیز به تبع آن، باز پس گیری مسوولیت های امنیتی از سربازان اردوی ملی؛ اینجاست که این سوال پیش می آید که آیا از یک سوراخ دوبار گزیده می شویم؟

ورود ناتو به بهانه ی واهی مبارزه با تروریسم و بالاجبار و تحمیل بر مسوولان حکومتی و امنیتی افغانستان تبعاتی را در پی داشته است که به ترتیب شامل تضعیف کوتاه مدت طالبان برای اطمینان بخشی به منطقه، تفویض مسوولیت ها به اردوی ملی و مصروف شدن به چپاول و غارت و جاسوسی در پایگاه های دایمی نظامی خود، قدرت گیری مجدد طالبان و ظهور داعش در سایه ی اهمال کاری ها و زمینه سازی های غرب و در نهایت بازگشت مجدد و افزایش تعداد سربازان امریکایی و بازپس گیری مسوولیت های امنیتی و وادار کردن سربازان افغانستانی به خط مقدم حمله و سپر بلای ناتو؛ می شود.

این چرخه ی معیوب و ناتمام و سرگردانی مقامات افغانستانی که هم متضرر و متحمل تبعات جبران ناپذیر و درازمدت حضور ابر قدرت غرب در خاک خود و به تبع آن از دست دادن حمایات و کمرنگ شدن مناسبات دوجانبه رقبای دیرین امریکا از جمله ایران و روسیه و هند شده اند و هم چیزی از وعده وعیدهای پوچ ناتو بدست نیاورده اند؛ جای بسی درنگ و تامل دارد و در یک کلام ناتو را به کابوس هزار و یک شب امنیت ملی تبدیل کرده است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این ۲۰هزارنیروی خارجی که درافغانستان لنگرانداخته روزانه به چی تعداد نیرو آموزش میدهند ماهانه به چی تعداد نیروی افغان آموزش میدهند وبلاخره درسال به چی تعداد نیرو را درافغانستان آموزش میدهند آیاخود صاحب منصبان و قومندانان ارتش افغانستان هیچ چیزی در این مدت ۱۸سال که ازحضور خارجیهادر افغانستان گذشته نیاموخته اند ایاچقدر جنگ درافغانستان شدیداست که ۲۰هزار نیروی خارجی مصروف آموزش دهی است آیاهرچی نیرو آموزش میدهند همگیشان کشته میشوند وبه جایش نیروی تازه میاید که این همه نیروی نظامی خارجی باید مصروف آموزش دهی باشد ویا اینکه دروغ این مثله یک دروغ شاخدار است هم خارجیها مشغول چپاول ودزدی هستند وهم قوم فاشیست که همه قدرت را برای خود میخواهد وهم طالب و داعش که طبل مخالفت مینوازند و در حقیقت زمینه چپاول را مساعد ساخته اند برای باداران خود
مردم افغانستان به هوش بیایم که از همگی ما مانند برده و غلامهای علقه بگوش سوی استفاده میشود قسم بخدا که روزی معادن افغانستان کشور عزیزما تمام شود
این مجاهدنماها واین حامدکرزی و ع غ وهمه کابینه و پارلمان یکیش هم درافغانستان نخواهد بود جنگ امروزی
افغانستان مانند آنست که یک تیکه گوشت در وسط بیابان باشد و از چهارطرفش سگ و گرگ و شغال کفتار
و لاشخورها مشغول دریدن باشندبیاید که وطن را اول ازچنگال فاشیستان و بعد هم ازدست دلالان نجات بدهیم
کشورما یک کشوراسلامی است اماامروزهیچ حیسیت و شرف نمانده برای ما عیاشی و بیبندباری بیدادمیکند در همه موارد زندگی و همه خانواده ها همه را یک طوری مشغول ساخنه اندکه سربلند نتوانند و در مقابل ظلم وستم کوچکترین حرکتی نتوانند پس تابه چی وقت تحمل کنیم ..
س ج

>>>   کدام امنیت ملی استانکزی و اتمر خودش طالب و داعش است اگر ادعای امیتی هارا دارند چطور است که همه میبینند که داعش با هلیکوپتر ها در ولایت سرپل اکمال و تجهیز میشدن ولی اینها نمیدیدن و اظهار بی اطلاعی میکردن این همه حملات انتحاری در کابل پایتخت کشور انجام شد اینها کجا بودن اطلاع نداشتن یا حمایت هم کردن در مناطق شمال افغانستان پشتونهای پاکستان که بطور قطعا همه شان عقاید سلفی و وهابی دارند بنام مهاجر در مناطق فارسی زبان و برای ضربه زدن به اقتدار فارسی زبانان جابجا شدن اینها پروژه ای بود که تویط اتمر استانکزی و اشرف غنی پیاده شد اینها را باید گفت شورای نا امنی افغانستان نه شورتی امنیت افغانستان بله برادر مردم دیگر آکاه شده اند این شما هستید که سرتان را مثل کبک زیر برف کرده اید

>>>   امنیت ملی افغانستان مانند همان چوپان دروغگـــو است که همه روزه مکاتب برای هرفرد واداره می فرستد که شمما درخطر هستید اما خطریکه خودشانرا تهدید میکند آگاه نیستند اگر هستند حادثه پل محمود خان چرا واقع شد ؟
امنیت ملی افغانستان براستی ناکام است

>>>   وقتی با خود سر سازش نداریم چرا از بیگانه مینالیم؟
نامرد های جنبش را ببینید که از چیز دوستم رستم شدند و با دوستم دشمن.

>>>   بوی جنگ در منطقه سطح آمادگی ها را بالا میبرد.

>>>   به یقین که برای خاتمه دادن به جنگ و آوردن صلح در افغانستان ما نیاز به یک راه حل سیاسی داریم دولت و حامیان بین المللی افغانستان باید در جستجوی ریشه های ناامنی در خارج از کشور باشند و برای خشکاندن منابع تمویل تجهیز گروه های تروریستی ، با کشور های همسایه افغانستان گفتگو نمایند . در عین حال، باید نیروی های دفاعی افغانستان از لحاظ کمی و کیفی مجهز تر از پیش ساخته شوند که بتوانند ضامن یک افغانستان با ثبات در آینده باشند .اگر دولت توجه بیشتر بر بالابردن ظرفیت و توانایی های داخلی ننماید بدون شک که آنچه را که در گذشته ها تجربه کردیم و تا حالا مزه سیاست اشتباه خود را می چشیم.
احمدی

>>>   دلیل شکست ائتلاف.
اگر بلفرض ائتلاف موفق شوند رقیب راشکست دهند ودر راس ان یک تاجیک قرار گیرد بعد از ان قدرت را قبضه کرده ودو قوم دیگر را نادیده میگیرند.
ونمونه اش انتخاب دکتر عبدالله بود که با اتحاد تاجیکها وهزاره ها وبرخی از ازبکها به ریاست اجرائیه رسید بعداز ان تاجیکها طوری توهم زده شدند که گویا به تنهایی موفق به کسب این مقام شدند .وهزاره را به حاشیه راندند .
واین باعث شد که رقیب از ضعف موجود نهایت سوء استفاده را بکند.

>>>   عبدا لله در رابطه به افزایش نیرو های ناتو در افغانستان گفت: خدا با ماست و این کمک خداوندی است که ما را تنها نمی گذارد".
از این گفتار معلوم می شود، که خدای عبدالله کیست و چطور به او کمک می کند.

>>>   ع و غ دست نشا نده های سر سخت غربی ها است
و هم غلا مان حلقه به گو ش شا ن است
تا ریخ باز قضا وت خو اهد نمو د

>>>   وحشی ها یکدیگر را پاره می کنند و متمدنین ، یکدیگر را گول می زنند و این چیزی است که جریان دنیا نامیده می شود
ر

>>>   خطر آریانا سعید بر ای افغانستان بیشتر از داغش واشرار است

>>>   متجاوز متجاوز است و هیچ تفاوتی ندارد که شرقی باشه یا غربی ، غنی باشه یا ترامپ ، گلبدین باشه یا نواز شریف ، آل سعود باشه یا صهیونیزم؟

>>>   به خا طر افزایش می دهد تا جنگ ادامه داشته با شد

>>>   تا منافع آمریکا و همدستانش حفظ شود ، مرگ و میر ما افغانها هم با زاد و ولد زیاد جبران میشود ، خون و مال و جان ما افغانها اصلا برایشان مهم نیست

>>>   امریکا و ناتو در بدل( ۵)ملیاردالر.مبلغ بسیارناچیزی برای شان
با بودن در افغانستان همسایگی .همچون خار چشم خودرا باحریفان شان روسیه.چین.هند.ایران حفظ میکنند

>>>   امریکا بدون مزاکره با همسایه افغانستان نمی تواند صلح را درافغانستان بیاورد

>>>   منافع متعدد دارد.از اورانیوم ناخالص هلمند گرفته تا مواد مخدر مورد ضرورت کشور شان وسلطه درمنطقه از همه گذشته هرکشور نیاز دارد تجهیزات دفاعی خود را بالا برده ومطمئین شود بنابرین افغانستان آزمایشکاه کشور های غربی تبدیل شده
ا.ج

>>>   آنچه دربالابيان شده ديدگاه روزنامه واشنگتن پست، است كه هدف واقعي امريكا ومنافع اصلي اين كشور را بيان نمي كند براي گمراه كردن ذهن مردمان جهان مطالب واهي ودوراز واقعيت را مي نويسد .اما آگاهان سياسي معتقدند كه حقيقت امر چيز ديگراست و هدف اصلي امريكا دور نگهداشتن جنگ وتروريزم از كشور امريكا است . آمريكا مي خواهد كه افراطي ها و تروريست ها به بهانه جهاد از تمام دنيا به افغانستان سرازير شده جنگ وخسارت جبران ناپذير آن را مردم بي دفاع افغانستان متحمل شود نه مردم امريكا.
اگرامريكا بخواهد به سرعت بر طالبان مي تواند پيروز شود چون تجهيزات كه امريكا دارد وازطرفي ديگر امريكا دراستفاده از سلاح هاي ممنوعه مانند بمب اتم شرم وحيا وترس از كسي ندارد مگر دوشهر پرجمعيت جاپان را با بمب اتم نابود نكرد ؟ چي كسي امريكا را ملامت كرد؟
اگرامريكا خواهان پيروزي باشد وزيرستان وقندهار وهلمند را باسلاح ممنوعه ظرف24 ساعت از وجود طالبان وهر زنده جاني ديگر پاكسازي مي كند. وآنچه مسلم وقطعي است اين است كه امريكا مي خواهد تروريست ها را درخاك افغانستان سرگرم نموده تا خاك خود امريكا ازحملات تروريستي درامان باشد .چرا درامريكا 11سپتامبر تكرار نمي شود ؟ ولي افغانستان وعراق هروز شاهد حمام خون است. حقيقت از چشم مردم پنهان ميماند. واز رسانه هاي دلسوز وحق طلب خواهان افشاي اين توطئه شوم هستم.
والسلام/ علوي

>>>   خوانده گرامی !
به عقیده این کمترین کشور های غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا و انگلیس بعد از فروپاشی اتحاد شوروی سابق فکر مینمودند که اینها در جهان یگانه یکه تاز میدان ، ابر قدرت زمان ویا سوپر پاور جهان اند و بس .
مگر این کشور ها در محاسبه خود اشتباه نموده و در یافتند که دیوی خوابیده دیگری به نام چین با یکهزار و سیصد ملیون نفوس بالنده ، نیرومند و مولد خویش در عرصه اقتصاد میتواند گوی سبقت را از دیگران برباید و بخش اعظم شاه رگ های اقتصادی جهان را در کنترول خود گرفته و با گذشت هر روز در استحکام و نیرومندی آن گام های استوار بردارد .
فدراتیف روسیه نیز با نظام اقتصادی جدید سرمایه داری تیپ خودش نتنها آهسته آهسته بل بار دیگر به سرعت غیر قابل تصورظرفیت های تولیدی کشور خود را در عرصه های مختلف مدرنیزه نموده و خواهد توانست در آینده نه چنذان دور به صفت ابر قدرت دیگری در جهان قد بر افرازد و در برابر کشور های غربی مشکل آفرین گردد .
افغانستان بنابر موقعیت خاص جیوپولیتیک که در منطقه دارد نتنها میتواند به حیث تخته خیز مطمئن برضد رژیم ......ایران این دشمن سر سپرده سیهونیزم و آمریکا باشد بل با نصب دستگاه های بزرگ رادار در ارتفاعات بلند کشور ما قادر میگردد تا نتنها جمهوری توده ئی مردم چین بل سایر کشور های منطقه را زیر کنترول خود داشته و نگذارد چین همان طوریکه در منابع زیر زمینی کشور های افریقا دست یازیده است منابع سرشار آسیای مرکزی را نیز حق طبیعی خود پنداشته و تحت پوشش منافع اقتصادی خوذ قرار بدهد .
دوم : باید خارط نشان نمود که منابع بزرگ عایداتی آمریکا از موسسات بزرگ تولید سلاح تمویل میگردد .
اگر این موسسات بازار فروش مطمئن و دایمی نداشته باشد ، تعداد کارگران بیکار آن افزایش یافته و حتی زنگ خطر تجزیه آن کشور را به صدا خواهد آورد .
کشور بزرگ و پهناور هندوستان نیر خطر دیگری است که کشور های غربی را از نظر اقتصادی سخت تهدید می نماید .
بناً آمریکا و کشور های غربی که در طول تاریخ از منابع سرشار طبیعی و مواد خام این کشور ها وسیعاً استفاده نموده و برای مردم خود زندگی عالی و رفاه همگانی را به ارمغان آورده اند هرگز اجازه نمیدهند تا به این روند خدشه ای وارد گردد .
بناً این کشور ها هرگز آرزوی آن را ندارند که بیش از این بحران اقتصادی کنونی گلوی آنها را بگیرد و باعث بحران های بیشتر و غیر قابل کنترول در کشور های شان گردد .
با احترام استناقل میمنگی از لندن

>>>   مردم افغناستان از گرسنگی میمرند وقت امریکا برای سود اقتصادی آمده است ؟
احمقانه فکر میکنید بفهم که آمریکادر برای محکم کردن پایگای خودش در آسیا است واستقرار دائیم در آسیا

>>>   یک کشوری که متحد نباشد و رهبران آن از نفاق نفع ببرد و این مردم که 95% بیسواد است به سود کشور های که این رهبران نوکر انها هستند استعمال نمایند. یقینأ که غربی ها و شرقی ها تمام هست و بود این وطن را می برند و مردم تا ابد در فقر زندگی می مننماید
فقیر زاده کابل

>>>   هدف امریکا از به درازا کشیدن جنگ در افغانستان دوام حضور در منطقه و در قلب کشور های دشمن میباشد وگر نه پیروزی امریکا بر طالبان نمایشی که لگام شان بدست خود امریکایی ها است چیزی سهل و بسیط میباشد
ص.ا قاهره

>>>   برو برادر قبل از امریکاییها کیها بودند که از این مملکت دفاع کردند کیها بودند که روسها این ابرقدرت شرق که امریکا و اروبا از نامش ترس داشتند را شکست دادند. بنا بیغم باش باز همان شیرمردان از این سرزمین در مقابل باکستانیها برای بار دوم دفاع خواهند کرد من به شما کاملا اطمینان میدهم که این مرتبه بسیار شدیدتر از کذشته خواهد بود
م ن

>>>   خبرهای رسیده ازولایت لغمان حاکیست که شب گذشته (2009-12-07)

عساکروحشی اشغالگران درمنطقه " استلام قلعه " مرکزاین ولایت دریک حمله شبانه به خانه های مسکونی مردم ، بیش از13 فردملکی را بشهادت رسانیده وتعدادی را شدیدازخمی کردند.

خبرمی افزایدهنگامی که مردم درخانه های شان درخواب وآرام بودند

،عساکراشغالگربه خانه های آنهایورش برده وبراثرسروصدای آنها،مردم ازخانه های خودبیرون آمده بودندکه عساکروحشی وکفاربی رحم برمردم بی دفاع وهموطنان مظلوم مافیرگشودند.

شاهدان عینی ازمنطقه خبرداده اندکه تمام شهداءکه بیشترشان را زنان واطفال تشکیل می دهندازافرادملکی وکاملابی گناه بوده ومردم منطقه نیزازاین عمل اشغالگران بسیاربه خشم آمده ومطالبه نموده اندکه بایدعاملین این جنایت سنگین به سزای خودرسانیده شوند.

خبرهای تازه ازمنطقه حاکیست که با بشهادت رسیدندافراد زخمی ، تعدادشهداء این حادثه به بیش از20تن رسیده است ومردم منطقه جمع شده اندتا اجسادشهداء رابه دفتربه والی رای نام وبی اختیاراین ولایت ببرند.

قابل یادآوریست که این بار اولی نیست که عساکروحشی خارجی با قساوت وبی رحمی هموطنان مارا بشهاردت می رسانندبلکه پیش ازاین نیز اشغالگران قریه ها ، بازارها ومسکن های مردم عمومی را بمباران نموده ومردم بی دفاع ومظلوم مارا بشهادت رسانیده اند.

ازوقتی که مقاومت مجاهدین شدت گرفته وتلفات دشمن براثرحمله های مسلحانه وانفجارماین های کارگذاری شده مجاهدین افزایش پیدا کرده است، دشمن زبون بجای اینکه با مجاهدین روبرو گشته ، انتقام خودرا ازافراد بی گناه ملکی گرفته وبه بهانه های واهی وبدون کدام علت ودلیل،خانه های مردم را موردحمله شبانه وبمباران هوایی قرارمی دهدکه براثرآن هزاران فرد ملکی جان های شیرین شان را ازدست داده اند.

>>>   بالاخره منافع امریکا هرچه است وای بحال ما که هیچگاه اززیر سلطه و اشغال رها نشدیم علت این ذلت در خود مان هست خودمان کریم

>>>   منافع اصلی امریکا در افغانستان بسیار یک سیاست معلوم دار است
که امریکا میخواهد که بالای مردم افغانستان حکومت کند... مثال :- طالب که است ؟ از کجا امد ؟ طالب مردم غیور پاکستان است که در افغانستان میخواهد مشاجره کند..... و از طرف امریکا کمک مالی میشوند.... پس خودی امریکا نمخواهد که از افغانستان بیرون شوند..
بودن امریکا در افغانستان یک جنجال بسیار کلان است..... هر وقت که امریکای ها از افغانستان بیرون شدند باز افغانستان ارام و اسوده میشود....
ما از جناب کرزی صاحب میخواهیم که دیگه سرباز جدید در افغانستان نباید بیائید... در غیر ان ما دست به عمل خواهد زدیم....
کامران از هند

>>>   سلام
او بی هویتان لعنت خدا بشما ها کدام مجاهد؟! کدام جهاد!؟ بس است دیگه نام دین را بزبانهای نا پاک خود نبرید؟؟ بسیار بنام دین تجارت کردید؟؟! از خدا نمیترسید؟؟ نمیشرمید؟ پس نزنید بدر کش به انگشت که میزند با مشت!! ترور نکنید, قتل نکنید, بمب گذاری نکنید و صدها ............. دیگر را نکیند!! قوای خارجی چه کار دارد! آیا از حملات رژیم وحشی ودرنده طالبان بیاد دارید که حتا افراد زخمی را ازبستر کشیده تیر باران میکردند؟؟! و با هزار بیرحمی وقساوت حتا حیوانات و نباتات را نابود ساختند!
مبارز ضد طالب

>>>   امریکا باید زمینه کاری را برای مردم مهیا سازد.
احمد

>>>   سلام و عرض ادب
حضور امریکا در افغانستان از هر لحاظ موثریت بیشتر دارد, فقط چند تا منافق و دهشت افگن میخواهند که آنها را بد نام سازد.
احدی

>>>   سلام خدمت دوستان!
کامران عزیز تو چرا ایقدر بیسواد و.........هستی! آیا پیش ازیکه امریکا در افغانستان نبود, این کشور فردوس ویا گلستان بود؟ تو با کدام عقلت ناقصت میگوئی که اگر امریکا خارج شود, افغانستان آرام میشود؟!
وطن دوست

>>>   کامران..........! تو کدام ......هستی!! که میگوئی دیگر نیرو در افغانستان نیآید! یا اینکه باداران اصلیت پنجابی ها را میخواهی؟
احمر

>>>   سلام همو طنان عزیز
حضور امریکا و دیگر ان و منافع آنها هر جه هست در دراز مدت به نفع افغانستان و منطقه نمی باشد ولی بایید دید که مردم افقانستان از شرایط موجوده چگونه عبور مینمایند . آیا جنگ را ادامه داده و بار دیگر بد بختی و جنگ را به نسل آینده به ارمغان خواهند آورد و یا بیشترین استفاده را از شرایط موجوده نموده و تا حد امکان آرامی و ز ندگی بهتر را به آیندهگان هدیه خواهند داد. بار دیگر این ملت افقان نفع و زیان حضور آمر یکا و دیگر اروپایها را خواهند برد.
به امید روزی که تمام افغا نها از خواب غفلت بیدار شده بازیچه دست دیگران نشوند.
توخی - هرات

>>>   کامران عزیز باوجوداینکه شماعلوم سیاسی هم می خوانید بازهم درک کم از سیاست داریدامروز اگر امریکادر افغانستان نباشدایایک روزهم ارام زنده گی خواهی داشت مگر کشورباکستان وایران ره فراموش کردی اولآبه خودبیندیش ایاتوان داریم ازین همه مداخله جلوگیری کنیم حدعقل درتمام ا فغانستان یک حکومت داشته باشیم.........

>>>   افرین به همه شما به دشنام دادن یک دیگر دوام بدهید وطن را بگذارید به ...

>>>   وطن دوست و احمر عزیز شما حالا هم از وضعیت سیاسی افغانستان درست اگاه نیستند..... چرا که در طول دوران افغانستان زیر مستمرات بیگانه گان و دست درازی همسایگان ارام نبوده و نخواهد بود... تا اینکه خود مایان کشور خود را از دست درازی بیگانگان نجاد ندهیم هیچ عناصر متجاوزگر و اشغال گر نمی تواند بما امنیت و صلح بوجود بیاورد......و افرین به عقل سلیمت وطن دوست جان و احمر جان... اگر اینقدر هوشیار هستی چرا مشاور رئیس جمهور نشدی... وای به حالی تو هشیار که مشاورین خارجی در افغانیستان برج 5000 دالر امریکای معاش میگیرند... وای به جان شما انسان های .......
کامران

>>>   امريكا بايد در افغانستان حضور داشته باشد اگر ني باز هم از حالي كه داريم بدتر خواهد شد
تشكر
حبيب يار

>>>   افغانستان شباهت به یک آزمایشگاه و تجهیزات جنگی مبدل گردیده است و یا اینک مانند مرداب است که همه پرنده گان و چرنده گان به آن نول می زنند بناً افغانستان به عنوان ازمایشگاه کشور های غربی شناخته شده است . ای تن غافل جنگ را در هلمند شعله ور ساخته و روزانه به تعداد کثیر اعم از قواه ناتو و نیروهای دیگری وارد این خاک گردیده و دارای ها نهفته مارا به یغما می برند و مارا سر گرم نموده یا به عنوان این و آن مصروف می سازند .

>>>   خارجی ها اهداف مشخصی درافغانستان دارند،حقوق بشر یک نهادی که کاملاً وابسته به همین مهمانان طفیلی ماست ، تفرقه بیانداز حکومت کن!!! درظرف هشت سال به اصطلاح خودشان جامعه مدنی وحقوق بشر درافغانستان توانست یک تعداد شخصیت های مارا بنام جنگ سالار و زورمندان نام گذاری بکند،
سوال اینجاست اکثرفرماندهان سابق(DDR ) شدند، پس کلمه زور مندان چیست؟؟؟ جواب : زورمندان کسانی است که درقلب مردم افغانستان جا دارد وزورشان هم حمایت گسترده مرد است .
اگردقیق پیگیری شود عامل تمام بدبختی درافغانستان همین مهمانان طفیلی ماست ، درگذشته آمریکا وانگلیس ازطریق پاکستان گلبدین را اکمال میکردند، دستور میدادندکه مکتب های افغانستان را تخریب نماید،متأسفانه تمام دستورات آنان درکشورما عملی گردید ، تعداد کثیرجوانان از علم ودانش بی بهره ماندند، چرا حقوق بشر درین موارد تحقیق نمیکند؟؟؟
امین - اندخوی

>>>   سلام:
اینجانب حمید
بنظرمن این دولتهای خارجی مصرفی که به افغانستان کردند هیچ کدام آن بخاطر آبادی دولت ما نبوده اگربخواهند به کشورما کمک کنند به تعلیم وتربیه به بیسوادی کنند چراکه ما نیازبه تعلیم داریم.تشکر

>>>   خواننده عزیز
امریکا در افغانستان مصارف گزاف را که میپردازد در مقابل ان از تمام منابع این کشور استفاده میکند از یورانیم خالص هلمند گرفته تا مواد مخدر به ان ها نیاز است.
ت
امریکا میخواهد به این سیاست پا های خود را فروتر در افغانستان فرو ببرد تا بتواند تمام اسیا بلخصوص کوریا جنوبی ایران چین و فلسطین و شوروی را تحت تصرف خود در بیاورد

>>>   امنی جان اندخویی!!!
چرا خود را ایقدر درد سر میدئی ما وتو کدام گل را در بغل بیرق افغانستان دوختیم !!!؟؟؟ تو یا بیکار هستی یا کاملاً بیسواد و......هستی که نو دکمه کپیوتر و انترنت را بلد شدی!! کدام تفرقه اندازی؟ اگر گل بیدین, سیاف, ربانی و خلیلی و هر بلای دیگری که بود افغانستان از دست اینها خراب شد!! آیا دو روز قبل ما وتو یکدیگر را نمیکشتیم!؟ و جهاد بر علیه یکدیگر اعلان نمیکردیم!؟
میهن

>>>   سلام خدمت همه!
کامران جان! یک مثل است که میگوید: پسته بی مغز اگر دهن باز کند رسوا شود! دوست گرامی تو چقدر ....و...........هستی! چرا بدون منطق حرف میزنی؟ پس چرا طالبان درنده 90% خاک افغانستان را تصرف کرده بود؟؟ او وقت کجا بودی ؟ باز تو نمیشرمی که باز هم از خود گپ میزنی, گویا مشاورین خارجی 5000 دالر معاش میگیرد! ما نمیگیرم. بخاطریکه تو لیاقت اش را نداری. زیراکه هوشیار را هشیار و افغانستان را افغانیستان نوشتی! تو تا امروز نوشتن نام کشور خود را یاد نداری باز چگونه روی منافع آن مضحکانه حرف میزنی؟!
احمر

>>>   در این باره شعر زیبا خلیل الله خلیلی که روحش شاد باد بیادم امد.
شهرت طلبی چند به هم ساخته اند
چون گرگ گرسنه در جهان تافته اند
کردند به زیر پا هزاران سرو دست
تا گردن شوم خود بر افراخته اند.
محمد رفیع رفیقی الکوزی

>>>   میهن جان بتو چی باسوادبودن مردم را چه کار داری ؟؟؟
ازخود گذری نکو اگه نی ..........

>>>   سلام برهمه} این بر همه آشکار است آب را گل آلود کردن و ماهی گرفتن

>>>   -سلام به فرزندانی سربلندیکه قدرت حق گفتن را دارند و هنوز غرور ازادی و ابراز انعکاس حقایق تلخ تاریخی را که یک شرمندگی در برابر نسل فردا ی خاک و ملت ستم دیده بیش نیست با وجدان پاک بعنوان یک مسولیتی ایمان فطری و حاکمیت قانون وجدان بدفتر خاطرات خاک مقدس و افتخارات تاریخی کشوریکه همیشه در برابر دشمنان متجاویز خاک ناموس و حاکمیت استقلال از سر خون و جان دریغ نکردند سبت کرده برای دوستان نا اگاه و دشمنان بظاهر دوست که خداوندج اطمنان دشمنی انها را در قران ذکر کرده است ابراز کمال ندامت را کرده وبا ایمانیکه خداوند ج ناظر ماست سر در گریبان خود نموده و نفرین همیشگی را بر جهل و کفر و زندگی ذلتبار بردگی و در بند بودن زندگی که در ازمون خداوند ج قرار دارد وسیله شده فریاد سر کشید که خداونداج ناموس ما را خاک مقدس ما را و ابرو شرافت و کرامت ملت مظلوم ما را از شر دشمنان که در قران مقدست سبت است نجات داده در امان خودت حفظ نما و پلانهای شوم انهارا در نطفه نابود کن
معین

>>>   سلام !
منافع غربی ها در افغانستان چه است ؟ عنوان شما خیلی ها به جا و بحث بر انگیز میباشد ولی در ابتدای مقاله بسیار به شایستگی بعضی مسایل را به رشته تحریر در آورده اید که دفعتاً لحن صحبت را ملایم ساخته و به حواله از روزنامه های غربی از شر موضوع اصلی خودرا رها نیده اید .
بیاید که دیگر از مماشات و حاشا نمودن مسایل ملی کنار رفته و آن راز های ناپیدا و ناگفته را که درین وطن در جریان است افشاء نموده و اصالت تاریخی خودرا در برابر وطن ایفا نمایم .
محترم آستانقل میمنگی از لندن خیلی ها همه جانبه و عمیق موضوع مورد بحث را تحلیل و تجزیه نموده و سخت موافق جناب شان میباشم و نظریات شان کاملاً درست ، اصولی و قرین به حقیقت بوده و باید اضافه نمایم که دول غربی و در راس آن امریکا یک استراتیژی بلند مدت را دارند در این وطن دنبال مینمایند که این موضوع را شخص حامد کرزی و شرکای جرمش به کلی میدانند و این همه نابسامانی ها ، فساد اداری ، دوام جنگ و ده ها مصیبت دیگر ناشی از همین مسئله میباشد .
به اساس پالیسی های بلند مدت دول غربی و امریکا برای مردم ما مترسک های را خلق نموده اند و هر روز که میگذرد مردم به این حقیقت تلخ و نا علاج زیاد تر پی میبرند به اصطلاح خود غربی ها هم کوزه گر وهم کوزه خر و هم کوزه فروش اند و ما در عرصه سیاست بین المللی کودکان بیش نیستیم که همیشه گول و فریب شرق و غرب را خورده و میخوریم .
من برای دولت افغانستان و جامعه جهانی پیشنهاد مینمایم که خواست های خودرا به صراحت و دقیق طرح نمایند بدون اینکه ممالک مانند چین ، روسیه ، ایران ، هند و حتی برخی ممالک غربی را به شک و تردید وا دارند . به هر صورت همین اکنون وطن ما اشغال گردیده است پس باید برای این مردم اینقدر مشکل خلق نکنند و برای ما از بام تا شام تروریست ، القاعده ، طالب و حزب اسلامی نیافرینند . ما هم حق زنده گی کردن را به شرایط صلح آمیز داریم و اولاد این وطن هم حق تعلیم و تربیه را با شرایط بهتر دارند . چرا تمام نیروهای غربی از پگاه تا به بیگاه نا امنی ، ترس ، وحشت و بد تر شدن اوضاع را برای ما خواب میبینند و با کمال تاسف و تالم باز جنرال عظیمی سخن گوی وزارت دفاع به خواب های شان مهر تائید میگذارد .ازین جا به این نتیجه میرسیم که در زیر کاسه نیم کاسه ای است و از خداوند لایزال خیر آینده را برای وطن میخواهم .
با احترام : خلیل اندر از مزار شریف

>>>   هموطنان و دوستان نهایت عزیز و گرامی السلام و علیکم !
اهداف دور نمای تمام کشورهای که همیشه در امور داخلی کشور ما مداخله نموده اند و مینمایند برای همه جهانیان واضح بوده به هر فرد میهن ما البته مبرهن تر است.
دول تجاور گران به استفاده از فرصت های مناسب سیاسی و نظامی و اقتصادی بکمک دست پروردگان خویش دایم الاوقات خواسته اند تا ساحه تاثیر خودراگسترش دهند تا بمعاونت همین دستنشانده های شان پلان های طویل المدت را موفقانه بنفع جوامع خویش انجام دهند.آیا آنها از ریختن خون اتباع کشور داعدیده ما بخاطر حفظ و حراست تمامیت ارضی خویش گاهی بفکر افتیده اند که این شدادان بیرحمانه باعث قتل عام هزاران تن مشتمل از اطفال و جوانان و پیران میگردند؟
اگر واقعآ این ( مهمانان) بخاطر تامین امنیت در کشور ما آمده اند فقط بخاطر اثبات آن ابن پیشنهاد بنده را از طریق جلال التمآب رءیس جمهور آفای کرزی بسمع تمام سران ممالک که در سرقت و غصب آثار تاریخی ما در طول تاریخ استعمار شان از این سر زمین باستانی که اکنون در موزیم های شان پر ارزشترین مقام تاریخی را دارا هستند واپس به مسقط الراء س شان یعنی افغانستان پر افتخار اعاده نمایند آنزمان است که بنده زمینه باور خویش را در قسمت همکاریهای بیغرضانه شان فراهم خواهد آورد.
آرزو مندم این تفاضای بنده را از طریق ارگان های مربوطه بمرجعش رسانیده اطمیبنان فرمایند. قبلا از همکاری تان متشکرم. با عرض حرمت.

>>>   هموطنان و دوستان نهایت عزیز و گرامی السلام و علیکم !
اهداف دور نمای تمام کشورهای که همیشه در امور داخلی کشور ما مداخله نموده اند و مینمایند برای همه جهانیان واضح بوده به هر فرد میهن ما البته مبرهن تر است.
دول تجاور گران به استفاده از فرصت های مناسب سیاسی و نظامی و اقتصادی بکمک دست پروردگان خویش دایم الاوقات خواسته اند تا ساحه تاثیر خودراگسترش دهند تا بمعاونت همین دستنشانده های شان پلان های طویل المدت را موفقانه بنفع جوامع خویش انجام دهند.آیا آنها از ریختن خون اتباع کشور داعدیده ما بخاطر حفظ و حراست تمامیت ارضی خویش گاهی بفکر افتیده اند که این شدادان بیرحمانه باعث قتل عام هزاران تن مشتمل از اطفال و جوانان و پیران میگردند؟
اگر واقعآ این ( مهمانان) بخاطر تامین امنیت در کشور ما آمده اند فقط بخاطر اثبات آن ابن پیشنهاد بنده را از طریق جلال التمآب رءیس جمهور آفای کرزی بسمع تمام سران ممالک که در سرقت و غصب آثار تاریخی ما در طول تاریخ استعمار شان از این سر زمین باستانی که اکنون در موزیم های شان پر ارزشترین مقام تاریخی را دارا هستند واپس به مسقط الراء س شان یعنی افغانستان پر افتخار اعاده نمایند آنزمان است که بنده زمینه باور خویش را در قسمت همکاریهای بیغرضانه شان فراهم خواهد آورد.
آرزو مندم این تفاضای بنده را از طریق ارگان های مربوطه بمرجعش رسانیده اطمیبنان فرمایند.
قبلا از همکاری تان متشکرم. با عرض حرمت.

>>>   نوبت مردم افغانستان است! امریکا در سطح جهان و خاصتآ آسیا پلانها و رقابت اقتصادی خود با چین را دارد که پاکستان افراطی و هسته ایی ابزار امریکا و هم چین شده است و امریکا و چین با احتیاط حرکتهای خود را پیش میبرند و پاکستان بیش از این میتواند در افغانستان به خرابی ادامه دهد و مردم باید منسجم شوند و در بخشهای مختلف ملی با پاکستان و دسیسه های آن بر حکومت متفرق و بی صلاحیت وحدت ملی مقابله کنند
بامیانی

>>>   افغانستان نیاز به یک انقلاب دیگر دارد

>>>   بسيار مايوس كننده است وقتي يك حادثه در افغانستان رخ ميدهد ار رييس جمهور شروع الي اخرين فرد كشور از پاكستان، امريكا، انگليس و غيره و غيره انتقاد ميكنند.
وطنداران عزيز! آيا ما و شما هم مسوليت در برابر اين خاك داريم يا خير؟ ما و شما همه غرق در فساد و زراندوزي هستيم، كار خانگي خود را به حسن صورت انجام نميدهيم، تعهد و وفاداري به وطن نداريم، باز وقتي كدام حادثه رخ داد بسيار به آساني كشور هاي ديگر را ملامت ميكنيم. دشمن ، دشمن است هيچوقت بالاي ما رحم نميكند و بايد هم رحم نكند.
آيا اين درست است، كه ما از پاكستان بخواهيم همانگونه كه تروريزم را براي خود تعريف ميكند در حصه ما نيز همانگونه تعريف كند. والله شرم است از دشمن نهايت قدرتمند نسبت به ما چنين توقع داشت. توقع از دشمني كه مارا تا دريا تشنه ميبرد و مياورد، دشمني كه اضافه از دو سال است كه رهبر طالبان مرده و انرا مخفي نگهداشته و ما از يك مرده تشكري مينماييم.
فقط حكومت داري خوب، كاهش فساد، سپردن كار به اشخاص واجد شرايط نه به اساس تركيب مليتي ميتواند اين همه نا امني هارا ازبين ببرد.
فعلا، به جز خود ما هيچكس ملامت نيست!!!!!!

>>>   پاكستان امريكا وانگليس مصلحت يك براي نابودي أفغنستان دارد به حكومت ومردم اين خاك به صفت انسانهاي خاين دزد ووطن فروشان حساب مي كند پاكستاني ها ميدادتد كه افغانها بخاطر پول وقدرت ازفروش خاك خود ونواميس خود دريغ نميكند انها ميداند كه سي سال ميشود كه تحت قومانده اردوي انها تمام كشور خود را بنام جهاد به ويرانه مبدل كرد اينها مي داند كه افغانها به خاطر پول ومنافع شخصي سرهاي خودرا خم مي كند غلامي راقبول ميكند وازتمام دايره هاي انساني خارج مي شود واينها مي داند كه افغانها غير از فساد دروغ گفتن وفقط گف زدن وتقريركردن را ياد دارد وقلب هايش سياه وخالي ازايمان وعقيده هست بلاخره اينها حق زندگي كردن ووطن داشتن را ازما خواهد گرفت
زلمي ازلوگر

>>>   کشور وقتی پیشرفت میکنه و امن میشه که هرکسی از خودش شروع کنه و خودش رو بسازه و از خودش برا خدا و خدمت به مردم (بدون تعصب دینی) بگذره و از نسل نوجوان استفاده کنه تا تربیتشون کنه فکرشون رو بسازن.

>>>   اینکه افغانها در قبال سرنوشت خود مسئول اصلی هستند شکی نیست ... اما اگر بر سر پیشرفته ترین کشورهای دنیا این همه بمب و موشک ببارند و بزرگترین پیمان های نظامی ورشو وناتو در انجا نیرو پیاده کنند و همه در سرنوشت یک کشور دخالت بکنند... انوقت انها چکار می توانند بکنند که افغانستان و مردمش بکنندد...

>>>   کاملا درست است .
این فلم هالیودی اوبامای سیا و ناتوی جنایتکار حالا تمام شده نی نیست . حقیقت این است که تروریستهای طالب و داعش در اختیار کامل امریکا ناتو و پاکستان است . تروریستها در افغانستان به سلاحهای مدرن غربی تجهیز میشوند . این به این معنی است که امریکاییها نمیخواهند که این فلم هالیوودی به این زودیها ختم شود .
یگانه راه ازادی افغانستان انقلاب سراسری بر علیه تروریستها و حمایت کننده گان شان است و بس .
احمد

>>>   اگر دولت آمریکا به این کار های کثیف و فاسد ش ادامه دهد مطمئن باشید همچون اتفاق می افته واگر از این کار کثیف دست کشید.شما را بخیر وما را به سلامت

>>>   جناب اغای بشر تحلیل بسیار معقولی نموده اند.پس ازین تحلیل معلوم میشود که امضای سند امنیتی فقط حفظ بقای ناتو و امریکایی در منطقه وضامن حفظ بقای زمامداران ووطن فروشان است وبس و کسانیکه این سند راامضا نموده اند وکسانیکه در حین امضای ان منحیث شاهد در بالای سر ان استاده بودند خاینین ملی هستند ونام شان در تاریخ ثبت خواهد شد

>>>   تحلیل عالی بود اگر این گفته در روز اول با امریکا و ناتو با کلمات سخت و زشتش زده میشد امروز ما شاهد این حال نمیبودیم چون آنها بالای ما راه یافتند آنها فهمیدند که ما مردمان ساده لوح استیم و صادق به دوست و دشمن دست دوستی دراز میکنیم ولی امروز هم دوست و هم دشمن ما را بار بار تحت شعاع آدم کشی قرار داده و میدهد امریکا و ناتو هرگز خواب راحت نخواهند کرد این تاریخ بشریت است که کج رفتن منزلش نا رسیدن است من منحیث یک تبعه این خاک با پست و گوشت خود احساس میکنم که دیگر افغانستان یک کشور بسیار عاجز و ناتوان شده است.

>>>   صد در صد دقیق و صحیح گفته
خود امریکا و ناتو حمایه گر پشت پرده تمام گروه های تروریستی است و هیچ وقت نمی خواهد که در افغانستان صلح و آرامی بیاید

>>>   امریکا رهبری تروریزم بین المللی را به عهده دارد و تمام سازمان های تروریستی جهان را تجهیز و حمایت می نماید.

>>>   به مقامات آمریکایی
اول اینکه شما در افغانستان برای چه هستید اگر واقعا برای نابودی تروریستها آمده اید برای چه اقدام نمی کنید. اگر شما بهمین حالت بمانید مطمين باشید یک روز ی همه مردم به خیابان ها بیایند و علیه شما تظاهرات بکنند و بگویند مرگ بر آمریکا

>>>   امریکا فقط افغانستان را می خواهد تا از این طریق دسترسی به بازارهای آسیای مرکزی داشته باشد و همچین تحریکات روسیه , ایران , چین را در منطقه زیر نظر داشته باشد و پاکستان هم پیروی آن است که مانع نفوذ هند به افغانستان بشود
شیرخان از قندهار

>>>   امریکا و ناتو اینجا میمانند و سر ده ها کرزی و اتمر و احمد زی را خواهند خورد.
بودن ناتو به خاطر مهار روس و چین و ایران است.
ما اگر فهم واریم مدیریت کشور خودرا بدست گیریم و معادن خود را به گونه رقابتی در معرض استخراج قرار دهیم ک از بودن این نیرو حد اکثر استفاده را ببریم و تا جای ممکن آسیب های بودن این قشون را تقلیل بدهیم.
ترسی که وجود دارد رقابت منفی بین سیاست بازان ما است.
غنی اگر خود را به 100 دالر بفروشد کرزی به 90 دالر و عبدالله به 80 و تا آخر مثل عبدرحمن بچه افضل به توافق میرسند که داخلش از من و خارجش از تو

>>>   تا زمانی که منافع امریکا در افغانستان تامین نشود جنگ ادامه پیداخواهد کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است