جدیدترین اخبار جهان در 30 جوزا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۸۸/۳/۳۰ کد خبر: 1413 منبع: پرینت

شهرک سازی را متوقف نمی‌کنیم :

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که سفرش به آمریکا روز جمعه پایان می‌یابد در دیدار با هیلاری کلینتون همتای آمریکایی خود تاکید کرد که تل آویو هرگز شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف نخواهد کرد.
وی در این دیدار تأکید کرد که نمی‌توانیم نگرش توقف کامل شهرک سازی را بپذیریم و معتقدیم که باید این شهرک‌ها به طور طبیعی، گسترش یابد.
اظهارات لیبرمن در حالی مطرح شد که دولت باراک اوباما بارها از رژیم صهیونیستی خواسته است شهرک سازی را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ،هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا نیز گفت که توقف شهرک سازی بخش مهم و اساسی تلاش برای دستیابی به توافقنامه صلح و تشکیل کشور فلسطین است.






افشای فساد مالی مقامات انگلیس :

با افشای مدارک جدیدی درباره سوء استفاده‌های مقامات انگلیس از بودجه‌های دولتی و مالیات‌های دریافت شده از مردم انگلیس، نخست وزیر فعلی و سابق به همراه رهبر حزب محافظه کار این کشور در مظان اتهام قرار گرفتند.
این مدارک جدید توسط حزب محافظه کار رقیب اصلی حزب حاکم به رهبری گوردون براون نخست وزیر انگلیس منتشر شده است و بر اساس مدارک جدید، دیوید کمرون رهبر حزب محافظه کار انگلیس باید مبلغ 947 پوند را به خزانه دولتی پس دهد.
از سوی دیگر جرج آزبرون ، یکی از وزیران دولت در سایه انگلیس، گوردون براون را به دریافت شش هزار و 500 پوند از مجلس عوام برای هزینه کردن در بخش فضای سبز خانه دوم خود در اسکاتلند متهم کرده است.
علاوه بر این موارد در مدارک جدید منتشر شده، تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس نیز متهم است که دو روز پیش از ترک این پست مبلغ 7 هزار پوند را برای تعمیر سقف منزل خود دریافت کرده است.
در حالی که اغلب نمایندگان مجلس عوام متهم به سوء استفاده از مالیات‌های دریافت شده از مردم انگلیس هستند، برخی از مقامات مجلس عوام، خواهان افزایش حقوق نمایندگان به میزان 10 هزار پوند در سال هستند.
به گفته این افراد حقوق نمایندگان مجلس عوام 10 تا 15 درصد کمتر از حد معمول است.
به نوشته این روزنامه، 184 نفر از نمایندگان مجلس عوام با بازگرداندن 478 هزار پوند به خزانه دولتی موافقت کرده اند.
به گزراش گاردین ، کارشناسان براین باورند که رسوایی به بار آمده درباره سوء استفاده مقامهای انگلیس از بودجه های دولتی به حدی است که تا کنون پنج وزیر کابینه این کشور به همراه رئیس مجلس عوام از سمت های خود استعفا داده اند.






فرود اضطراری :

مقامات امريکا روز جمعه از فرود اضطراري هواپيماي حامل ارنولد شوارتزنگر فرماندار ايالت کاليفرنيا به علت انتشار دود در کابين خلبان، خبر دادند.
ارون مک لير ،سخنگوي شوارتزنگر مي گويد هواپيماي حامل اين بازيگر سابق هاليوود تقريبا10 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه سانتا مونيک در غرب لسانجلس، مجبور شد فرود بيايد.
مک لير مي افزايد اين هواپيما در ساعت 6:23 شب گذشته به وقت محلي در فرودگاه همجوار وان نويز فرود اضطراري کرد.
وي خاطر نشان کرد پس از انکه خلبان از وجود دود در کابين خود خبر داد، هواپيماي حامل فرماندار کاليفرنيا از فرودگاه سانتا مونيکا به فرودگاه وان نويز تغيير مسير داد.
به گزارش خبرگزرای فرانسه ، تمامی افراد داخل هواپیما سالم هستند.







کلاهبرداری 7 میلیارد دالری :

رابرت الن استنفورد که یک امريکايي میلیاردر و اهل تگزاس است به اتهام کلاهبرداري 7 ميليارد دالري روانه زندان شد.
بنا به گزارس اتهامات ، نظام بانکيِ رابرت الن استنفورد حقيقتا چيزي به جز يک طرح کلاهبرداري هرمي نبوده و کاملا بر پايه دروغ، پرداخت رشوه و دادن وعده هاي بي اساس، پايه ريزي شده است.
به گزارش صدا و سیما ایران ، در صورت تاييد همه اتهامات و مجرم شناخته شدنِ استنفورد ، اين ميلياردر احتمالا به حبس تا سقفِ 250 سال محکوم خواهد شد.






ممنوعیت واردات گوشیهای چینی در هند :

بر اساس دستور مدير کل تجارت خارجي هند از اين پس واردات گوشيهاي ارزان چيني فاقد کد مورد نياز براي پيگيري خريد و فروش ممنوع اعلام شده است.
هر ماه حدود 800 هزار دستگاه از اين گوشيهاي همراه که قيمتشان در بازار داخلي به مراتب کمتر از گوشيهاي مارک داري است که به طور قانوني وارد مي شوند در هند به فروش مي رسد و بر اساس امارها سي ميليون نفر در حال حاضر از اين گوشيها استفاده مي کنند.
مقامات هند تصميم گرفته اند مدت ممنوعيت واردات اسباب بازيهاي غير استاندارد را هم تا ژانويه سال 2010 تمديد کنند. بر اساس اين تصميم اسباب بازيهايي هم که وارد کشور مي شوند بايد به تاييد ازمايشگاههاي مستقل تعيين کيفيت برسند.
به گزراش ایران ، هند همچنين ممنوعيت واردات محصولات لبني را از چين به مدت شش ماه ديگر تمديد کرده است.







انتخابات ایران بر اساس دمکراسی :

پاول زریفولین، سردبیر پایگاه اینترنتی ژئوپلتیکا که در روند انتخاباتی ایران به‌عنوان ناظر از سوی روسیه شرکت کرده بود، معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری ایران که در آن محمود احمدی نژاد رییس جمهور فعلی پیروز شد، کاملا بر اساس اصول دموکراسی بود.
وی همچنین گفت که من به‌عنوان ناظر در بسیاری از انتخابات مانند بلاروس و مولداوی شرکت داشتم اما انتخابات آزادی مانند آنچه در ایران برگزار شد، در هیچ جای دیگر ندیده ام.
وی تاکید کرد که در زمان تبلیغات انتخاباتی در ایران روزنامه‌های مخالف به راحتی و به‌طور آزاد، منتشر شدند و حتی پخش تظاهرات مخالفان با رژیم دولت کنونی از طریق شبکه‌های تلویزیونی دولتی ممنوع نشده بود.
به گفته زریفولین، رسانه‌های غربی ابعاد درگیری‌هایی که بعد از اعلام نتایج انتخاباتی در تهران رخ داده را به طور اغراق آمیز پخش کرده اند.
به گزارش ریانووستی ، وی تأکید داشت که این بی نظمی ها کاملا محلی بوده و فقط در دو منطقه تهران رخ داده است در حالیکه بقیه مناطق مسکونی تهران در آرامش بسر می‌بردند و اوضاع در دیگر مناطق ایران آرام است زیرا کلیه مناطق حومه از احمدی نژاد حمایت می کنند و فقط در تهران مواضع موسوی بسیار قوی بود.







توتال، خواستار ماندن در پارس جنوبي :

پل فلورن ، يك سخنگوي شركت نفتي توتال فرانسه گفت كه اين شركت قصد ادامه حضور در طرح پارس جنوبي را دارد و هم اكنون نيز در حال گفت وگو براي توسعه همكاري است.
وی تاكيد كرد توتال علاقمند به فعاليت در بخش گازي و نفتي ايران و ادامه ان است.
فلوران در مورد علت وقت كشي و عقب ماندن توتال از همكاري نفتي با ايران گفت که توتال علاقمند به همكاري و توسعه پارس جنوبي است و همچنان قصد ماندن در ايران را دارد.
وي بار ديگر تاكيد كرد كه اين شركت در حال گفت و گو با ايران براي اين امر و توسعه همكاري است.







سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مصر:

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منظور دیدار با مقامات مصری، یکشنبه آینده راهی قاهره خواهد شد.
قرار است ایهود باراک در این سفر علاوه بر حسنی مبارک با مقامات بلندپایه مصری دیدار و در خصوص مسائل مهم دوجانبه و منطقه گفتگو کند.
موضوع گلعاد شالیت نظامی صهیونیست که به دست نیروهای فلسطینی اسیر شده است و هم‌اکنون در بند نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین است، با مقامات مصری بررسی می‌شود.
این سفر در حالی انجام خواهد شد که مصطفی الفقی ، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان مصر در انتقاد از اقدام رژیم صهیونیستی در تولید فیلمی که در آن مصر عامل محاصره غزه نشان داده شده است، این رژیم را سرطانی، سلطه‌جو و تجاوزکار توصیف کرد.
دولت مصر در جریان حمله 22 روزه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مناطق مرزی خود را به روی ساکنان فلسطینی مسدود کرده بود .








مساعدت 1 ميليارد دالري بانک جهاني به نيجريه :


باتوجه به اين که شبکه توزيع برق يکي از7 شاخص اصلي توسعه اقتصادي است و نيجريه بامشکلات فراواني دراين زمينه روبرواست بانک جهاني مبلغ 200 ميليون دالر براي توسعه و همکاري هاي فني درزمينه انتقال برق و 400 ميليون دالر بمنظور توسعه خدمات گازرساني در داخل کشور نيز دراختيار ابوجا قرار مي دهد.
همچنين بانک جهاني براي انجام پروژه هايي نظير مبارزه با شيوع ايدزو مالاريا وبرنامه آموزشي لاگوس، 420 ميليون دالر در اختيار دولت نيجريه قرار مي دهد.
به گزراش آریا ، اونو رول ،مدير بانک جهاني درنيجريه تصويب اين چهار پروژه ازسوي بانک جهاني و تخصيص بودجه به آن را تحولي بزرگ در تاريخ نيجريه دانست .







صلح بين اعراب و اسرائيل :

حسني مبارک رئيس جمهور مصر گفت که اگر اسرائيل گام‌هاي جدي را به سمت صلح با فلسطينيان بردارد، جهان عرب نيز همين کار را خواهد کرد.
وي افزود که گسترش بي‌رحمانه‌ي شهرک‌ها و محاصره‌ي نوار غزه بايد متوقف شوند.
حسني مبارک گفت تاکيد مجدد باراک اوباما، در خاورميانه يک فرصت نادر را براي رسيدن به صلح بين اسرائيل و فلسطينيان ايجاد کرده است.
اوباما می خواست که سردمدار به انجام رساندن صلح بين اعراب و اسرائيل باشد.
مبارک گفت که اولويت مي‌بايست ترسيم مرزهاي سرزمين‌ فلسطيني با قدرت و همجوار بر اساس مرزهاي سال 1967 باشد.
به گزارش آریا ،اين مساله قفل خيلي از مسائل موجود بين دو طرف که شامل شهرک‌سازي، آب، امنيت و قدس است را باز خواهد کرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است