ایزدیار: حکومت درباره دیورند موقف واضح بگیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۶/۸/۱۷ کد خبر: 141248 منبع: پرینت

حکومت موضوع جنجالی خط دیورند را با همکاری سازمان ملل حل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا روز سه شنبه 16 عقرب 96 در نشست علنی این مجلس در واکنش به ادامه حصارکشی ها در خط مرزی دیورند از سوی پاکستان گفته است که دیورند یکی از عوامل جنگ و مداخله پاکستان است و سخنان وزیر خارجه پاکستان عین مداخله است و باید نهاد های مسوول در این زمینه پاسخگو باشند.

بگفته معاون اول سنا، دیورند مساله ای مهم و ملی است و حکومت نباید در قبال این مساله خاموشی اختیار کند، بلکه باید موقف گیری واضح داشته باشد.

قرار شده است که سنا، مشاور امنیت ملی، مقام های وزارت خارجه و اقوام و قبایل را در پیوند با مساله دیورند به نشست های آینده این مجلس فرا بخواند.

گفتنی است که بتازگی سفیر انگلیس در گفتگو با بی بی سی از حصارکشی های پاکستان در امتداد دیورند حمایت کرده و گفته بود این خط از نظر جوامع بین المللی مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان بحساب می آید؛ این موضوع بار دیگر گفتگوها درباره این خط را بالا برده و نگرانی ها درباره سکوت حکومت و احتمال معامله با طرف پاکستانی را بالا برده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیورند
سنا
نظرات بینندگان:

>>>   ای انسان بی عقل!
تو با وجودی که روابط خوب با همسایه ات داری، بین خانه تو و همسایه ات، دیوار است.
از بدو تاسیس پاکستان روابط افغانستان و پاکستان خراب است. بگذار دیوار سرحدی بین افغانستان و پاکستان ایجاد شود.
اگر میخواهی قبایل آنطرف سرحد را نیز به پنجشیر آورده و مثل ناقلین در پنجشیر جابجا کنی و بالای زنت بالا کنی، این موضوع جداگانه است.

>>>   سفیر انگلیس حرف غلطی در مورد خط دیورند نزده که سرحد بین افغانستان و پاکستان در مجامع بین المللی شناخته شده از زمان عبدارحمن خان تا امروز است کسانی چنین ادعای بی اساس و بی اسناد را میکنند که میخواهند ازینکارسود جویی کنند در غیر ان خط دیورند سرحد بین افغانستان و پاکستان از زمان عبدالرحمن خان تثبیت شده و امان الله خان ونادرخان و ظاهر خان همانرا تایید کرده بودند .

>>>   اینها اگر مرد استند حد اقل خط دیورند اصلی را تثبیت کنند . این دیور سیم خار دار چندین کیلومتر داخل افغانستان است نه در صفر مرزی.

>>>   متعصبین اهل قبیله همه نوکران پاکستان هستند و پاکستان را وطن دوم خود میدانند۰  یکتعداد شان یگان لاف و پتاق به ارتباط خط سرحدی دیورند میزنند، ولی وقتی به آنطرف سرحد دیورند رفتند به چاپلوسی مشغول میشوند و حتی خودشانرا برادر دوگانگی پاکستانی ها معرفی میکنند

>>>   به نظردهنده دوم!
در زمان عبدالرحمن خان پاکستان وجود نداشت که خط دیورند بین افغانستان و پاکستان میبود!!! ..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است