ناتو تمام صلاحیت های امنیتی را به دست می گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۶/۸/۱۶ کد خبر: 141203 منبع: پرینت

ناتو قرار است هفت هزار نیروی دیگر به افغانستان بفرستد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، زلمی وردک، آگاه مسایل نظامی در برنامه «نگاه» گفت: حالا قرار است آمریکا چهار هزار سرباز و ناتو سه هزار سرباز دیگر به افغانستان بفرستند. یک سرباز خارجی سالانه یک میلیون دالر در اینجا مصرف دارد و یک سرباز افغانی ده هزار دالر مصرف دارد. نود هزار دالر فرق میان مصرف آنها وجود دارد. چرا آنها می خواهند این مصرف هنگفت را بر شانه های خود تقبل کنند؟ حتما دلیل مهمی برای این موضوع وجود دارد.

وی افزود: سران ناتو گفته اند که دو علت بسیار مهم برای اینکه آنها سربازان خود را به افغانستان بفرستند وجود دارد. یکی این است که حکومت افغانستان برای دفاع از خود، ضعیف است و آنها می گویند که ما می خواهیم افغانستان را در بخش های امنیتی و دفاعی، مشورت دهیم و راهنمایی کنیم. مساله دوم، این که گفته اند ما اشتباهاتی را کرده ایم و دوباره تکرار نمی کنیم و دستاوردهایی را که تابحال به دست آورده ایم از دست نمی دهیم. بر همین اساس است که آنها در تلاش هستند که سربازان خود را اضافه کنند.

وی، در خصوص دلیل اصلی افزایش نیروهای ناتو بیان داشت: در ظاهر این نیروهای خارجی می گویند که ما برای مشوره دهی می آییم اما در اصل، از یک رسانه بین المللی شنیده شده است که وزیر دفاع آمریکا گفته است که ما برای این سربازان را می فرستیم چرا که در تلاش هستیم تمام صلاحیت های امنیتی افغانستان را به دست بگیریم و مصونیت قضایی هم داشته باشیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر ناتو قدرت جنگ را در افغا نستا ن بگرد دیگر مجبور گور های دسته جمعی را مردم بیگناه جور شود تا توسط طیارت ناتو بمبارد شود

>>>   خوب است

>>>   لامنیت ملی طی یک مکتوب متحد المال برای تمام ادرات رسمی وخصوصی خبرداده که در خطر هستید !!!
با این مکتوب امنیت ملی دیگر مسئولیتی ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است