مافیای سیاسی و امنیتی کشور را بی ثبات کرده است
کسانی هستند که می خواهند در کشور بی امنی باشد تا در موقف و مقام خود تکیه زده باشند و در کنار آن معدن ها و ثروت های افغانستان را به یغما ببرند و یا بتوانند از این ناامنی ها به چور و چپاول دارایی های عامه و غصب زمین ادامه دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۰    ۱۳۹۶/۸/۱۱ کد خبر: 140982 منبع: پرینت

با توجه به تلاش های حکومت وحدت ملی در خصوص رسیدن به صلح و امنیت افغانستان، اینک نهادهای امنیتی و دفاعی کشور از آمادگی برای سرکوب کردن گروه هایی که برای صدای صلح پاسخ رد داده اند می گویند. نهادهای امنیتی و دفاعی کشور می گویند که در فصل زمستان آماده هستند و آمادگی کامل دارند تا گروه هایی که برای ندای صلح پاسخ رد دادند و لبیک نگفتند آنها را سرکوب کنند و این نهادها همچنان از آمادگی کامل به خاطر مبارزه با تروریزم و دهشت افکنی نیز در افغانستان خبر می دهند و می گویند که نیروهای امنیتی افغانستان آماده هستند در هر شرایطی با هراس افکنان رویارو باشند و هراس افکنان را از بین ببرند. آیا این موضوع می تواند عملی باشد و حقیقت داشته باشد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حکیم تورسن آگاه نظامی در برنامه «راه حل» گفت: نیروهای امنیتی ما همیشه آماده بوده اند، همیشه در مقابل دهشت افکن و تروریست، القاعده و سایر گروه های تروریستی رزمیده اند و مبارزه کرده اند، شهید شده اند و معلول شده اند و قهرمانانه از کشور و مردم خود دفاع کرده اند. مطمین هستم که دشمن آخرین تلاش های خود را می کند تا از لحاظ نظامی دستاوردهایی داشته باشد. اما من به دشمنان نظام و حتی اسلام گوشزد می کنم که به هیچ وجه از لحاظ نظامی نمی توانند دستاوردی داشته باشند. شاید چند ولسوالی و چند منطقه را تحت اشغال خود داشته باشند درحالیکه نیروهای امنیتی ما قهرمانانه دفاع کرده اند و دفاع می کنند. دشمن این را هم بداند که سال 2014 و 2013 نیست. به این معنی که در حال حاضر نیروهای امنیتی ما قوی تر شده اند و از لحاظ تجهیزات هم مکمل تر هستند اما باز هم برای این مبارزه چالش هایی پیش رو داریم.

وی در خصوص چالش هایی که برای مبارزه با ناامنی و دهشت افکنان در کشور وجود دارد بیان داشت: چالش هایی که ما پیش روی خود داریم، مافیای سیاسی، اقتصادی، امنیتی است که در داخل کشور فعالیت دارند. ما شاهد هستیم و می بینیم که همه روزه هر کدام از همین مافیاها در حلقه های خود کارهایی را انجام می دهند یعنی کسانی هستند که می خواهند در کشور بی امنی باشد بی ثباتی باشد تا در موقف و مقام خود تکیه زده باشند و در کنار آن معدن ها و ثروت های افغانستان را به یغما ببرند و یا بتوانند از این ناامنی ها چور و چپاول دارایی های عامه و غصب زمین را ادامه دهند و دیگر اینکه مافیای اقتصادی است، که همه اینها دست به دست هم داده اند و شکل زنجیری گرفته اند. مافیای اقتصادی هم می خواهد که نقش اساسی را برای ناامنی ها داشته باشد. چرا که زمانیکه ناامنی ها بیشتر است آنها راحت تر می توانند پروژه های اقتصادی خود را کنترل کنند.

وی در ادامه افزود: یک مثال کوچک از این موضوع این است که دولت هندوستان خواست که پارلمان افغانستان را با نهصدمیلیون دالر کمک اکمال کند و در پهلوی آن این تعمیر را درست کند و جور نماید و آن هم به خاطر دوستی که در ارتباط با مردم افغانستان داشت ولی متاسفانه یک تعداد از مافیاها حتی در هند هم نفوذ خود را داشتند این پروژه نهصد میلیون دالری را گرفتند که کمتر از دو صد ملیون دالر هم در آن نصب نشد. اینگونه است که ما عقبگرد می کنیم. دشمن از این مسایل سوءاستفاده می کند و کشور همچنان در ناامنی ها و بدبختی ها می مان تا پای این مافیاها از افغانستان کوتاه نشود اوضاع بد خواهد بود.

تورسن در خصوص چگونگی ایجاد زمینه برای فعالیت دهشت افکنانه طالبان بیان داشت: طالبان در آن حدی نیستند که مستقیما به یک ولایت بیایند و از آنجا مورد انتحار و انفجار یک فرماندهی امنیت که تا دندان مسلح است قرار نگیرند اما هستند افراد و اشخاص مزدور و غلامی که نه از خدا می ترسند و نه کدام رسالتی دارندو گرچه در این وطن زاده شده اند اما هیچ تعهدی و دلبستگی به این کشور و وطن ندارند. همین ها هستند که زمینه را مساعد می کنند که طالبان قدرت بگیرند و بیایند انتحار کنند و خون مردم را بپاشانند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مافیا
امنیت افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است