از حمله ها بر انتخابات هشدار می دهیم
هر نوع تلاشی که منجر به جلوگیری از برگزاری انتخابات پارلمانی شود با انگیزه های مطبوع و غیر مطبوع، مشروع و غیر مشروع باعث می شود نظام آنچه را که از مشروعیت در دست دارد از دست بدهد تاجاییکه همه به تشکیل حکومت موقت تن بدهند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۵    ۱۳۹۶/۸/۹ کد خبر: 140866 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان در نشست علنی روز دوشنبه 8 عقرب 96، تعدیلات در برخی از مواد قانون ثبت احوال نفوس را که جزییات شناسنامه‌های برقی نیز شامل آن بود رد کرد تا همان قانون پیشین با جزییات آن، اعتبار داشته باشد. بسیاری از این تصمیم پارلمان دفاع می کنند و آن را برای جلوگیری از تنش های قومی مفید می خوانند. این درحالی است که بدنبال رد این تعدیلات از سوی مجلس عضو ارشد حزب اسلامی از حمله های هماهنگ و غیر هماهنگ بر کمیسیون انتخابات و اصل انتخابات سخن می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد امین کریم، عضو ارشد حزب اسلامی حکمتیار امروز سه شنبه 9 عقرب 96 در یک نشست خبری در واکنش به رد تعدیلات در برخی از مواد قانون ثبت احوال نفوس در مجلس که جزییات شناسنامه های برقی نیز شامل آن بود گفت: تشویش جدی داریم که با به چالش کشیده شدن مساله تذکره تابعیت که تاثیر مستقیم بر روند انتخابات شفاف دارد شاید در روزهای آینده از چهار طرف حمله های هماهنگ و غیر هماهنگ بر کمیسیون انتخابات و اصل انتخابات صورت بگیرد و بحران کشور تشدید شود.

کریم با بیان اینکه ارتباط مستقیم میان مشروعیت نظام از طریق روند انتخاباتی شفاف و تقلیل جنگ ها وجود دارد بیان کرد: هر نوع تلاشی که منجر به جلوگیری از برگزاری انتخابات پارلمانی شود با انگیزه های مطبوع و غیر مطبوع، مشروع و غیر مشروع باعث می شود نظام آنچه را که از مشروعیت در دست دارد از دست بدهد.

عضو ارشد حزب اسلامی افزود: تلاش برای جلوگیری از انتخابات تبر آن عده از کسانیکه می خواهند اصل نظام منحل شود را تیز می کند و بالاخره بحران به سرحدی خواهد رسید که همه حاضر شوند به یک نظام موقت عبوری روی بیاورند و با مایوسی از نظام حاضر شوند مشروعیت ان را مد نظر نگیرند و تن به تشکیل حکومت موقت جدید بدهند.

کریم تصریح کرد: در مقابل این حمله های سری و آشکار به مردم، مطبوعات، دولت، دوستان داخلی و خارجی هشدار می دهیم که مبادا این حرکات منجر به حالتی شود که همه با مایوسی از نظام دمکراسی و انتخابات حاضر شوند مجلس بزرگان(لوی جرگه) دایر شود و نظام موقت عبوری دیگری تشکیل شود.

وی با تاکید بر تشکیل شورای نظارت از انتخابات اظهار کرد: این شورا باید متشکل از احزاب قوی و موثر باشد تا از الف تا ی انتخابات را در هر حوزه نظارت کنند و در پایان روز انتخابات و شمارش آرا صحت انتخابات را تایید کنند. این عادلانه ترین و ارزان ترین راه انتخابات شفاف است.

سخنگوی حزب اسلامی درخصوص پیشنهادهای این حزب از چگونگی برگزاری انتخابات نیز اضافه کرد: حزب اسلامی سه پیشنهاد مشخص دارد یکی اینکه در انتخابات پارلمانی مجموع افغانستان را یک حوزه واحد تلقی کنیم که در آن احزاب لیست داشته باشند، رای دهندگان به احزاب رای دهند و به تناسب درصد رای هر جبهه سیاسی، آن تنظیم در پارلمان نماینده داشته باشد.

وی درباره کسانیکه استدلال دارند در افغانستان احزاب قوی وجود ندارد نیز بیان کرد: برای این دسته راه دومی در نظر گرفته شده است که 249 حوزه انتخاباتی برای 249 کرسی مجلس ایجاد کنیم و با فرض اینکه 10 میلیون رای دهنده دارمی هر نامزدی که آرایش به 4400 رسید یک کرسی بدست می آورد؛ دراین روش کسانیکه مهاجر نیز شده اند می توانند در سرنوشت کشورخود سهم بگیرند.

کریم افزود: راه سوم این است که 50 درصد رای را به احزاب استحقاق بدهیم و نصف رای را به شکل عادی و فعلی جمع آوری کنیم و دلیل اینکه بر نقش گیری احزاب تاکید می شود این است که عادلانه ترین سیستمی است که رای همه در آن مد نظر قرار گرفته می شود و هیچ رای باطل نمی شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امین کریم
انتخابات
حزب اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   بلی آنچه حزب اسلامی میفرماید یعنی سیستم پارلمانی.
و خوب است که احزاب هرچه هست همه اشتراک کنند و بخت خود را بیازمایند.
جرگه بزرگ مغولی که میراثی است از یورش چنگیز از بنیاد باطل است. جرگه خودش یک کلمه مغولی است نه پشتو اهل تحقیق میدانند.
مسله احزاب بزرگ و کوچک هم غیر عملی است چون هیچ میکانیزمی وجود ندارد که بزرگی و کوچکی احزاب را مشخص کند.
توهمی که حزب اسلامی حکمتیار به آن مبتلا است این است که هنوز هم فکر میکند در سال های 1980 است.
باید یک کمی بیدار شوند و بپذیرند که تغیرات و جابه جایی هایی صورت گرفته و در نتیجه حزب آقای حکمتیار فعلن آنقدر کوچک شده که تبدیل شده به جیره خوار دولت.

>>>   انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری یکجا برگزار میشود.
جامعه جهانی تنها مصرف یک انتخابات را بدوش میگیرد،نه دو انتخابات را.
در مورد مصارف انتخابات نیز جامعه جهانی خواستار شفافیت است.
صندوق ها قبلاً وجود دارند.کارمندان حوزه های انتخاباتی یا داوطلبانه کار میکنند و یا هم معاش یک روز برایشان داده میشود.
چاپ اوراق انتخابات نیز به معرض داوطلبی گذاشته میشود.
مهمترین مصرفی که وجود دارد عبارت از پروسه انتقال اوراق انتخاباتی از مرکز به حوزه های رای دهی و از حوزه های رای دهی به مرکز است که از چند صد هزار دالر ریاد تر مصرف نمیشود.
بنأ جامعه جهانی باید شفافیت در پروسه مصارف انتخابات را در نظر بگیرد و از سؤ استفاده و خورد و برد آن جلوگیری کند.

>>>   اقای کریم تو هم خوب دروغگوی ماهر بودی روزهای که بخاطر گلبدین گلو پاره میکردی که با امدن جانی کابل جنگها پنجاه در صد کاهش مییابد چی شد جز امدن گلبدین قافله دزدان رامکمل ساخت .گلبدین هم پیر شده و خواست در اخر عمر به نان ونوا برسد که بد بختانه مغز متعفن دوم جهان پول فقیر ترین و بیچاره ترین ملت را بخاطر امیال سیاسی خویش در دامن خود فروخته ترین انسان میریزد . توگویی که بدکار جان بدر برد.. حسابش با کرام الکاتبین است...

افغان

>>>   بالاخره حزب اسلامی بار دیگر مانند گذشته ها "ریخ" زد!!!!!!!!!!!!!!

>>>   M Ahmady heeft zijn bericht gedeeld.

دولت فاسد اوغانه كه ٩٩٪؜ مردم قوم اوغانه اش از اين خاك فروشان مزدور بيگانه دفاع كنند اشكار است كه مردم عساكر ان كشور اين حالت را دارند كه اخرش مرگ است

وقتي كليد خانه دهد پاسبان به دزد
غارتگري به ميل و رضا شد چه ميكني ؟
خفاش گر تلاوت خورشید سر دهد
کرگس اگر بجای هما شد چه میکنی ؟
خونت اگر حلال شمردند و ریختند
آتش زدند و عشق فنا شد چه میکنی ؟
در قالب کبوتر اگر جغد جا گرفت
فرضا"اگر فرشته بلا شد چه میکنی ؟

اوغانه ها تا تسلط کامل بر قدرت و به حاشیه راندن دیگران به هر وسیله ای چنگ خواهند زد، چه که به طالبانیزم باشد، تکنوکراسی غربی، احیای سلطنت شاهی، روشنفکری کهن، خردجال، عاجوج و معجوج، داعش، و ....
تازيان توسط انگلیسها اوعانه ها ( پشتونها ) را بر ما طائفه عاجوج و معجوج پرورانده اند.
می‌گویند، "جگر خوار طاقت کرده، آموخته خوار طاقت نکرده."
جماعتهای اوغانه های افغانستان را تازيان با كمك انگلیسها، به آموخته خواری و حاکمیت جز بر کل عادت داده اند و این سرزمین تا ابد روی خوبی را نخواهند دید.

دو صد لعنت به اين انديشه ى تان
به اين آدم كشى و پيشه ى تان
شكستى حرمت نسل بشر را
بسوزاند خدا از ريشه ى تان.....

>>>   همین نماینده حزب اسلامی عجیب ادم پر رو وناشرم دیده درای است .
از خودش پرسیده که خودت کیستی تا دیروز حمله شاهشهید را اشتشهاد میخواندی وانفجار فاینس وزیر اکبر خانرا کار حزب تروریست وفرمان انرا توسط لنگوته سیاه قصی القلب می گفتی وحال توسط گرفتن ماهوار بیست ملیون افغانی ازبودیجه ملت بیچاره که سربازش در غور ازخانه مزدم نان گدایی می کند چطور حامی استراتیژی قبیله فاشیست شدی او چهاریکاری نابکار .شاید نسل گندیده باشی که در حمله جنوبی از نطفه غلجایی هستی چیستی ؟
شرم خوب چیز است .نه خودت شرم داری ونه هم رهبر بدنام که تاریخ مکتب حربی از شنیدن نامش نفرت می کند .
ازجان این ملت چی خواهید همین حال هم اکثریت طالب وداعش از حزب بدنام شما است .
برمک

>>>   برو، دروغگو با رهبر اکسپایر شده ات. به جز خیال بافی چیزی دیگر در کله ات نیست.

>>>   محترم گل بدن شما که در این رشته چندین سال بود که در مملکت آبایی تان مصروف تخصیل بودید حالا میگوید که حمله را نمیخواهید حتما از اندیشه پاکستانیتان کار میگیرید شما که به فضل خداوند در رشته حمله ماستر هستید اول خو انواع امی حمله هارا تشریح کنید که مردم آگاهی داشته باشد در صورت مواجه شدن با آن خود را ازمحبت شما حفظ کند دوم اینه چرا در حصه خود تان از مسلک تان دوری میکنید و مردم را اخطار میدهید که حمله نمیخواهید بعضی مردم ها از حمله های شبانه شما در پشاور پاکستان روز و شب در فکر ادا کردن دین شما است تا محبت شما را با محبت جواب دهداما شما از مسلک تان دوری میجوید و از خود خستگی نشان میدهید لطفا خوب عاقلانه بی اندیشید که کدام حمله دگه یاد نگرفته باشید دنیای ابدی نزدیگ است سعی کنید که در قصه گپ های نواز شریف نباشی او یک منافق است اگر برایت توسط جاسوسان خود از دنیای ابدی کدام احوال آورده باشد صحت ندارد این دنیایت را خو برباد داد اما کوشش کو که از دنیای دگر نمانی گر چه فال هایت خوب نیست

>>>   امین کریم تبعه فرانسه است ، مانند "کلمرغ" بوی لاشه دالر به بینی اش رسیده و قریب یک سال است در کابل بوی کشیده میرود!! در اروپا اینها را گارسون سماوار هم نمیگیرند!!

>>>   تجزیه بهترین راه است تا از گیر این وحشی های انفجاری انتحاری جاهل و بیفرهنگ خلاص شویم۰ خدا کند هرچه زودتر تجزیه شود۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است