حمله های سایبری به روسیه آسیب زده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۶/۸/۴ کد خبر: 140589 منبع: پرینت

حمله های سایبری جدید با استفاده از بدافزار "خرگوش بد" موجب آسیب وارد شدن به وبسایت‌های روسیه و چند کشور دیگر شده است.

به گزارش رویترز، موج تازه حمله های سایبری با استفاده از بدافزار موسوم به "خرگوش بد" روز سه شنبه، روسیه و چند کشور دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.

این گزارش افزود: حمله های سایبری جدید موجب مختل شدن فعالیت خبرگزاری اینترفکس روسیه شده و پروازها در فرودگاه اودسای اوکراین را نیز با تاخیر روبرو کرده است.

دولت آمریکا نسبت به وقوع این حمله سایبری به شرکت ها و سازمان های مختلف هشدار داده است. حمله های سایبری طی ماه های می و ژوین میلیاردها دالر زیان و ضرر به شرکت های مختلف جهان وارد کرده بود.

یک تحلیلگر شرکت سایبری ایزت در اینباره تاکید کرد: حمله های سایبری اخیر آزاردهنده و مختل کننده است چرا که مهاجمان به سرعت زیرساخت های مهم و حیاتی از جمله اپراتورهای حمل و نقل را آلوده می کنند.

بیش از نیمی از قربانیان این حمله های سایبری در روسیه بودند و پس از آن کشورهای اوکراین، بلغاریا، ترکیه و جاپان قرار دارند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای نسبت به حمله بدافزار باج گیر خرگوش بد هشدار داده است. هنوز هیچ یک از شرکت های آمریکایی از این حمله سایبری متاثر نشده است.

خبرگزاری اینترفکس روسیه اعلام کرده است که برخی خدمات آن در این حمله آسیب دیده است. سخنگوی فرودگاه اودسای اوکراین نیز اعلام کرده است که برخی پروازهای روز سه شنبه با تاخیر روبرو شده است چرا که کارکنان فرودگاه مجبور بوده اند تا اطلاعات مسافران را به صورت دستی کنترل کنند.

سیستم پرداخت متروی کی یف نیز از این حمله های آسیب دیده است ولی قطارها به فعالیت عادی خود ادامه داده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
سایبری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است