غنی: دست ما همچنان دست صلح است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۶/۸/۱ کد خبر: 140438 منبع: پرینت

صلح با عزت و پایدار خواست اساسی مردم است و در روز غم، پیام صلح پیامی بزرگ است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز یکشنبه 30 میزان 96 در دیدار با بزرگان و نمایندگان شورای ولایتی پکتیا گفته است که اگر تروریستان فکر می‌کنند که با انجام اعمال شوم‌ این ملت را به تضرع وا می‌دارند، این فکر را از سر‌شان بیرون کنند.

غنی بیان کرده است که اگر بحث اراده صلح و تطبیق آن است از طریق مذاکرات بین‌الافغانی با حزب اسلامی به نتیجه رسیدیم و برای حل مشکلات راه بهتر و مفید مذاکرات بین‌الافغانی است. مشکلات را از راه منطق حل کرده و بگونه هدفمند حرکت می‌کنیم، دشمنان این فکر را که می توانند مردم را پراکنده بسازند از سر دور کنند چراکه توپ و طیاره هم نتوانست ما را از هم جدا کند.

رییس جمهور در این دیدار از مسوولین و منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی و رهبری سالم و تلاش های قوماندان قول اردوی پکتیا قدردانی کرده و افزوده که براساس خواست مسوولین، ولایت پکتیا به درجه اول صعود کرد، بشمول سرک زرمت، شش سرک دیگر که پیشنهاد شده بود، بازسازی می‌شود و ولسوالی زرمت به دو ولسوالی تقسیم خواهد شد.

وی همچنین هدایت داد تا 36 باب مکتب در این ولایت اعمار شود و در سال آینده بشمول بند مچلغو کار دو بند دیگر نیز آغاز شود و نیز حکم ایجاد شفاخانه ساحوی را نیز منظور کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
پکتیا
نظرات بینندگان:

>>>   چرا در دیگر ولایت ها که انفجار و انتحار صورت میگیرد و مردم از دست طالبان و داعش به قتل میرسند و فرار میکنند، چنین پروژه هایی ساخته نمیشود؟ آیا آنها به مکتب و شفاخانه و بند برق و غیره پروژه ها ضرورت ندارند؟
گلبدین یک مهره سوخته بود و نه نفر مسلح داشت و نه هم قدرت. تمام نفر هایش قبلأ به طالبان و داعش پیوسته بود و خودش مانده بود و فامیل اش در پاکستان.
مثلی که کرزی برای تو و داکتر عبدالله در جریان انتخابات ریاست جمهوری ،بخاطر مبارات انتخاباتی در ولایات مختلف محفل ترتیب میکرد، تو نیز گلبدین را از پاکستان به لغمان آوردی و بعدأ او را همراه چند موتر با نفر های مسلح و راکت انداز دار، بخاطر ترساندن دوستم و شورای نظار و جمعیت به کابل آوردی.
حالا تسلیم شدن گلبدین را یک دست آورد دانسته و فکر میکنی که روزی طالبان و داعش نیز به تو تسلیم خواهند شد. مگرم خوببینی!

>>>   غنی!
به گفته خودت در سازمان ملل متحد، پاکستان در دستت که بخاطر صلح دراز شده بود تف انداخت!!!
فکرت باشد که حالا خزان است و پاکستانیها ریزش دارند مبادا در دستت "بلغم" تف کنند!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است