رهبران چه غلطی می کنند؟
هیچگاه مقصر ضعف های امنیتی آن فرمانده و سربازی نیست که تنها برای قربانی شدن به قتلگاه رفته بلکه انگشت اتهام به سوی شخص اشرف غنی، استانکزی، اتمر و رهبران پشتون است که همراه طالب و همپیمان تروریسم هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140337 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سراسر افغانستان در دور تازه ای از حمله های طالبان در خون فرو رفته و داغی دگرباره بر دل مردم دردمند از جنگ و کشتار گذاشت اما تمامی حمله ها با همان هدف تکراری و روش های گذشته صورت گرفت و سرباز بماند که جنرال دو ستاره و فرماندهان نیز تنها حکم قربانی را برای طالب داشته اند.

حمله طالبان با یونیفورم و تجهیزات ارتش افغانستان و با اهدافی مشخص صورت می گیرد و مجهزترین پایگاه های نظامی را بدون هیچ گونه مقاومتی به خاک و خون می کشاند تا آنجا که در حمله به پایگاه ارتش قندهار از 60 نظامی مستقر، 43 کشته، 9 زخمی و 6 ناپدید به جای گذاشت و تنها دو تن جان سالم به در برد، سوال مهم این است که اگر نظامیان و فرماندهان مجهز به سلاح در پایگاه های قادر به دفاع از خود نیستند و بی دفاع تر از زنان و کودکان قتل عام می شوند در میدان های نبرد چه می کنند؟

و از جانبی دیگر، جنرالان و مدیران جنگی چه غلطی می کنند که مهاجمان بدون هیچ گونه مقاومت و سدی زیر چتر حمایت درون حکومتی وارد پایگاه ها و مراکز امنیتی می شوند؟

مشکل اساسی که هر روز جان مردم را می گیرد و روحیه سربازان را تضعیف می کند، ریشه در امنیت ملی و شخص رییس جمهور دارد، اشرف غنی بی کفایت ترین فرد برای پست ریاست جمهوری بوده و هست و با حفظ مقام های چون استانکزی و اتمر و دخالت های بیشمار و گرفتن اختیار از رهبران جنگی وزارت دفاع نشان دارد که خاین تر از هر تروریستی برای افغانستان می باشد.

تمامی امکانات و هزینه های مالی و معنوی نهاد استخبارات و کشفی برای اختلاف های درونی و به حاشیه راندن مقام های ناراضی حکومت صرف می شود اما در برابر طالبان آنچه استانکزی و اتمر انجام می دهند تنها در هماهنگی و معامله خلاصه می شود.

اینکه طالبان با الگوی مشخص و با همان روش گذشته بدون بازخواست و یا توقف وارد پایگاه ها می شود و سربازان حتی توانایی دفاع از خود را ندارند، بدون هماهنگی های رده های بالای امنیتی صورت نمی گیرد و اینجاست که نه تنها سرباز این کشور مقصر نیست و تنها برای قربانی شدن به قتل گاه رفته بلکه بانی چنین رخ دادهای خون باری، ارگ نشیان هستند و ریاست جمهوری.

اگر اشرف غنی توانایی حفظ جان و مال مردم را ندارد و نمی تواند تشخیص دهد که چه مقامی را به رهبری جنگی برگزیند و ستاره و مدال بر شانه کدام جنرال بگذارد، بهترین راه اعتراف به عدم درایت و کنار رفتن از قدرت است تا مردم خود فکری برای دفاع از خود در برابر طالب پرستان و تروریستان کنند.

ناکامی مدیران جنگی و دفاعی از اشرف غنی و تیم ارگ نشات می گیرد زیرا حتی وزیر دفاع تهی از اختیار گزینش یک فرمانده است چه برسد به تعیین استراتژی در برابر طالبان و طرح ریزی برنامه های جامع جنگی.

رییس جمهور خود طالب دوستی است که با وجود قتل عام مردم در مساجد و جسدهای بی جان سربازان در پایگاه ها حتی از نام بردن طالبان به عنوان دشمن سرباز می زند، فردی که در راس قدرت برای بقای طالبان تلاش می کند و یک کشور را قربانی سیاست پشتونیزم فاسد و کثیف کرده است.

و حال، مردم خشمگین از خیانت های بلندپایگان حکومتی هستند که هر روز جان مردم را پیشکش طالب و داعش می کنند و اگر همچنان اشرف غنی پایبند به این سیاست باشد و از پایتخت گرفته تا دورافتاده ترین مناطق را بی دفاع، ارزانی طالبان کند دیگر نه تنها دیوارهای ارگ از خشم مردم در امان نیست بلکه از قدرت نیز به زیر کشیده می شود.

اشرف غنی در کنار استانکزی و اتمر چرا باید ذخیره های قومی خود را دشمن خطاب کنند در حالی که بیش از هر نیرو و قدرتی در جهت اهداف آنان حرکت می کند در حالی که جنگ و کشتار تنها دلیل بقای این حکومت فاسد و قبیله گراست.

رییس جمهور، مقام های ارشد امنیتی و رهبران پشتون باید بدانند که نمی توانند هم طالب باشند و هم قدرت را اشغال کنند و تا قبل از دچار شدن به سرنوشت داکتر نجیب، مسوولیت امنیتی را به رهبران جهادی واگذار کرده تا امنیت محلی به وجود آید زیرا رهبران جهادی هر چه که کردند هیچگاه با طالب همپیمان و همراه نشدند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران
استعفا
نظرات بینندگان:

>>>   یک تن پرسونل امنیت ملی که غرض دزدی در هرات به یک منزل رفته بود بعداز افشاشدن میگویند خودکشی کرده ! وقتی امنیت ملی مصروف این گونه ئی داشته باشد دست آی اس آی باز است هرچه خواسته باشد متیواند انجام دهد
رئیس صاحب جمهور باید معاش امنیت ملی را بازهم بالا ببرد تا مصروف وظیفه اصلی خود شوند >
ر

>>>     مردم هزاره بیدار شوید
تنها راه مبارزه است مرگ باعزت به زندگی با ذلت است .
در این کشور قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.
در این کشور هرچه وطن فروش تر ،اصیل تر،
وهرچه لوچک تر ،عزتمند تر میشوید.
تعجب نکنید :ببینید اوغان کوچی ومهاجر که وطن فروشی اش تاریخ این کشور را سیاه ساخته وهنوز برای نوکری اجنبی ها کشور واقصاد ومردم این کشور را نیست ونابود ساخته اکنون داعیه مالکیت دارد واقوام دیگر را مهاجر میخواند .
شما دیدید حرکت های مدنی پاسخی جزء انفجار وانتحار نداشت و ملی گرایی جزء تبعیض وفقر حاصلی ندارد .
همه باهم باید برای احقاق حق خود همچون برادران تاجیک خود سلاح بگیریم ومانند برادران ازبک خود به یک یا چند کشور خارجی روابط راهبردی برقرار کنیم
باور کنید در این کشور ملی گرایی وقانون مندی جواب نمیدهد

>>>   دفتر سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرده است که از سال ۲۰۰۵ به‌ این‌سو ۱۵۲ نظامی افغان که برای آموزش به امریکا رفته بودند فرار کرده اند.

>>>   اختلاف هند وپاکستان بر سر سهم آب

از دیگر اختلافات پاکستان با هند واقع بودن سرچشمه‌هاى رودهای پنجاب در هند مى‌باشند. قطع جریان آب در سال 1948 از طرف هند سبب شد پاکستان با اکراه موافقت‌نامه‌اى با هند منعقد کرده و براساس آن از تمام حقوق اساسى خود نسبت به استفاده از کنار رودخانه صرف‌نظر کرد و پذیرفت که بابت آب مصرفى‌ مبلغى به هند بپردازد.

امتناع هند از استرداد سهم پاکستان ضررهای مالى شدیدى در نخستین سال‌هاى تأسیس پاکستان به این کشور وارد کرد، تا جائى‌که این کشور در آستانهٔ ورشکستگى قرار گرفت. سرانجام با وساطت مهاتماگاندی، هند سهم مزبور را به پاکستان پرداخت.

با وجود اینکه سال‌ها از اختلاف هند و پاکستان می‌گذرد دو کشور به عناوین مختلف یکدیگر را متهم می‌کنند.

پاکستان همیشه عنوان می‌کند که هند با ساختن سد بر روی سرچشمه رودهای ایالت پنجاب از ورود آب این رودها به پاکستان جلوگیری می‌کند که ضرر جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی این کشور وارد کرده است، از طرفی در فصل بارندگی و طغیان رودها هند آب‌های اضافی را روانه پاکستان می‌کند که موجب سیل در این کشور شده و محصول کشاورزان را از بین می‌برد
ر

>>>   برادرمحترم رهبران دیگراقوام رانیز تجربه کرده ایم ودیدیم که چی گلها را بآب داده اند تنها پشتون نگوئید قضاوت شما عادلانه نیست فعلا درترکیب حکومت ودولت ازهرقوم وجود دارد پس شما چطور منجمله تنها پشتون را متهم میسازید

>>>   بالای پشتون ها خیلی سوخت دارید اگر قدرت اول خو هرگز نمی اید باز اگر احینا بیاید چی کار میکنی

>>>   روح شهدا شاد.
هر انسا ن پشتون، تاجگ وهزاره واوزبيگ باید عمیق فکر کند بعدش مسئله را خوب میداند.
حکومت محمد اشرف غنی کوچی، با کابینهٔ قبیله اش را چه کسانی اداره میکند.
واتمر واستانگزی چندین بار برجنایت وانسان کشی اش سابط شده، از ترور سنگرداران، واینتهاریهای را که همهوقت بامحافظ جاه بجا میکند باز ملّت خودش را بازی میدهدازين دشمنان انسانيت امنيت ميخواهد.
واینتهاری را یکش اینتهارمیکند دیگرش توصط محافظ ازمیدان کشیده میشه دوباره برای اتمر واستانگزی رسانده میشه، شما قضاوت کنید پشت همین قطل عام ونسل کشی وتصفيه قومي که کسانی است.

>>>   مردم گوسنفد شده اند و برای قربانی آمادگی گرفته اند .
تا آنها را غنی و کرزی نوش جان کند

>>>   شما، (اشرفغنی) ها که درین خاک اصلاً ریشه نداشتید !
تخم بد شما ناقلیهای بیگانه را که استعمار انگلیس در این خاک پاشید

>>>   پشتونها این کشور را در بیش از دوصد سال اخیر قبضه کرده و ویران کرده روان استند، شما از دودهه حرف می زنید، به زعم شما قبل ازدوسه دهه اخیر اوغانستان گل وگلزار بود، شورای نظاری ها و وحزب وحدتی ها تروریست وانتحاری ندارند، درمجموع اقوام غیرپشتون ، انتحاری و تروریست ندارند وتمدن ستیز نیستند.

>>>   مگر از برکت جاسوسی شما به این مقام منزلت. صاحب خانه نشده اید.
وگر نه شما قبایل گمشده. کوهای سلیمان. کجا و سرزمین خراسان پاک کجا ؟
جاسوس پدران شما است که وطن را به انگلیس . روس. پاکستان. حال به صد کشور فروختید ...

>>>   عجب غلم و دانش پشتون داره تمام غلم و دانش پشتنو انتحار- اتن- تریاک و ویرانی است.

>>>   کشورما در طول حکمرانی پشتونها، هرچه بی آبروی وتخلف وبی لیاقتی وکارغیر انسانی تصورکنی هست. کدام نماد تمدن وجود دارد که ما ازآن یادکنیم، تنها نماد ضد تمدنی هرجه تصورکنید وجود دارد.

>>>   این حکومت بیکاره همه مردم را بطرف نابودی تدریجی میبرد از برای خدا برادران بیاید بخاطر آینده اولادهای خود
دست بکار شویم مگر داکتر نجیب چی ظلمی بدتر از این غلامان ونوکران بود بالای مردم افغانستان که
درمقابلش انقلاب کردیم حالاکه این حکومت روزهمه ی مارا سیاه کرده هیچ اقدامی نمیکنیم دربرابر این حکومت جهاد جایز است تاخود را از ظلم نجات بدهیم
ارک ریاست جمهوری و مجلس افغانستان شده مثل چاه
فاضلاب شده که به درد مردم و ملت نمخورد بیاید همت کنیم ویروسها را از خود دور کنیم .

>>>   Mustaghni
طالبان نکتایی پوش درارگ ریاست جمهوری هستندازملیشه های باغی ووحشی شان بنام طالب وداعش به مراتب نسبت به نیروهای امنیتی حفاظت می کنند

>>>   تنها راه حل اتحاد مردم شمال و مسلح شدنشان هست سپس تشکیل حکومت فدرالی با سختگیریهای تردد بین جاده ای و بعد هم پاکسازی مناطق شمال از پشتونهای کثیف و کوچاندنشان به سمت مرزهای پاکستان مردم شمال باید متحد و مسلح بشوند و هرکس که از طالب و هر تروریست حمایت میکند در دم به جهنم واصل کند حال از هر قومی که خواهد باشد این حرامزاده ها با نا امن کردن کشور فرصت پیشرفت را سد کرده و زمینه دخالت خارجیها و چپاول کشور را توسط خارجیها فراهم کرده مردم شمال بیدار شوید یک بار برای همیشه ریشه پشتون و هر تروریست دیگر را در مناطقتان بخشکانید
من خودم هم به زودی به کشور خواهم آمد و سلاح به دست خواهم گرفت چرا که کشورم را دوست دارم و تا آخرین قطره خون با تروریستان خواهم جنگید زنده باد انسانیت و امنیت پاینده باد خراسان زمین

علی از ایران

>>>   همه پشتون ها خائن وانتحاری نیستند!‏ فقط 5 درصدش خائن ومزدور بیگانه هستند که 95 درصد مردم را به خاک ذلت نشانده!‏ البته حکومت 3 ساله تاجیکان را هم دیدیم که چطور غرب کابل را ویران ومردمش را قتل عام کردند،همه این مصیبتها توسط مسعود جنایتکار بنا نهاده شد. نادرشاه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است