مردم کشته می شوند و شما لبخند می زنید
تعدادی بر چوکی های خود تکیه زده اند و اصلا به فکر این ناامنی ها و این اوضاع نیستند. در کشورها ده نفر تلفات می شود وزرای مسوول استعفا می دهند اما در اینجا چوکی ها را چسبیده با خاطر جمعی لبخند می زنند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140332 منبع: پرینت

جنایتكاران تروریست بار دیگر دستان پلید شان را به‌خون نمازگزاران مسلمان آلوده نمودند و در حملات جداگانه بالای مسجد امام‌ زمان در غرب کابل و مسجدی در ولایت غور، شماری از مردم مومن ما را هنگام نماز شام شهید و مجروح کردند. هدف قراردادن مردم در اماكن مقدس و در هر جای دیگر، جنایت ضد بشری و مغایر با تمام ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری محسوب می‌شود و عاملین این‌چنین جنایات، مستحق نابودی‌اند. جنایت‌كاران تروریست که اسلام را برای رسیدن به اهداف شوم شان حربۀ قرار داده‌اند و به هیچ یک از ارزش‌ها باورمند نیستند، امنیت مردم به‌خصوص نمازگزاران مومن را به‌خطر وتهدید مواجه می‌سازند که این خود اقدام تفرقه‌افگنانه میان مردم متحد افغانستان به‌حساب می‌آید. اینک باردیگر با جدیت تمام تصریح می‌گردد که گروه‌های تروریستی هرگز به اهداف شوم خود جهت تفرقه‌افگنی موفق نمی‌شوند و به‌زودی از میدان نامشروع مبارزه، توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان سرکوب و نابود خواهند شد. این حرف در واکنش به ناامنی های اخیر از سوی دفتر مطبوعاتی رییس جمهور گفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان((afghanpaper، حکیم تورسن آگاه مسایل سیاسی در برنامه «نگرش» پیرامون حملات اخیر گفت: در طول این سه چهار روز اخیر ما شاهد حملات خونباری در سراسر افغانستان بودیم که تلفاتش بیشتر از پانصد شهید و زخمی است که رقمی بسیار بالا است و در کنار آن، این وضع نشان می دهد که نیروهای امنیتی ما در دفاع از کشور قرار دارند ما آنها را مقصر نمی دانیم ولی این نیروهای کشفی و استخباراتی ما و ضعف آنها است که نتوانست جلو چنین حملاتی را بگیرد. حداقل به خاطر قلع و قمع و به خاطر کشف این حملات باید آنها کارهای مثمری را انجام می دادند. این بار اول هم نیست که در مساجد چنین حملاتی صورت می گیرد و مردم ما قربانی می شوند، باید تجاربی را که در گذشته ها داشتیم و دارند و می دیدند که کدام نقاط شهر کابل و ولایات افغانستان و کدام اقشار و اقوام و مذاهب آسیب پذیر است. در این ارتباط آنها باید تدابیر خود را بیشتر می گرفتند و نیروهای کشفی خود را بیشتر در همانجا می گماشتند تا جلوگیری و از کشف همچون حملات اینها اجرایات می کردند و اقدام می کردند. این فقط و فقط وظیفه نیروهای کشفی و استخباراتی ما است که متاسفانه آنها در کارهای خود و در اجرایات خود نهایت سهل انگاری را کردند و جای تاسف و تعجب است که چرا چنین حملاتی با این پیمانه صورت می گیرد و نیروهای کشفی ما آگاه نیستند و در کنار آن حملاتی که در پکتیکا صورت گرفته با غزنی صورت گرفته، در قندهار صورت گرفته که در آنجا توسط موترهایی که مربوط به وزارت دفاع می شد توسط آن صورت گرفته و آن چیز کوچکی هم نبوده است.

وی، با انتقاد از امنیت کشور می گوید: اگر یک نفر انتحاری می آید در مسجد انتحار می کند، کشف آن مشکل تر است. چرا که این یک نفر معلوم نیست از طرف کجا است و شاید هم شخصی باشد اما وقتی یک موتر حامی مواد منفجره به دست نیروهای مخالف حکومت می افتد، چرا آنها را نمی توانند کشف کنند، چرا آنها را نمی توانند نابود بسازند. چرا آنها را در همان محلاتی که نگه داری می شود مورد بمباران قرار نمی دهند و یا عملیات را سازمان دهی نمی کنند. در افغانستان جنگ جنگ جبهه ای نیست، بلکه جنگ های چریکی است. نیروهای دشمن مانند طالبان، نمی توانند بیش از بیست یا سی نفر در یک محل باشند. پس ما با این نیرو و این امکاناتی که داریم و این حمایتی که داریم چرا نمی توانیم که آنها را کشف کنیم و همان وسایطی که مربوط به قوای مسلح افغانستان و مربوط به اردوی ملی یا پولیس ملی است به درد ما نمی خورد و به موقع به داد ما نمی رسد.

تورسن حرف های رییس جمهور را در مورد حملات دشمن بی تاثیر می خواند و می گوید: ما باید به این حرف ها بسنده نکنیم که رییس جمهور دشمنان را مخاطب قرار می دهد که شما در افغانستان دیگر جایی ندارید. این حرف ها خللی در کارهای دشمن نمی آورد. همه روزه از مردم بیچاره و بی دفاع و بی گناه ما قربانی گرفته می رود و همه روزه ما شاهد شهادت تعداد زیادی از سربازان خود هستیم. آنها در این راستا قربانی می دهند و شهید می شوند و معلول و زخمی می شوند و رییس جمهور فقط دشمنان را با حرف سرزنش می کند.

این آگاه سیاسی، نیروهای امنیتی را بی خیال در برابر اوضاع امنیتی کشور می داند و افزود: پس ما باید فشارهای بیشتری را بر نیروهای امنیتی و همان اراکن بلند پایه بیاوریم. مشکلات ما از این است که یک تعدادی بر چوکی های خود تکیه زده اند و اصلا به فکر این ناامنی ها و این اوضاع نیستند. در بسیاری از کشورها ما می بینیم که حتی به انداز ده نفر تلفات می شود وزرای مسوول به خاطر این بی کفایتی شان استعفا می دهند. اما بدبختانه در اینجا چوکی های خود را در بدترین شرایط هم رها نمی کنند. بخصوص ما در این پنج شش روز بالاتر از پانصد نفر شهید و زخمی داریم اما همه با خاطر جمع در جایگاه های خود هستند و با لبخند صحبت می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استعفا
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>     مردم هزاره بیدار شوید
تنها راه مبارزه است مرگ باعزت به زندگی با ذلت است .
در این کشور قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.
در این کشور هرچه وطن فروش تر ،اصیل تر،
وهرچه لوچک تر ،عزتمند تر میشوید.
تعجب نکنید :ببینید اوغان کوچی ومهاجر که وطن فروشی اش تاریخ این کشور را سیاه ساخته وهنوز برای نوکری اجنبی ها کشور واقصاد ومردم این کشور را نیست ونابود ساخته اکنون داعیه مالکیت دارد واقوام دیگر را مهاجر میخواند .
شما دیدید حرکت های مدنی پاسخی جزء انفجار وانتحار نداشت و ملی گرایی جزء تبعیض وفقر حاصلی ندارد .
همه باهم باید برای احقاق حق خود همچون برادران تاجیک خود سلاح بگیریم ومانند برادران ازبک خود به یک یا چند کشور خارجی روابط راهبردی برقرار کنیم.
باور کنید در این کشور ملی گرایی وقانون مندی جواب نمیدهد

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی طاب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از بین ببرید یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی اش حمله کنید.

>>>   تورسن صا حب خود را به تشویش نکنید این هردو ع و غ را اگر خدا برند خوب در غیر ان انها از قدرت دور نمی شوند زیرا هردو شان در زمان وزارت شان پول های خا رج را دیده بودن و خود را کشتنی زده بودن تا در قدرت بیایند

>>>   Linna Baraki
به نظر شما من يك انسان متعصب هستم
در وضعيت كه امروز افغانستان قرار دارد و
هر روز ما مردم مظلوم خود را از دست ميدهيم
آيا اگر #غني، #كرزي، و #گلبدين، تاجيك.. اوزبك ..هزاره..ميبودن
ايا شما باز هم از آنها دفاع مي كردين؟

>>>   پشتونها این کشور را در بیش از دوصد سال اخیر قبضه کرده و ویران کرده روان استند، شما از دودهه حرف می زنید، به زعم شما قبل ازدوسه دهه اخیر اوغانستان گل وگلزار بود، شورای نظاری ها و وحزب وحدتی ها تروریست وانتحاری ندارند، درمجموع اقوام غیرپشتون ، انتحاری و تروریست ندارند وتمدن ستیز نیستند.

>>>   مگر از برکت جاسوسی شما به این مقام منزلت. صاحب خانه نشده اید.
وگر نه شما قبایل گمشده. کوهای سلیمان. کجا و سرزمین خراسان پاک کجا ؟
جاسوس پدران شما است که وطن را به انگلیس . روس. پاکستان. حال به صد کشور فروختید ...

>>>   با این سیاست های « افغانی » شان ، افغانستان و مردم افغانستان را تباه کردند ولی هنوزهم هیچ درسی نگرفتند.

>>>   Mustaghni
طالبان نکتایی پوش درارگ ریاست جمهوری هستند از ملیشه های باغی ووحشی شان بنام طالب وداعش به مراتب نسبت به نیروهای امنیتی حفاظت می کنند

>>>   تهدید ورجزخوانی ملاغنی بعدازهرحادثه خونین تروریستی بی فایده است، مولوی غنی وملاعبدالله باید اقدام عملی کنند، بقول شاعر، دوصدگفته را نیم کردارنیست. محکومیت درد رادوانمیکند، باید جدی دست بکارشد، نیروهای که کوتاهی کرده ومقصربوده باید شناسایی وبازخواست ومجازات شوند.
باکول


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است