مدیران امنیتی به جیب خود می اندیشند
از این فاجعه ها می توانیم دریابیم که در این دولت بیش از اینکه عملگرایی حاکم باشد، متاسفانه شعارگرایی و جلسات پیاپی و در نهایت خیانت حاکم است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۶/۷/۲۸ کد خبر: 140272 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان برای وضاحت در پیوند به اوضاع امنیتی کشور مقام های نهادهای امنیتی را در روز شنبه به مجلس فراخوانده است. رییس مجلس رویدادهای روز سه شنبه را در شماری از ولایت های کشور را تاسف بار می گوید و ادامه این روند را در کشور خطرناک می داند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان از حکومت می خواهند تا گفتگوهای صلح را به حالت تعلیق درآورد و بر طالبان بیشتر فشار آورده شود. این نمایندگان مقام های امنیتی را ناتوان می دانند و علت افزایش ناامنی ها را موجودیت فساد در نهادهای امنیتی می گویند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «همگام» گفت: با یکی از بزرگان در مورد تحولات غزنی اخیرا صحبت می کردم، گفت که این حکومت شده است حکومت جلسات پیاپی و مستدام و ناتمام. یعنی بیش از این که ما کار کنیم، جلسه می کنیم. یک بخش هم این است که در سطوح کلان مدیریتی کشور. متاسفانه بیش از اینکه عملگرایی حاکم باشد، حرف گرایی و جلسه گرایی حاکم است. همیشه اینها در جلسه هستند.

وی افزود: من در طول دیروز که این اتفاق افتاد ساعت دو و پنج دقیقه، هرچه تلاش کردم نتوانستم نه رییس امنیت ملی را پیدا کنم، نه وزیر دفاع را و در آخر مجبور شدم که با شخصیت های درجه سه صحبت کنم.

رحمانی می گوید: غیر از اینکه ما در مرکز به مرض بسیار جدی جلسه ها و میتینگ ها گرفتار هستیم در سطوح میانی پایینی رهبری اردو، پولیس و امنیت ملی، یک نوع حرف ناشنوایی و ناهماهنگی وجود دارد. به عنوان مثال وقتی من از ریاست امنیت ملی غزنی به عنوان وکیل ولایت سوال کردم که ما خبر داشتیم از اینکه بر اینجا حمله می شود و در اینجا فاجعه اتفاق می افتد شما چطور خبر نداشتید؟ ایشان گفتند که من هرچه حرف زدنم متاسفانه کسی حرف مرا نشنید. نه در سطح رهبری پولیس، نه در سطح رهبری اردو.

این نماینده مجلس معتقد است اراده ای برای سرکوب دشمن وجود ندارد و افزود: مثلا دیشب بازار ولسوالی اندر را آتش زدند. طالبان داخل ولسوالی شده بودند و ولسوالی را گرفته بودند. ما جان خود را درآورده بودیم که بگوییم باید در آنجا حملات هوایی کنیم، روحیه و انگیزه پولیس از بین رفته و کوشش کنیم. طیاره های آمریکایی رفتند اما در آنجا فقط فشنگ و نور انداختند و هیچ عملیاتی صورت نگرفت و مشخص هم نیست چرا. دیشب اگر همین سربازها پایمردی نمی کردند و یک تدابیری از اینور آنور نمی شد. نیروها از جاهای مختلف نمی رسیدند. قطعا فاجعه ای به مراتب بیشتر از فاجعه دیروز اندر اتفاق می افتاد.

وی با بیان اینکه از این فاجعه ها می توانیم دریابیم که در این دولت بیش از اینکه عملگرایی حاکم باشد، افزود: متاسفانه شعارگرایی و جلسات پیاپی حاکم است. در حالیکه اگر وزیر دفاع، رییس ستاد ارتش، اول صبح جلسه خود را برگزار کند وضعیت امنیتی را می فهمیم. چه معنا دارد که در هر جلسه ریاست جمهوری حتما باید وزیر دفاع وجود داشته باشد. حتما باید برای یک توضیح عادی هم باید سوق اداره طرح کنند و به ریاست جمهوری بروند. در سطوح میانی هم در ولایات هماهنگی وجود ندرد. در سطوح پایین کندک ها و قوماندان های ولسوالی هم هیچ نوع هماهنگی ندارند.

رحمانی در خصوص مشکلات اندر در غزنی می گوید: در اندر به قدر کافی نیرو رفته بود. ولی تجهیزات نیست و سیستم فرماندهی فرو می پاشد و ما دو تامرض دیگر داریم. هر کسی که تازه آمد کوشش می کند که کل ساختار قبلی آن ولایت را از بین ببرد. فکر می کنم که بیشتر سلیقه گرایی است و فاجعه اندر ناشی از یک اقدام بسیار بسیار غلط در سطوح قوماندانی است. کسی را که در زمان قوماندانی آقای امرخیل و آمریت آقای شجاعی به دلیل بی کفایتی از قوماندانی برطرف کرده و حتی از پولیس وی را منفک کردند وی را پس آورده اند و قوماندان اندر ساخته اند.

وی افزود: ما دیشب به التماس خواستیم که حملات هوایی صورت بگیرد، طیاره رفت اماحتی یک بمب نینداخت. در حالیکه مشخص بود طالبان در کجا هستند. در کدام قریه جات هستند. در کجاها سنگرگرفته اند. اینها همه واضح است. شما نمی توانید فقط با M16 در برابر 82 مقاومت کنید. مشکلات چنینی ما بسیار زیاد است. تعدادی ازافرادی که در سطوح میانی مقام های امنیتی هستند اینها اشتباهی آمده اند، اینها توان مدیریت در این بخش ها را ندارند. در حال حاضر همه بخش ها تخصصی شده و متاسفانه یک نگاه تخصصی وجود ندارد. این مدیران به جای اینکه در سطوح مختلف نگران امنیت عمومی و نگران جان سربازانی باشند که در جبهه جنگ خون می دهند و روی مین می روند به فکر جیب های خود هستند و از نان و سلاح و معاش این سربازان دزدی می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدیران امنیتی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   بهروز جلال آبادی

یک گوساله را پرسیدم اوغان استی !
اول گفت نه ، من هزاره هستم و بعدا گفت بلی اوغان هم هستم ؟
گفتم : اوغان درجه ۳ استی و یا چهار ؟
گفت : اوغان بودن درجه ندارد !
گفتم : وقتیکه درجه ندارد آیا یک هزاره اوغان ریس جمهور شده میتواند ؟!
گفت : نه والله ، خو بهتر است پشتون ریس جمهور باشد تا پشتونها از جنگ دست بکشند !
گفتم : در دوصد سال از جنگ دست کشیدن ؟
دهن گوساله باز ماند و برای گفتن چیزی نداشت !
بلی امروز ما شاهد تعداد زیات اینطور گوساله ها در اقوام غیر پشتون هستیم که بنام وحدت سمبولیک ملی بطرف نابودی در حرکت اند !

>>>   بهروز جلال آبادی
باور کنید هر وقت صفوف اردو و پولیس از ستون پنجم و پشتونهای فاشیست تصیفه و بجایش تاجیک هزاره و ازبک جا بجا شد باز شما خواهید دید که یک سرباز اردوی ملی شهید نخواهد شد.
مشکل اینجاست که همین جنرال های پشتون به طالب ها کمک میکنند.

>>>   هروز جلال آبادی
و برای آن جوانان تاجیک چه میگویند که از شمال ، غرب و حتا مشرقی میایند و در هلمند ، ارزگان و پکتیا از عزت و شرف و ناموس پشتونها دفاع میکنند و جان های شیرین خوده فدا میکنند ؟

>>>   رستم پنجشیری
عمیقآدرشگفتم که خون کدام حیولای خونخواردر رگ های پلید این ناانسان ها جاریست، سده های دیگراینها ازانسانیت فاصله دارید شاید هم نه اصلآ انسان شدنی نستید. هموطن بودن باهمچومردم مایه ای شرمساری است.

>>>   Raheel
یک بار دیگر باید گفت و پافشاری کرد که دشمن اصلی و عامل همه جنایات فاشیزم قومیست. تروریزم در جیب فاشیزم وارد پایگاهها می شود و خانۀ های امن ترور و جنایت زیر چپن و لنگی فاشیزم است. تا زمانی که فاشیزم اختیار امور کشور را به دست دارد، پاکستان در تداوم جنایت، ترور و ویرانی در کشور با هیچ مشکلی برنخواهد خورد.

تا زمانی که به این مشکل با شهامت و بدون هرگونه تجاهل و دهن پرآبی صحت نشود و ریشه های این برنامۀ خونین برون آورده نشود، شاهد قربانی فرزندان مان در سراسر کشور خواهیم ماند.

فاشیزم و محملهای فاشیزم، مزدوران فاشیزم، همدستان فاشیزم، نواله خوران دربار فاشیزم، چاکران بیمغز و کش‌وفش‌گرای فاشیزم و تمامی عوامل تداوم دهندۀ حاکمیت فاشیستی باید از دولت برون رانده شوند. رسیدن به امن و امان تنها و تنها از همین راه می گذارد و بس!

>>>   طندار هموطن
فواد جان خون عسکر تاجک ارزانتر از نرخ کچالو به ما چی ربط دارد چقدر تسلیت بگوهیم وقتی تو بی غیرت برای تحکیم قدرت غنی احمد زی برادر طالب خود را به کشتن میدهی به من چی ربط دارد خود کرده را نه درد است نه درمان

>>>   مدیریت جنگ دست ما نیست.
یک جور آمد دوران عبالرحمن خانی است
سیاست های کلان وبیرونی مال من و کشت و کشتار و چور و چپاول داخلی مال تو.
تیوری های کتاب دویمه سقاوی در حال پیاده شدن است

>>>   راحم‎ voelt zich geërgerd.
مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایه بعد از حادثه پکتیا ، غزنی و کندهار نوشته بود : همراه با ریس اجرایه به گردیز رفتیم شفاخانه گردیز پر از زخمی ها بود ، اما همه میگفتند تا خون در رگ ماست از وطن دفاع میکنیم و بعدش همان شعر مشهور قهار عاصی را در اخیر نوشته اش علاوه کرده بود که به خانه خانه رستمی به خانه خانه آرشی چی سربلند مردمی .
من با خواندن آن نوشته حد اقل توانایی حکومت را حس کردم که اینها برای مردم دیگر حرفی ندارند بجز از تشویق مردم برای مردن
حالا منتظر هستم که بعد از دو حمله در مسجد یکی در کابل که برادران اهل تشیع را به خون کشاند و دیگر در غور که به شمول شهادت سی هموطن غوری ، یکی از فرماندهان ارشد حزب جمعیت که در قلب طالبها هراس می افروخت نیز به شهادت رسید ، جناب رحیمی باز چگونه مردم را تشویق به مردن میکند ، و ضعف و ناتونایی خودشان را گاهی در عقب دیوان عاصی و گاهی چیزی دیگر پنهان میکند .

>>>   مردم گوسنفد شده اند و برای قربانی آمادگی گرفته اند .
تا آنها را غنی و کرزی نوش جان کند

>>>   محمد همایون صادقی
در جنوب بیشتر سربازان تاجیکان ، ازبک ها و هزاره ها و برخی از عجل گرفتگی های هموطنان پشتون .
غنی و کرزی نقشه انتحار بعدی را در شمال مدیریت میکند که چه وقت خودکفان برای خودکفانی آماده میشود .

>>>   Ariaie
برداران كرزى و غنى حمام خون راه انداخته اند. اين خون آشام هاى تاريخ هر چه خون مي نوشند تشنه تر و تعداد شان بيشتر ميشوند. اگر از جنگ هاى منظم و بزرگ دنيا بگذريم و به جنگ هاى داخلى كشور ها نظر بيندازيم، هيچ جايى دنيا مثال خونخورى و ويرانگرى دو صد ساله اين پديده شبه انسان اما درنده خو و وحشت اور را نمى توانيم پيدا كنيم. اينكه اين وحشت چيگونه نسل به نسل در ميان شان انتقال پيدا كرده و سلسله ان را مانند افتخار و هويت حفظ كرده اند، نياز به بررسى عميق دارد.

>>>   آيا مرگ با عزت به از زنده گي ننگين نيست؟!!!
با دلي آكنده از ياس و گلويي بغض كرده شاهد انتقال گلگون كفنان اين شام غريبان در مسجد امام زمان بودم !!!
هواي غبار آلود توام با ناله و زجه هاي دردآلود مردم آن منطقه كه مظلومانه تَر از هر تراژيدي در طول تاريخ مينمود، مرا واداشت تا انديشه كنم:
تا كي ميتوان اين ظلم، اين دهشت را تحمل كرد؟
تا كي زمام امور را به تيكه داراني سپرد كه بي مهابا با خون ما معامله ميكنند؟
تا كي حكومت به جاي تأمين امنيت بر سر مزار ما تسليت نويسي و تعزيت گويي بكند؟
تا كي لب به لب فشرده خاموش، سيرجنون آميز دهشت افگني را شاهد بود؟
آيا مرگ با عزت به از زنده گي ننگين نيست؟!!!

#الحاج_سید_خلیل_الله_انوری.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است