هیچ هماهنگی در امنیت کشور وجود ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۲    ۱۳۹۶/۷/۲۷ کد خبر: 140271 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان برای وضاحت در پیوند به اوضاع امنیتی کشور مقام های نهادهای امنیتی را در روز شنبه به مجلس فراخوانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «همگام» معتقد است اراده ای برای سرکوب دشمن وجود ندارد و افزود: مثلا دیشب بازار ولسوالی اندر را آتش زدند. طالبان داخل ولسوالی شده بودند و ولسوالی را گرفته بودند. ما جان خود را درآورده بودیم که بگوییم باید در آنجا حملات هوایی کنیم، روحیه و انگیزه پولیس از بین رفته و کوشش کنیم. طیاره های آمریکایی رفتند اما در آنجا فقط فشنگ و نور انداختند و هیچ عملیاتی صورت نگرفت و مشخص هم نیست چرا. دیشب اگر همین سربازها پایمردی نمی کردند و یک تدابیری از اینور آنور نمی شد. نیروها از جاهای مختلف نمی رسیدند. قطعا فاجعه ای به مراتب بیشتر از فاجعه دیروز اندر اتفاق می افتاد.

وی با بیان اینکه از این فاجعه ها می توانیم دریابیم که در این دولت بیش از اینکه عملگرایی حاکم باشد،متاسفانه شعارگرایی و جلسات پیاپی حاکم است، افزود: در حالیکه اگر وزیر دفاع، رییس ستاد ارتش، اول صبح جلسه خود را برگزار کند وضعیت امنیتی را می فهمیم. چه معنا دارد که در هر جلسه ریاست جمهوری حتما باید وزیر دفاع وجود داشته باشد. حتما باید برای یک توضیح عادی هم باید سوق اداره طرح کنند و به ریاست جمهوری بروند. در سطوح میانی هم در ولایات هماهنگی وجود ندرد. در سطوح پایین کندک ها و قوماندان های ولسوالی هم هیچ نوع هماهنگی ندارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Khalid
امرالله صالح در مورد حوادث خونبار اخیر در صفحه اش نوشته است:
من می دانم اما نمی گویم
استاد سیاف هم چندی قبل گفته من میدانم شب نامه و اطلاعیه طالبان در وزیر اکبر تهیه میشود اما افشا نمیکنم.
حاجی در پارلمان گفت اسنادی دارم که نشان میدهد اتمر رهبر داعش است اما نشان نمیدهم
با این نمیگویم نمیگویم گفتن ها جز اینکه خود را نزد ملت بیشتر مسوول بسازید.
یا واقعا حرفی برای گفتن ندارید فقط میخواهید خود ها را بزرگ جلوه بدهید و یا هم از این نمیگویم گفتنها حق السکوت بدست میاروید بگفته معذ.ف { بلا ده پس ملت}

>>>   غنی شرمت باد

>>>   بهروز جلال آبادی
باور کنید هر وقت صفوف اردو و پولیس از ستون پنجم و پشتونهای فاشیست تصیفه و بجایش تاجیک هزاره و ازبک جا بجا شد باز شما خواهید دید که یک سرباز اردوی ملی شهید نخواهد شد.
مشکل اینجاست که همین جنرال های پشتون به طالب ها کمک میکنند.

>>>   Kakar
پشتون كه طرفدار مرگ طالب باشد، او را در عرف وعادات فرهنگ پشتونوالي ما حرامي ميگويند. زيرا او طرفدار كشتن پشتون، و يتيم سازي و بيوه سازي پشتونها ميباشد. چنين پشتون؛ اگر از آسمان هم برايش بزبان پشتو وحي نازل شود، مردم عوام پشتون به او حرامي ميگويند

>>>   هروز جلال آبادی
و برای آن جوانان تاجیک چه میگویند که از شمال ، غرب و حتا مشرقی میایند و در هلمند ، ارزگان و پکتیا از عزت و شرف و ناموس پشتونها دفاع میکنند و جان های شیرین خوده فدا میکنند ؟

>>>   رستم پنجشیری
عمیقآدرشگفتم که خون کدام حیولای خونخواردر رگ های پلید این ناانسان ها جاریست، سده های دیگراینها ازانسانیت فاصله دارید شاید هم نه اصلآ انسان شدنی نستید. هموطن بودن باهمچومردم مایه ای شرمساری است.

>>>   پس راه نجات تان چیست، می خواهید هر روز کشته شویذ، اکر در چین انقلاب نمی شد امروز قدرت بزرگ در جهان نمی بود.

>>>   آنقدردرامنیت کشورناهماهنگی وبی ارتباطی موجوداست اگردر شمال شهرکابل جنگ خانمان سوزصورت گیرد قسمت جنوب شهرکابل ازآن واقعه خبر نمیشود واگر خبر هم شود بی تفاوت خواهدبود پس درین وطن شهیدشدن وجان نثارکردن چه ارزش دارد وچه درد را دوا خواهد کرد؟دراندرغزنی ده ها نفرکشته میشود درحالیکه مرکزغزنی کمترازپنجا کیلومتراز ولسوالی اندر فاصله دارد دوروزبعد نیروی کومکی ازغزنی به اندرمیرسد.
الحاج ع.ناصری

>>>   چرخبال های سفید به کمک طالبان شتافتند
تلکس شایعات
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ ۱۳۹۵/۷/۲۲ کد خبر: 122392 منبع: پرینت
"نظر به معلومات مردمان محل از ولایت قندوز سروکله طیاره های سفید رنگ زمان حکومت کرزی که در ولایت های جنوبی طالبان را از یک جا به جای دیگر انتقال می داد، دوباره در قندوز پیدا شده است".
از قندوز و چهاردره حکایت هایی است که بعضی ها می گویند دو چرخبال سفید رنگ در شهر قندوز پیدا شده تقریبا نیم ساعت در ساحه رهبری طالبان در شهر توقف کرده بعد به طرف ولسوالی چهاردره پروازکرده است.
بعضی ها می گویند این چرخبال ها طالبان قندوز را به چهاردره انتقال داده است. در زمان حکومت کرزی نیز چنین خبرهایی از ولایت های جنوبی شنیده شده بود اما تا هنوز درباره هویت این طیاره های سفید رنگ از طرف حکومت اندک معلوماتی هم به مردم ارایه نشده حالا بیبینم حکومت اشرف غنی چه خواهد کرد.

>>>   Raheel
یک بار دیگر باید گفت و پافشاری کرد که دشمن اصلی و عامل همه جنایات فاشیزم قومیست. تروریزم در جیب فاشیزم وارد پایگاهها می شود و خانۀ های امن ترور و جنایت زیر چپن و لنگی فاشیزم است. تا زمانی که فاشیزم اختیار امور کشور را به دست دارد، پاکستان در تداوم جنایت، ترور و ویرانی در کشور با هیچ مشکلی برنخواهد خورد.
تا زمانی که به این مشکل با شهامت و بدون هرگونه تجاهل و دهن پرآبی صحت نشود و ریشه های این برنامۀ خونین برون آورده نشود، شاهد قربانی فرزندان مان در سراسر کشور خواهیم ماند.
فاشیزم و محملهای فاشیزم، مزدوران فاشیزم، همدستان فاشیزم، نواله خوران دربار فاشیزم، چاکران بیمغز و کش‌وفش‌گرای فاشیزم و تمامی عوامل تداوم دهندۀ حاکمیت فاشیستی باید از دولت برون رانده شوند. رسیدن به امن و امان تنها و تنها از همین راه می گذارد و بس!

>>>   Sakib
همان قصهء انداختن رنگوله در گردن پشک است. این پشک حالا خونخوار شده و در قالب یک نظام و دولت تجلی یافته است که تمام امکانات لازم را در اختیار دارد. اکنون یک مرد میدان به کار است که متهورانه و جسورانه خطر کند و زنگولهء بربادی را به گردن این گربهء وحشی ، خون آشام و محیل بیاندازد. اینکار ، مرد میخواهد . مرد مردانه! چنانکه بزرگی فرموده است :
فیل در گل مانده را شه فیل میباید کشید!

>>>   طندار هموطن
فواد جان خون عسکر تاجک ارزانتر از نرخ کچالو به ما چی ربط دارد چقدر تسلیت بگوهیم وقتی تو بی غیرت برای تحکیم قدرت غنی احمد زی برادر طالب خود را به کشتن میدهی به من چی ربط دارد خود کرده را نه درد است نه درمان

>>>   دربین خود کمیشن کاران کجا هماهنگی وجود دارد که دیگرانرا متهم میکنند مثلا رئیس مجلس گل خریداری میکند وخانه رنگمالی وترمیم میکند معاون اولش مصروف زمین هاست
منبع فساد ومشکلات همکین کمیشن کاران هستند درتعیینات مداخله میکنند درکار ارکان حکومت مداخله میکنند فساد میکنند غصب میکنند

>>>   راحم‎ voelt zich geërgerd.
مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایه بعد از حادثه پکتیا ، غزنی و کندهار نوشته بود : همراه با ریس اجرایه به گردیز رفتیم شفاخانه گردیز پر از زخمی ها بود ، اما همه میگفتند تا خون در رگ ماست از وطن دفاع میکنیم و بعدش همان شعر مشهور قهار عاصی را در اخیر نوشته اش علاوه کرده بود که به خانه خانه رستمی به خانه خانه آرشی چی سربلند مردمی .
من با خواندن آن نوشته حد اقل توانایی حکومت را حس کردم که اینها برای مردم دیگر حرفی ندارند بجز از تشویق مردم برای مردن
حالا منتظر هستم که بعد از دو حمله در مسجد یکی در کابل که برادران اهل تشیع را به خون کشاند و دیگر در غور که به شمول شهادت سی هموطن غوری ، یکی از فرماندهان ارشد حزب جمعیت که در قلب طالبها هراس می افروخت نیز به شهادت رسید ، جناب رحیمی باز چگونه مردم را تشویق به مردن میکند ، و ضعف و ناتونایی خودشان را گاهی در عقب دیوان عاصی و گاهی چیزی دیگر پنهان میکند .

>>>   مردم گوسنفد شده اند و برای قربانی آمادگی گرفته اند .
تا آنها را غنی و کرزی نوش جان کند

>>>   محمد همایون صادقی
در جنوب بیشتر سربازان تاجیکان ، ازبک ها و هزاره ها و برخی از عجل گرفتگی های هموطنان پشتون .
غنی و کرزی نقشه انتحار بعدی را در شمال مدیریت میکند که چه وقت خودکفان برای خودکفانی آماده میشود .

>>>   هماهنگی از این خاطر وجود ندارد که اراده ای سیاسی در ارگ علیه جنگ با طالبان وجود ندارد و اشرف غنی قوم خود را در صف تروریست ها حمایت می کند.

>>>   در کشور هیچ امنیت وجود ندارد که در ان هماهنگی وجود داشته باشد!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است