هفت نشانه که کمبود ویتامین دارید و نمی دانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۷/۲۶ کد خبر: 140165 منبع: پرینت

با کمبود ویتامین D فشار خون افزایش می‌یابد. به طور طبیعی این ویتامین موجب توقف افزایش فشار خون در شریان و افزایش آب می شود.
یک مجله علمی امریکایی به تازگی اعلام کرد: کمبود ویتامین D در بین نوجوانان و بزرگسالان در امریکا افزایش یافته است به طوری که یک سوم این جمعیت از کمبود ویتامین D رنج می‌برند.

ویتامین D در بدن موجب تنظیم ژن‌ها، تولید ویتامین B و تحریک بسیاری از مراحل در سیستم‌های مختلف بدن می شود.

بدن انسان با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب این ویتامین را دریافت می‌کند. میزان این ویتامین در افراد مختلف بر اساس ژنتیک، جنس و سن متفاوت است

ویتامین D با دیگر ویتامین‌ها تفاوت دارد دریافت این ویتامین با مکمل‌ها نیز ممکن است، اما اگر علائم ذیل را در بدن مشاهده کردید به سراغ دکتر بروید.

فشارخون: با کمبود ویتامین D فشار خون افزایش می‌یابد. به طور طبیعی این ویتامین موجب توقف افزایش فشار خون در شریان و افزایش آب می شود. با کمبود آن نیز محدودیت واکنش آنزیمی ایجاد خواهد شد و هیچ راه طبیعی دیگری نیز برای محدودیت تولید پپتید وجود ندارد

اختلال در سیستم ایمنی بدن: این ویتامین نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. گلبول‌های سفید شامل گیرنده‌های ویتامین D هستند دریافت مناسب ویتامین D عملکرد این سیستم را افزایش داده و موجب تولید پپتیدهای ضدمیکروبی حیاتی می شود. این ویتامین از هر واکسنی بهتر بوده و موجب افزایش طبیعی ایمنی بدن می شود.

اوضاع قلبی: بر اساس آمار ارائه شده بیماران قلبی شامل کمبود این ویتامین هستند غلظت پایین آن منجر به افزایش غلظت کلسیم در شریان‌ها، بیماری قلبی و سکته میشود. کاهش این ویتامین نیز باعث چاقی، افزایش کلسترول و ابتلا به دیابت نوع 2 خواهد شد.

تعریق مفرط: کمبود ویتامین D موجب افزایش تعریق بخصوص در اطراف گردن و پیشانی خواهد شد.

مشکلات گوارشی: افراد شامل مشکلات گوارشی همچون سلیاک، کرون و غیره با کمبود ویتامین D مواجه هستند

افسردگی و غم و اندوه: میزان دریافت ویتامین D در فصل‌های مختلف تاثیرات متفاوتی در بدن دارد به‌طوری‌که با دریافت D3 در افراد افسرده تاثیرات منفی روحی کاهش خواهد یافت.

درد مداوم و ناراحتی: تاثیرات ویتامین D در ضعف و درد مشخص است درد مفاصل، سوزش و گزگز در ماهیچه‌ها از دیگر علائم کمبود ویتامین D است این ویتامین موجب انقباض ماهیچه‌ها و افزایش قدرت بافت‌ها و استخوان‌ها می شود.

مشکلات خواب: کمبود ویتامین D موجب آپنه خوابی، خواب سبک، بیدارشدن مکرر و سندرم پا خواهد شد. میزان مناسب ویتامین D نقش اساسی در ریتم خواب بدن دارد

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمبود ویتامین
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان خصوصاً در کابل یگانه چیزی که کمبود نیست،ویتامین (دی) است.
زیرا در یک سال ده ماه آفتاب دارد.
کمبود وبتامین(دی) در مناطق قطبی مانند ناروی،سویدن و دنمارک و فنلند و بعضی نقاط دیگر جهان زیاد تر دیده میشود که آفتاب در آنجا کمتر می تابد.
از همین جهت جلد هایشان کاملاً سفید است و هنگامی که غرض گرفتن آفتاب به مناطق آفتابی سفر میکنند،در سواحل ابحار جلد شان رود سرخ میشود.
تنها ویتامین (دی) نه،بلکه تمام ویتامین های دیگر نیز برای وجود ضرور است.همچنان پروتین و منرال ها و به اندازه ضرورت شحمیات و دیگر مواد ضروری غذایی برای وجود ضرور است که از هرکدام آنها ما میتوانیم با به شکل طبیعی از مواد غذایی استفاده کتیم و یا هم لطور قرص ها و تابعیت ها بطور مصنوعی استفاده کنیم.
مواد غذایی مورد ضرورت وجود به شکل یک اهرم ترتیب شده است که فیصدی مواد خوراکی مورد ضرورت وجود،به شکل یک اهرم در آن ترسبم شده است و از کمترین آن گرفته به بزرگترین آن ختم میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است