امتیازات خاص برای مسافران افغانستانی در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۷/۲۵ کد خبر: 140141 منبع: پرینت

برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکا نام افغانستان، شهروندان افغانستان و چندکشور دیگر که ازطریق ویزای خاص در این ایالات جابجا شده اند درج قانون شده و امتیازات خاصی برای آنها درنظر گرفته شده است.

ابتکار این عمل بدست عضو فعال مجلس نمایندگان و عضو فعال حزب دموکرات آقای مک کارتی بوده است. این قانون قبلا توسط مجلس نمایندگان و مجلس سنای کالیفرنیا به تصویب رسیده بود اما اخیرا توسط والی این ایالت نیز توشیح شد.

طبق این قانون، دارندگان ویزای خاص از کشور افغانستان حین ورود به کالیفرنیا شامل کالج های این ایالات شده و از پرداخت فیس غیر شهروندی نیز معاف هستند.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تامین عدالت اجتماعی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   هیچگاه این گونه تبلیغات ب نفع امریکا مردم را فریب نمیدهد مردم میدانند که امریکا مار دوسره واری هم پاکستان کمک میکند و هم افغانستان و جنگ را برای منافع اش ادامه میدهد.
این افغانان در امریکا نی بلکه در کرده مریخ هم تحصیل نمایند وطنفروش و مزدور بیگانه و همچنان دزد ببار می آید.
فقیرزی

>>>   لطیف پدرام:

ما مردمان مظلوم همه ی اقوام خواهران و برادران هم هستیم. اما برای تشدید مبارزه ی ملی و تحقق عدالت قومی باید مرز ما با کرزی، غنی، حکمتیار، اتمر و بقیه ی شوونیست ها روشن باشد. یک عده تاجیک های مزدورمنش، ذیل نام همبستگی، وحدت ملی، اتفاق ملی و برادری سلطه و رهبری ی شوونیست های پشتون را بر ما تحمیل میکنند.مرز ما با شوونیست های پشتون باید روشن باشد. اگر گفتگو می کنیم موضوع باید روشن و علنی باشد. به سخن زنده یاد سیدجلال آل احمد مرز میان خدمت و خیانت کجا است؟ من با مظلوم های قوم پشتون و هر قوم دیگر برادر هستم، اما با ظالمان و ستمگران شان در نبرد قرار دارم.همکاری با کرزی و کرزی ها خیانت به مردم مظلوم افغانستان و در عین حال خیانت به طبقات فقیر مردم پشتون است.

>>>   امریکا باید بداند که جه میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است