مظاهره غور، دعوای وکیل و شهردار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140088 منبع: پرینت

شماری از باشندگان و اعضای جامعه مدنی شهر فیروز کوه ولایت غور در اعتراض به بی پروایی مسوولان این ولایت نسبت عدم اجرای دستور رییس جمهور دست به مظاهره زدند. مظاهره کنندگان می گویند که بنا به دستور رییس جمهور، همه بخش های سبز این ولایت که از سوی زورمندان غصب شده است باید دوباره به شهرداری سپرده شود اما مسوولان ولایت این دستور را عملی نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمد سعیدی، استاد دانشگاه و باشنده ولایت غور در این خصوص در گفتگو با "محور" گفت: مردم غور، سرک و آب ندارند و حکومت اصلا آنان را جزو رعیت و اتباع خود بحساب نمی آورد.

سعیدی می گوید: کدام فرمان رییس جمهور عملی شده است که مظاهرکنندگان توقع دارند این فرمان عملی بشود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: جوانان غور باید بخاطر سه هزار محصل بیکار، سربازهایی که هر روز در جوخه های کشته می شوند و وعده ای که رییس جمهور داد که قاتلین مردم غور را به چنگال قانون می سپارد، مظاهره راه بیاندازند.

وی افزود: والی غور در صحبت هایش گفت که مشکل اساسی در شهرداری ما نهفته است؛ والی ای که صلاحیت نداشته باشند شهردار را برطرف کند از آن ولایت چه توقعی دارید؟

این آگاه می گوید: درسال 1385، شخصی در مجلس از شهردار غور (سناتور منتخب مردم غور) شکایت کرد و وکیل غور به بررسی موضوع گماشته شد. وی در گزارش خود آورد که شهردار زمین هایی را غصب و فروخته است و از اینرو عقده میان وکیل و شهردار پیدا شد و از آن روز هر دفعه یکی از آنان جوانان را به خیابان ها می کشاند و شعار مرگ بر دیگری را سر می دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات غور
غصب زمین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است