چرا حامد کرزی خواهان برگزاری لوی جرگه است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140070 منبع: پرینت

الف
حامد کرزی برای نجات پاکستان از فشار سیاست راهبرد جديد آمریکا و برای جلوگیری از تثبیت مرز دیورند در جهت منافع فاشیسم افغانی و جلوگیری از روند دموکراتیک و قانونمند مشارکت سياسى و اصلاحات قانون اساسى با هدایت مثلث ( مسکو-تهران و اسلام آباد ) به میدان آمده است.
ب
حامد كرزى به حذف نهاد رياست اجرایی به عنوان يک هدف استراتژيک نگاه می کند و برچیدن نهاد ریاست اجرایی از اهداف راهبردی او به شمار می رود.
حامدکرزی برخلاف تصور ساده اندیشان آماتور و فاسد نمایشگاه سیاست افغانستان، می داند که تاسیس نهاد اجرایی به عنوان نهاد مشروع قدرت سیستم حاکمیت سنتی تک قومی را درهم شکسته است و سرانجام این نهاد نظام سیاسی کشور را کاملا‌ دگرگون خواهد نمود.
لهذا یکی از اهداف اصلی او برچیدن بساط نهاد کاخ سپیدار است.
ج
حامد کرزی به درستی دریافته است که برای ورود در انتخابات آینده ریاست جمهوری هیچ شانسی برای او وجود ندارد، زیرا مطابق قانون اساسی موجود او نمی تواند مجددا کاندیدای رياست جمهورى باشد.
همچنان به درستی حدس زده است که در تخته شطرنج انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان تیم کاندیداتوری مورد حمایت او مانند آقای داودزی نیز اندک ترین شانسی برای پیروزی ندارد.
لهذا او نه به انتخابات علاقمند است و نه منافع سیاسی و شخصی خود و باند خود را در برگزاری انتخابات جستجو می کند.
د
حامد کرزی می خواهد از لوی جرگه به عنوان یک فرصت سیاسی و تاریخی در جهت دستیابی مجدد به قدرت سیاسی استفاده نماید.
حامد کرزی در فضای فعلی کشور هیچ شخصیتی را همطراز ‌خود برای تصدی ریاست دولت موقت نمی بیند. زیرا ایجاد حکومت موقت به معنی آن است که حکومت وحدت ملی فاقد کفایت و مشروعیت است و نمی تواند به وظایف خود عمل نماید و لهذا طبیعی است که رهبران فعلی حکومت هیچکدام کاندیدای مناسبی برای تصدی ریاست دولت موقت نخواهند بود.
او به درستی محاسبه کرده است که زمامداران و رهبران جهاد تعدادی از دنیا رفته اند و تنی چند سالخورده شده اند و تنها از آن میان دوتن مانده اند که به درد سیاست می خورند که یکی از آنها بعد از ظهور در کابل در منجلاب متعفن فاشیسم قومی چنان سقوط کرده است که بیرون آوردنش مستحیل است و تنها رهبر نسبتا متنفذ استاد سیاف می باشد که نه منطقه با او همداستان است و نه مورد تایید غرب می باشد.
لهذا او بدون رقیب به ریاست دولت موقت تکیه می زند و تمام اهداف خود را با همکاری همکاران فاسد و خیانت پیشه ی خود به پیش می برد.
هـ
با توجه به حساسيت موقعيت سیاسی افغانستان و با در نظر داشت استراتژی جدید آمریکا درباره ( افغانستان-پاکستان) و سپاه پاسداران نظام مطلقه ولایت فقیه، بهتر است برای جلوگیری از فتنه انگیزی بیش‌تر توسط کرزی، حکومت وحدت ملی محدودیت هایی علیه او وضع نماید و معاش نجومی صدها هزار دالری او را محدود و قطع نماید.
زیرا طرح حامد کرزی برای تمام رهبران مافیایی و فاسد و مطرود شده یک فرصت طلایی فراهم می آورد و لهذا جاذبه دارد.
فراموش نکنیم که طرح کرزی کشور را به طرف بحران سیاسی هدایت می کند و از مسیر روند دموکراتیک خارج می سازد.
و
نکته مهم و اساسی این است که حامد کرزی به خوبی می داند که آمریکا و غرب طرح او را اجازه نخواهند داد تا جامه عمل بپوشد، اما این طرح می تواند توهم بحران، ناامنی، بی ثباتی و عدم امنیت را درکشور افزایش دهد و رهبری آمریکا را نسبت به کل جغرافیای سیاست افغانستان بی علاقه نماید که بخودی خود با وجود فردی مانند ترامپ در کاخ سفید برای افغانستان زیانبار می باشد.

عبدالحی خراسانی


کرزی انتخابات طرح لوی جرگه افغانستان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   می خواهد برتر ازشاه شجاع باشد چون شاه شجاع دومراتبه بادشاهی کرد کرزی می خواهد سه مراتبه بادشاهی کند بعد ازینکه به تخت نشست یازهم سیزده سال فساد کند بعدا بازلویه جرگه دایر کند و تخت رابه میرویس کرزی بدهد
ر

>>>   چـون این ماموریت درخواب غیبی برایش داده شده مجبور است مطابق آن عمل کند

>>>   این اقا دیگر مثل یک شلغم هم امنیت ندارد.

>>>   اقاي خر ثاني شايد حدس هاي شما درست نباشد ،

>>>   کشور بدبخت و بدنام که تابعیت اش مایه شرم و سر افگندگی در جهان است و مردم جهان به این سر زمین به چشم یک جنگل وحشی و خطرناک مینگرند . وقتی پایت را فقط چند قدم از افغانستان بیرون کنی و بگویی افغان هستی انوقت میدانی که چی بلای به سرت میاید .
این روز ها بجای تلاش برای پاک کردن این لکه بدنامی از جبین مردم افغانستان سفیران اش هم یک به یک مفسد ترین و بدنام ترین مهره های زنگ زده ازدوران فساد و رشوت مقرر میشوند و لکه سیاه تری بدنامی بر جبین افغان بودن اضافه میشود ...
ابن همه هویت بدنام که نامردانه و مظلومانه به پیشانی 30 میلیون نفر بیگناه زده شده است از باعث خیانت کثیف ترین سیاست مداران است که فقط برای خود مقام و عیش و عشرت میخواهند و مردم را در بی سرنوشتی و بیکاری و اوارگی مجبور به انجام هرگونه جنایت و خیانت و وحشی گری میکنند .

>>>   کرزی یکیاز خاین ترین افراد با هوش و فروخته شده غرب خود خواه جا طلب وعاشق قدرت وچوکی است

>>>   حامد کرزی پیش ازین که دوره دوم ریاست جمهوری اش ختم شود،سیاست ضد امریکایی خود را شروع کرد و از بمباردمان های هوایی قوای امریکا اعتراض کرد،درحالی که این بمباردمان ها در زمان جورج بوش نیز وجود داشت و او هیچ وقت انتقاد نمیکرد.
لویه جرگه را دابر کرد تا درمورد پیمان امنیتی با امریکا تصمیم بگیرند و در آخر اعلام داشت که تا زمانی که امریکا تضمین امنیت افغانستان را نکند،من این پیمان را امضأ نمیکنم،در حالی که او قبلاً این پیمان را یکجا با بارک اوباما امضأ کرده بود.
و حالا نیز خواهان تدویر لویه جرگه بخاطر حل مسایل مهم کشوری شده است.
اینها همه بخاطری است،که در تاریخ آینده افغانستان از او مردم به خوبی یاد کنند و حتماً یک تاریخ نویس را چند افغانی میدهد که تاربخ را به نفع او بنویسد.
بنأ کرزی میخواهد در تاریخ افغانستان لکه بدنامی را از خویش دور کند،اما این امکان پذیر نیست.
چیزی که ارتباط به دوباره به قدرت رسیدن او میگیرد،این امکان پذیر نیست،زیرا قانون اساسی را خودش تدوین و توضیح کرده است و در قانون اساسی جدید برای رییس جمهور فقط دو دوره کاری و انتخابات درنظر گرفته شده است و او نه برخلاف قانون اساسی دوران خودش عمل میکند و نه هم در پی تغیر قانون اساسی است.

>>>   به خاطر اینکه کرزی می داند اگر این کار نشود افغا نستان بازی کشور های جها نی می شود و این شخص یک سیا سمدار خوب است

>>>   محترم عبد الحی صا حب بکلی درست فرموده اید از حا مد کرزی کرده دووس و کوستیزن و وطن فروش و خا ین هیچ کسی در افغا نستا ن نبود و نیست
خو شحا ل لغما نی

>>>   چون میداند امریکا اهمیتی به برگزاری لوی جرگه نمیدهد بناً میخواهد دل غیرپشتونها و جمعیتی ها را بدست آورد تا مهره بعدی امریکا باشد

>>>   گاو پیر کنجاره خواب می بیند.
خطاب به نظر دهنده چهارم
گوش های دراز تعصب را در وجود خودت می بینم

>>>   بنام خدای مهربان خدمت هموطنان گلم عرض مینماییم که با وجود وضعیت موجود یک انقلاب دیگر نیاز است والبته این انقلاب باید برآمده از دل جامعه باشد ما امروز شاهد بدترین وضیعت در طول تاریخ افغانستان هستیم و این وظیفه شما جوانان وملتی زجر کشیده ای است که هیچگونه سمت و سوی با دولتی ها و احزاب مختلف ندارید است حکومتی ها همه و همه دزد و مفسد هستند احزاب هم که فقط بخاطر منافع حزبی و قومی شان از هیچ جنایتی دست بردار نیستند. و گرو های تروریستی هم که همه روزه از همین ملت قربانی میگیرند کشورهای اروپایی و امریکاه هم که ثابت شد فقط درپی منافع خودشان هستند و امنیت کشور روز برزو بد تر میشود حال وظیفه شما جوانان است که قدم پیش بگذارید و از خود گذشتگی و فداکاری کنید و میهن خود را نجات دهید از فرار به اروپا و ممالک بیگانه هم چیزی درست نمیشود و اگر بخواهید میتوانید همین افغانستان را هم تبدیل به یک کشور پیشرفته نظیر کشورهای اروپایی میشه کرد ولی باید تلاش و جدیت بخرچ داد پس جوانان از گذشته ها عبرت بگیرید وبدون تعصب و تفرقه یکدست و یکصدا از هر قوم و ملیتی که هستید فقط بنام و بخاطر افغانستان متحد شوید و یک انقلاب را شروع کنید که آینده مدرن و مترقی را برای افغانستان رقم بزند وگرنه افغانستان تا صدها سال دیگر هم مینطوری خواهد ماند چون اینهاییکه صاحب قدرت هستند هیچگونه انگیزه ی خدمت در وجود شان نیست بجز چور وچپاول دیگر کاری برایتان نمیکنند این را مطمين باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است