برگزاری انتخابات ایالتی در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140065 منبع: پرینت

انتخابات محلی در یکی از ایالات آلمان در شرایطی که همچنان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت ایتلافی ادامه دارد، از حساسیت خاصی برخوردار است.

با گذشت 3 هفته از برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان، در ایالت ساکسونی (Lower Saxony) انتخابات ایالتی برگزار می‌شود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این انتخابات با هدف شکل‌گیری پارلمان محلی برگزار می شود و نتیجه آن در شرایطی که همچنان مذاکرات برای تشکیل دولت ایتلافی در جریان است، اهمیت دارد و نمایانگر تمایل رای‌دهندگان است.

بسیاری بر این باورند که این انتخابات نشان می‌دهد که رای‌دهندگان تا چه حد دیدگاه‌های متفاوتی درباره تشکیل دولت ایتلافی دارند.

از دید «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان این انتخابات به حدی مهم است که وی در تبلیغات انتخابات محلی حضور پررنگی داشته و چندین بار هم در این محل حاضر شده است. نگرانی مرکل از این است که چپ‌گرایان مانند احزاب سوسیال‌ دمکرات، سبزها و حزب چپ در پارلمان هانوفر قدرت بگیرند و این موضوع زمانی مهم می‌شود که بدانیم، سوسیال دمکرات‌ها هم تشکیل چنین ایتلافی را رد نکرده‌اند.

با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سوسیال‌ دمکرات‌ها که اعلام کرده‌اند در دولت آتی آلمان به عنوان مخالف دولت فعالیت خواهند داشت، از دمکرات‌ مسیحی‌ها (حزب مرکل) آرای بیشتری کسب خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود که محافظه‌کاران هم 32 تا 34 درصد رای به دست آورند.
در انتخابات پارلمانی 24 سپتامبر (2 میزان)، حزب دمکرات‌مسیحی اگر چه توانست بیشترین میزان رای را کسب کند اما برای تشکیل دولت، نیازمند ایتلاف با دیگر احزاب است. نتیجه انتخابات می‌تواند چشم‌اندازی برای تشکیل دولت آتی ارایه دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است