خروج صدها نظامی آمریکایی از خاک استرالیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140049 منبع: پرینت

سیصد تفنگدار آمریکایی پس از پایان دوره ماموریت خود در استرالیا، خاک این کشور را ترک کردند.

به گزارش رویترز، در حالی که بیش از 1250 نظامی آمریکایی در 6 ماه گذشته در استرالیا مستقر شده بودند، 300 تفنگدار با پایان دوره ماموریت شان، روز یکشنبه خاک استرالیا را ترک کردند.

باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا در سال 2011 میلادی با اعزام نظامیان این کشور به استرالیا موافقت کرده بود. این بخشی از راهبرد واشنگتن برای افزایش حضور نظامی خود در منطقه آسیا اقیانوسیه بوده است.

سربازان آمریکایی و استرالیایی در این مدت علاوه بر همکاری های نظامی، مانورهایی را برای امدادرسانی در مواقع وقوع فجایع و ارسال کمک های انسانی انجام داده اند.

نیروهای آمریکایی در شهر داروین استرالیا مستقر شده اند. در مدت 6 ماهی که نیروهای آمریکایی در استرالیا مستقر شده بودند، در 12 مانور مشترک با نیروهای مسلح استرالیا شرکت کردند و به آنها این فرصت را دادند تا با کشورهای مختلفی از جمله چین، اندونزی، جاپان، نیوزلند، مالزیا، فیلیپین، سنگاپور و تایلند و ویتنام تعامل داشته باشند.

برایان پارکر معاون فرمانده بخش فرماندهی شمالی استرالیا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: اتحاد استرالیا با آمریکا، مهمترین رابطه دفاعی ما به شمار می رود و نقش مهمی در امنیت استرالیا دارد. حضور تفنگداران آمریکایی در سراسر این منطقه، نقش حیاتی در برقراری امنیت و ثبات خواهد داشت.

پیش از این انتظار می رفت که تعداد تفنگداران آمریکایی در استرالیا تا پایان سال 2017 میلادی به بیش از 2500 نفر افزایش یابد ولی تاکنون این رقم به بیش از 1250 نفر نرسیده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
استرالیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است