ترامپ آمریکا را درگیر یک جنگ فرهنگی کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140046 منبع: پرینت

رییس‌جمهوری آمریکا با حمله های جدید علیه شخصیت‌های ورزشی، هنری و رسانه‌ای این کشور درحال آغاز یک جنگ فرهنگی در امریکا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا با انجام حمله های جدید به نهادهای لیبرال، نخبه سالار و یا هر 2 درحال توسعه یک جنگ فرهنگی است.

ترامپ با ناتوانی در پیش بردن طرح خود در کنگره و عدم محبوبیت در نظرسنجی‌های صورت گرفته سعی دارد با درگیری با شخصیت های مهم ورزشی، رسانه‌ای و دنیای سرگرمی خود را همچنان در صدر اخبار نگه داشته و بدین ترتیب سیاست را با تمام جنبه‌های زندگی مردم همراه کند.

هدف ترامپ مشخص است: متقاعد ساختن رای دهندگان به این مسئله که یک طبقه برتر وجود دارد که میهن پرستی آنها را مورد تمسخر قرار داده و بیشتر از مردم عادی به اصلاحات سیاسی و تفاوت اهمیت می‌دهد.

نزدیکان و متحدان ترامپ معتقدند انگیزه ترامپ در این جنگ همان مسایلی هستند که باعث انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور شدند.

سام نونبرگ، مشاور سابق ترامپ دراینباره می‌گوید: واقعیت این است که برای عموم رای دهندگان آمریکایی این سیاست پشت پرده چندان قابل درک نیست. اما فرهنگ یک سیاست است و رییس‌جمهور این مساله را درک می‌کند.

با اینحال دمکرات ها معتقدند ترامپ با ایجاد اختلاف در بین مردم در زمانی که آمریکا به شدت 2 قطبی شده درحال وارد کردن یک خسارت ماندگار به کشور است. به اعتقاد آنها با جایگزین شدن رای دهندگان جوان به جای سفید پوستان مسن شرایط به سود آنها درحال تغییر است.

روسای جمهور قبلی نیز از همین روش استفاده کردند. درخواست اوباما برای مبارزه با خشونت پولیس و یا ادبیات ضد همجنس بازی جرج دبلیو بوش با هدف پیروزی در انتخابات دور دوم صورت گرفت. اما جنگ فرهنگی ترامپ در مقایسه با همتایان قبل از خود از نظر شدت و تعداد متفاوت است.

تنها در یک هفته گذشته ترامپ و متحدانش انتقادات شدیدی را علیه ورزشکاران NFL، کمدین ها، رسانه‌های خبری و گروه‌های دیگر مطرح کرده‌اند که در مقابل با واکنش‌های زیادی از سوی آنها مواجه شده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است