رقابت ارگ و پارلمان بر سر رسوایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۵    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 140035 منبع: پرینت

همه چیز از آنجا شروع شد که وزرای جدیدی برای احراز پست های وزارت های خارجه، وزارت انکشاف دهات، تحصیلات عالی و دیگر وزارت های دولت، از سوی ارگ ریاست جمهوری به پارلمان معرفی شد تا به هر طریقی که می توانند رای جمع کنند و مورد اعتماد واقع شوند.

همزمان با آن و با فاصله ی زمانی کمی نسبت به حضور ذهن افکار عمومی و جامعه ی مخاطب افغانستانی که خود را برای باند بازی ها و لابی گری های وزرای پیشنهادی آماده می کردند؛ انعکاس و افشای اختلاس قابل توجه عبدالرووف ابراهیمی در چوکی ریاست پارلمان خبر ساز و به تبع آن برای وی دردسر ساز شد.

در این میان رییس جمهور برای اینکه خود را مبرا از هرگونه همدستی یا اطلاع از فسادهای این چنینی بنمایاند و بشناساند، بر آن شد تا در جلسه ی نشست کابینه هشداری فرافکنانه به نامزد وزیران معلوم الحال بدهد که مبادا وارد معامله با وکلای شورای ملی شوند.

اما این اقدام زیرکانه بی پاسخ نماند و ابراهیمی از تریبون پارلمان، اتهام ارگ بر خانه ی ملت را تاسف بار خواند و جایگاه حقوقی و وجهه ی اجتماعی مجلس نمایندگان را به همگان یادآور شد؛ نمایندگان نیز بیکار ننشستند و انگشت اتهام را بسمت خود ارگ و نزدیکان اشرف غنی نشانه رفتند که مرکز فساد آنجا است.

این در ظاهر تمام آن چیزی بود که در این روزها میان ارگ و پارلمان گذشت اما در باطن چنین نیست و اثرات سوء آن تا مدت های مدید بر روان مردم ملکی و نیز تبعات آن از سوی جامعه جهانی ادامه خواهد داشت چرا که افغانستان نیاز به تایید مبارزه با فساد و زدودن این لکه ی ننگ برای ادامه ی حمایت ها و کمک های سازمان ملل متحد دارد.

گرچه رقابت ارگ و پارلمان بر سر رسوایی و بدنامی، قصه ی امروز و دیروز نیست و ریشه ی اتهام زنی ها، افشاگری ها و تخریب های متقابل ارگان های حکومتی و امنیتی به یکدیگر به مدت ها قبل برمی گردد که همواره دود آن به چشم خود افغانستان و مردم ملکی رفته و بیش از پیش در نظر جامعه جهانی بی اعتبار شده است اما...

اما در اوضاع متشنج کنونی که نهادهای غربی از جمله سیگار و امثالهم دست به تخریب و تضعیف همه جانبه ی اعتماد و اعتبار ملی ما زده اند؛ صلاح نبود که اینگونه با دست خود این طشت رسوایی را از بام به پایین بیاندازیم وگرنه بر کسی پوشیده نیست که چوکی ها همواره در بدل دالر بوده اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   سید غفار صدیقی
وقتی مشاور بی بی گل زی خانم هواپیما دزد < سلطان زوی > باشد و خودی هواپیما دزد مشاور ارشد سلطان دزد غنی پس روزگار باید چنین روند را بی پیماید .
به انها باید گفت بابالندغر های تکنوکرات همه چیزفروش .

>>>   Davaie
باز ای مغز گنده متفکر امروز فرمان داده اگر کدام وزیر کاندید باپرداخت پول به کدام عضوولسی جرگه وعده پول کند تنها باعزت نامش صرف از لست کاندیدها لغو میشود. قصه سرمگسک. از پای آویزانش کن مزدور فاشیست. فاجعه بزرگ است بدری صاحب قند با داشتن چنین ریس جمهور. خجالت بکشند این مزدوران فروخته شده. فقد کود ۹۵از پدر ای خبیث فاشیست است. که تحفه به بی بی گل جان میدهد

>>>   Noori
مفت خوران زیاد در ارگ آست بیش از صد مشاور چی بد میکنند.
کرزی تمام مصارفش بشمول دفتر دسیسه سازش که ارتباط مسقیم با ای اس آی دارد از پول گدایی ملت تغذیه میگردند

>>>   Rahimy
سند واضح ای دیگر وضع ده فیصد مالیه بر مصرف کننده های شبکه های مخابراتی که قرار آمار گرفته شده طی دوسال بیشتر از پانزده ملیارد افغانی شده بوده و این کار به امر جناب شان عملی شده بود .
حالا پول جمع شده نصف این پول نیست
این پول کجا شده ؟

>>>   پارلمان خو مانند دزدان دریائی حرفوی ومسلکی شده در فساد وفحشا و چپاول وچور وسایر بد بختی ها.
ارین خان

>>>   همه چیزممکن است ...!
اصلا شکی ندارم که این آدم روزی صاحب چوکی رییس ویا عضو کمیسیون انتخابات ویاهم اعضای برجسته به اصطلاح جلسه عنعنوی « لویه جرگه» خواهد شد . زیرا دراین کشور همه چیز ممکن است. مثلااگر یک دیوانه رییس جمهور ، ویک آرایشگر نخست وزیر ( رییس اجراییه ) میشود ؛ و یک ملا به دوختر خورد سال درمهراب مسجد تجاوز جنسی میکند ویا پدر به دوختر خود تجاوز میکند و حتی گوسپندان درجمله رای دهندگان انتخاباتی حساب میشود ...ووو این بدین معناست که دراین کشور بی سر وپا همه چیز امکان دارد؟

>>>   مشكل ما ؛ بيشتر دروني است.
اگر شما تاريخ را بحيث يك درس عبرت قبول داريد، اين را بايد قبول كنيد كه:
درين وحشت سرا كه نامش را افغانستان گذاشته اند، پادشاهان وخاندان هاي حاكم؛ خود؛ جاده صاف كن هاي قواي اجنبي شده اند.

>>>   لطیف پدرام:

ما مردمان مظلوم همه ی اقوام خواهران و برادران هم هستیم. اما برای تشدید مبارزه ی ملی و تحقق عدالت قومی باید مرز ما با کرزی، غنی، حکمتیار، اتمر و بقیه ی شوونیست ها روشن باشد. یک عده تاجیک های مزدورمنش، ذیل نام همبستگی، وحدت ملی، اتفاق ملی و برادری سلطه و رهبری ی شوونیست های پشتون را بر ما تحمیل میکنند.مرز ما با شوونیست های پشتون باید روشن باشد. اگر گفتگو می کنیم موضوع باید روشن و علنی باشد. به سخن زنده یاد سیدجلال آل احمد مرز میان خدمت و خیانت کجا است؟ من با مظلوم های قوم پشتون و هر قوم دیگر برادر هستم، اما با ظالمان و ستمگران شان در نبرد قرار دارم.همکاری با کرزی و کرزی ها خیانت به مردم مظلوم افغانستان و در عین حال خیانت به طبقات فقیر مردم پشتون است.

>>>   رقابت در پساد بیشتر

>>>   این یک امر واضح است که اکثریت اعضای پارالمان موجود که خلاف نظر مردم از طرف ریس جمهور به کارشان ادامه میدهند و مشروعیت حقوقی وقانونی ندارند و دیگر نمایدگی از موکلین گذشته شان ندارند میدانند که در انتخابات بعدی با هر چال ونیرنگ نمیتوانند که رای مردم را بخود کسب کنند تنها از رای تقلبی وسازشی با کمیسونهای موجود متقلب زمان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳ میتوانند به چوکی پارالنان دستیابی کنند با توفق کمیسون های موجود متقلب وسپردن تعهد شان به دولت موجود هم دولت وهم همین اکثریت اعضای پارالمان فعلی حاضر نیستند که اصلاح قانون انتخابات وتغیر در اعضای کمیسون های انتخاباتی رونما گردد چون هم دولت وهم اشخاص وافرادی در پارالمان بقای کار شان را در حالت بی سر وسامان فعلی میدانند واصلاح قانون انتخابات وتغیر اعضای موجود کمیسونهای انتخاباتی گذشته را بنفع خودشان میدانند این کار در حقیقت خیانت به امانت وملت است .

>>>   آقای محترم احمد زی صاحب ؛
شما اعضای پارلمان قانونی هستید و خودی آقایان ع غ قانونی عستند و آیا کدام قانونی در افغانستان است وتطبیق میشود؟
و کار های که امروز در افغانستان صورت میگرد از قبیل ( غصب , فساد, خشونت ,زور گویی ,هرارا مشاور , هزارها سخن گوی ,نصب رتبه های جنرالی به سر شانه بچه ها جوان واعمار دیوار های خود سرانه وغیره وغیره کدامش قانونی است ؟
خود را بازی ندهید اگر میتوانید بخاطر جلوگری از جنگ داخلی ,مزهبی , قومی وخلاصه از تجزیه افغانستان دست بکار شوید این حکومت ساخت جان کری را کنار بزنید و افغانستان را بسازید گر چه بسیار مشکل است .با احترام .

>>>   اول بخوان،باز امضأ کن!
شیرین دلت بمیرد،چرا گپ مه نمی فهمی؟

>>>   خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است

>>>   وکلای محترم:
میدانم که بسیاردرغم وشادی مردم شریک استید،چون نماینده ملت استیدبایدهمینطورباشید،همین دلسوزی تان که میگوئیدمن مانع تطبیق تصامیم خودسرانه رئیس جمهورمیشوم،نشان میدهدکه بخاطرملت ومملکت تفریح ماه عسل راگذاشته اید وبه فکرملت افتاده اید،اماوکیل صاحب محترم لطف کنیدبه این سوالات جواب بدهید:
1 - شمابراساس کدام قانون فعلادرخانه ملت کارمیکنیدوخودرانماینده ملت میخوانید؟
2 - اگرشمانماینده ملت استیدچرافیصله های تان به اندازه یک نخودارزش نداردوتصامیم شماموردتمسخرقرارمیگیرد؟
3 - اگرنماینده ملت استیدلطفاصادقانه بگوئید ازپولهای کمیشن وشیرنی های کاندیدوزراءچندافغانی وبه کدام یتیم ملت داده اید؟
4 - اگرنماینده ملت استید راست بگوئید چند جوان مظلوم ملت رادرکنارپسران خود بدون اخذرشوه به بورسهافرستاده اید وبه پوستهامقررکرده ا ید؟
5 - شماکه خودرانماینده ملت میدانید چند بدماش رابه اتهام طیاره ربایی ولت وکوب مردم ومامورین دولت به دادگاه معرفی کرده اید؟
6 - راست بگوئید ازپولهای رشوه وحاتم بخشیهای دولت چندعراده موترزره وغیرزره خریده اید،چندمنزل وبلندمنزل درداخل وخارج ساخته اید؟
7 - هموطن مادربالاخوب فرموده است،اگرشماواقعاوکیل ونماینده مردم استید ماه عسل رادردوبی وهندواروپارابگذارید به وطن برگردیدو بخاطرجلوگیری ازقتل عام مردم چاره اندیشی کنید.
8 - من منحیث یک هموطن شماصادقانه میگویم هرجاکه باوکیل روبرومیشوم وظلم وفخرفروشی آنان رامیبینم،بحال ملتم اشک تمساح میریزم.
مردم میدانندشماکی استید،چه میکنیدوچگونه برگرده مردم سوارشده اید،مردم میدانندکه روزهای وکالت وکمیشن کاری شمادرپشت دروازه های وزارتها وادارات بخاطرزراندوزی وظلم چطورمیگذرد،به دادگاه عدل الهی برخواهیدگشت وپاسخ هرظلم راخواهیدداد.
هموطن شماازکابل

>>>   هموطن کابلی بسیار گپهای راست ومستقیم گفتی، کاش جرٲت میکردی همین گپهارا یگان رقمی به خودش میرساندی، تابفهمد که مردم هوشیارند وازتمام کارها وخیانت های شان خبردارند.
احمد

>>>   این فاروق وردک خودش در دلالی سیاسی استاد است.
هم رقم گوسفندی اش را یاد دارد و هم رقم پولی و هم رقم سفارتی اش را.
آدمی است با تجربه.
هم از این خواهد گرفت و هم از آن خواهد گرفت
هم عیان خواهد گرفت و هم نهان خواهد گرفت
هم به عبدالله سلامی میزند هم غنی گیرد بغل
چون رسد روزش ز هردو جسم و جان خواهد گرفت

>>>   بوی تعفن فساد دولت هوای زمین و آسمان را استفراغ آور ساخته است!!!

>>>   جناب بیژن صاحب سالها گفتید فساد اماچه غائده آخر ترا هم خواهد کشت وبس خانه ات بنشین شوله ات را بخور فایده ندارد
دوست شما
حکیمه از نیمروز

>>>   هردو خار یک باغ است هردوخاینین ووطنفروشان هستتد .مسافرجبری

>>>   هردو دروغ ميگويد
فايق

>>>   در سلب اعتماد وزیر خارجه سخت خیانت را مرتکب شدند .استدلالش را نشنیدند .دروقت صحبت شان وکلا ین خودشان گپ میزدند توجه به بیانیه وزیر نداشتند .تعصب گرایانه مثلی که از ارباب زر وزور هدایت گرفته بودند .این به همه ثابت است ..... به این تصمیم احمقانه .
برنا

>>>   علت استیزای وزیران توسط وکیلان چیست
آول وکیلان که در بین شان قاتلین وجود دارد و غاصبین زمین هستند و قاچاق شراب و ارد و مواد مخدر و رشوت خوران ماهر اند و در روز رشوت خوری همه شان حاضر میشوند
دوم در بین وکیلان انسان های عقده ای مانند اقای ناصری و رحمانی و خواسی و غیره که به زنجیر ها گرفته نمی شوند وجود دارد
سوم دزدان بزرگ مانند ظاهر قدیر می گوید که 256 ملیون دالر دارد
چارم وکیلان طالب پرست که طالبان زخمی را به پاکستان جهت تداوی میبرند
پنجم و کیلان بی مسولیت که همیشه غیر حاظر هستند
ششم وکیلان که همیشه در فکر اوردن بحران هستند مانند بهزاد و زازی و غیره
هفتم و کیلان قوم پرست و مذهب پرست و نزاد پرست
هشتم خانمان وکیل که زن ستیز هستند و در انتخاب یک خانم بحیث سارنوال 21نفر شان اشتراک نکردند و 4 رای کم بود
نهم وکیلان که مردم و پولیس را لت وکوب میکنند
دهم وکیلان در رخصتی به دیدن مردم که انها را انتخاب کرده اند نمیروند و به دوبی و تاجکستان و غیره جا ها برای عیاشی میروند
یازدهم و کیلان جهت واسطه از مردم پول میگیرند وغیره وغیره و غیره و غیره و غیره
این وکلای بحران اور از محکمه خود میترسند با خبانت ها و جنایات که کرده و میکنند بناهن این و کیلان و این خانه فساد به درد ملت نمیخورند و باید منحل شود و به جزای خود برسند
بصیر نظری

>>>   آیا زلمی خلیلزاد دونالد ترمپ را هم مثل بوش مغز شویی خواهد کرد؟
دونالد ترامپ که در بد خلقی، بد اخلاقی و بد سرشتی دست شیطان را از پشت بسته نموده است اخیرا در یک حرکت دراماتیک بر خلاف تمام پیشگوییهای کانون های زبده تفکر جهان بحیث رییس جمهور آمریکا انتخاب شد.
در مورد اینکه او چه سیاستی را در رابطه به جهان و افغانستان در پیش خواهد گرفت تا چند ماه دیگر روشن خواهد شد. اما اگر بر اساس کمپاین انتخاباتی او در مورد افغانستان قضاوت کنیم او وعده نموده بود که اگر به پیروزی برسد از دولت فاسد افغانستان حمایت نخواهد کرد.
به بیان دیگر او فریب پشتونیزم فاسد را نخواهد خورد که هم از پول مالیات دهندگان تغذیه شوند و هم خون فرزندان امریکا را توسط فرزندان تروریست خویش بریزانند.
اما به نظر می رسد دونالد ترامپ هم نمی تواند به آسانی از دست کفتار های پشتونیزم رهایی یابد. چنانچه زلمی خلیلزاد که ۴ دهه است در شیادخانه امریکا تغذیه شده و یکی از میراثخوران مکتب پشتونیزم و معمار رژیم مافیای قومی کرزی و غنی در افغانستان است بحیث مار آستین در تیم آقای ترامپ لانه کرده است.
حضور خلیلزاد در کاخ سفید باعث آن خواهد شد که متفکر دوم‌جهان در ارگ کابل که تمام تخم‌های خویش را در سبد خانم کلنتن گذاشته بود و با شکست او در باتلاق سیاست افتیده بود اما با پیروزی ترامپ یک فرصت طلایی دیگر نصیب او شده است.
باید اذعان نمود پشتونیست ها خوب می دانند که چگونه با مظلوم‌نمایی دپلوماتیک از یک طرف و از طرف دیگر تروریزم طالبانی بحیث لشکر قبیلوی را تقویت کنند و رییس جمهور جدید امریکا را نیز در مورد واقعیت های افغانستان مغز شویی نمایند و مثل گذشته از ماشین جنگی، پول و دپلوماسی امریکا برای تحکیم حکومت‌مافیای قومی خویش استفاده اعظمی نموده مانع ساختند یک افغانستان آزاد، متحد و سر بلند شوند.

>>>   این کارهانقشه از پیش تعین شده است درمجلس هر اتفاقی می افتد ازطرف جناب مغز متشنج است.. یاران ابوذر

>>>   وای بر حال این مردم که خود سرنوشت خودرا به دست این دولت گذاشته است. همان گفته معروف است که (از ماست که بر ماست) یا به گفته بسیار عام از کرد شلغم شلغم باید حاصل گرفت. بنا اگر وکیل است اگر وزیر است ویا اگر رئیس جمهور است از میان همین مردم است در فابریکه های جارج ساخته نه شده است.

>>>   سلام !جالب وعجب است اینکه از ابهام در جدیدت پارلمان در قبال کابینه آنهم در زمانی که از مشرویت قانونی برخوردار نیست و تنها با فرمان رییس جمهوری که خود اکصراً اعصای پارلمان میګویند که چنین دولت دوسره در قانون نداشته انراغیر قانونی میدانند به کار خودادامه می دهد، موارد به استیضاح کشیدن وزیران جای سوال دارد.شایدپارلمان بیچاره باز ادامه ی دوساله میخواهد...
نمایندگان مجلس با تغییر در موارد استیضاح از بررسی راه های هزینه بودجه به عدم مصرف بودجه بالاتر از 70 درصد و مغایرت اسناد تفتیش مجلس با سندهای وزارتخانه ها و از سوی دیگر بی اعتنایی به دلایل و سندهای وزیران، می توان نتیجه گرفت که نمایش مجلس نه برای اعمال قانون بلکه روی دیگری از اعمال
سلیقه ها است درغیر آن صورت همه ۱۷ وزیر همسان بودیجه را مصرف نه کرده نظر به تصمیم شان به اصطلاح ،مطلق قابل ردمیباشد.یکي رفت ودیګری ماند...
بااحترام
ن مستیار

>>>   هچنان نمایندگان ملت در زمان و وقت قانونی اجرای وظیفه شان شان حق دارند که وزیران کشور را استیضاح کنند اما استیضاح شرایط خاص دارد. اگر وزیران در استیضاح به سوال های نمایندگان توضیحی دهند و اگر توضیح نمایندگان قناعت بخش باشد باید رای اعتماد بگیرند. همچنین باید در روز استیضاح اکثر نمایندگان حضور داشته باشندغیر حاضری خودسرانه بند. علاوه بر اینها اینکار باید هم جنبه حقوقی و هم جنبه سیاسی داشته باشد که در حال حاضر در افغانستان بیشتر جنبه سیاسی گرفته است. بر این اساس است که پارلمان افغانستان وقتی از چند وزیر استیضاح می کند کمابیش پهلوهای سیاسی آن بر ملا می شود علت هم این است که این حکومت وحدت ملی بر خلاف قانون اساسی بوجود آمده است و پارلمان هم پارلمانی است که از دوره قبلی وجود داشته است وزاده ی فرمان همین دولت است .... بنابراین نه حکومت و نه پارلمانی مشروع داریم که کار مشروع کنند.
اګرممکن وقابل نشر باشد هردونظر یکجا نمایید بای

>>>   طنز : اگر در افغانستان چیزی به نام دالر و پول های دیگر وجود نمیداشت وزارت های ما در آن صورت به وکلای رشوه خور این چیز ها را میدادند.
الف: وزارت زراعت و مالداری = پشقل و علف
ب : وزارت انرژی و آب= برق سه فاز
پ: وزارت مبارزه با مواد مخدر= سه پوری پودر
ت: وزارت کار = یک بیل و کلند
ث: شاروالی کابل = لوش و لای
ج: وزارت صحت عامه= پمپر و امپیسیلین
چ: وزارت معارف= تباشیر و قلم
ح : وزارت اطلاعات و فرهنگ = یک یک لنگی
خ: وزارت حج و اوقاف : یک قبر مقبول با نماز میت
و غیره ...
طارق مجیدی

>>>   ابراهیمی ریس کرسی نشینان که چوکی های نمایندگان واقعی مردم را از دو سال به اینطرف در گرو شان گرفته وریس انها از جمله اعضای برجسته و فعال حزب گلبیذین میباشد اما در این چند سال مخفیانه بنفع حزب اسلامی گلبیدین فعالیت میکرد و پس از امضای تفاهم نامه و دعوت پسر گلبیدین رهبر حزبش علنی شدهمین ریس با معاله پشت پرده یکعده پول پرستان رااز جمع اعضای شان با خود همراه وهمگام ساخته این توطعه را ودسیسه را با هم نظر ساختن ارگ نشینان یکتعداد وزرا را کنار بکشند و بجای انها از طرفداران گلبیدین را جاگزین شان کنند این استیضاح نه بلکه یک افترا بکار گرفته شده و عمل نادرست و غیر قابل قبول برای اکثریت مردم را انجام دادند و اکنون قبل از قبل به دادگاه کل اخطاریه شانرا صادر کرده اند که اگر نظر قانونی واصولی شانرا پیرامون رد استیضاح انجام شده این ها اصدار کنند انها را نیز در جلسه شان رد صلاحیت میکنند این اخطاریه خود مبین این حقیقت است که توطعه ودسیسه در کار بوده ومعامله پشت پرده صورت گرفته است اگر جلو این زور گویان با عملکرد های غیر قانونی شان گرفته نشود در اینده با عملکرد های دیگر شان دولت ومردم را بااین نوع خلاف رفتاری و خیانت های شان بمشکلات زیاد رو بر روی خواهند نمودند .

>>>   حکومت کرزی چه شد که حکومت وحدت ملی شود هردو سراپا یک کرباس است افغانستان از جنگ و تعصب و قوم گرایی پاک نمیشود مه نمیشود نامه تمام

>>>   هُشدار جدى به تاجيك ها ، هزاره ها و ازبيك ها ؛

بيدار باشيد و به هيچ مزدور و دلقكى از اقوام خود اجازه ندهيد تا به نفع حاكميت فاشيزم قبيله تلاش كنند و پايه هاى اين حاكميت مستبد را تقويه بخشند . فاشيست ها با توطيه و سنجش دقيق ، احمد شاه مسعود را به قتل رساندند ، استاد ربانى را در تبانى با مزدور شده هاى تاجيك ابتدا از قدرت راندند و بعد در خانه اش او را سر زدند ، فرماندهان چون دادود ، مولانا سيد خيلى و دها مقاومت گرى ديگر را به قتل رساندند و با مهارت كامل تاجيكان را با هزاره و ازبيك ها درگير ساختند و از هيراشى قدرت راندند، و صف مقاومت گران ديروز را منتن و ناكارامد ساختند. جمعيت اسلامى را كه روزگارى حزب پر قدرتى محسوب مى شد زمين گير ساختند و تمامى ارگان هاى با صلاحيت دولتى و حكومتى را در انحصار خود در آوردند ، نسل جوان هزاره را كه دغدغه عدالت خواهى داشتند در روز روشن به انتحار بستند و صد ها جوان هزاره را كشتند و ميان هزاره ها اختلافات را دامن زدند. اكنون جنرال دوستم را كه سد راه پلان هاى شان در شمال است دارند بد نام و ترور فزيكى و شخصيتى مى كنند تا ميدان براى شان خالى بماند تا شمال را كاملن اشغال كنند. در عين زمان حكمتيار و باند آدم كش او را براى تكميل حلقه فاشيستى خود با موافقت امريكا در ساختار نظام جا مى دهند و كاملن در پلان هاى شان موفق هستند. اجازه ندهيد تا توطيه هاى شان پيروز شود. توطيه اخير عليه دوستم كاملن حساب شده است و در راستاى سياست هاى حذف شخصيت هاى قدرت مند اقوام غير خودى صورت مى گيرد و اين سياست حذف تنها به دوستم خاتمه نخواهد يافت، بل آغازى يك رويكرد جديد براى نابودى نيرو هاى مطرح حريف خواهد بود. اجازه ندهيد تا عده ى مزدبگير و نابخرد با اكت هاى حقوق بشرى در پهلوى توطيه گران بيستند و ابزار قدرت فاشيزم شوند.
نجيب سلام

>>>   خانه کمیشن کاران باعث وتولد گاه بساد است درهمه مور مردم وحکومت زیان میرسانند مثلا همه السوالها قوماندانان امنیه که همیشه عقب نشینی تکتیکی میکنند از اقارب کمیشن کاران هستنداز جمله تمام تکتیک های نظامی صرف عقب نشینی رابلد هستند
اگر غصب زمین است کار اینهاست اگر وساطت رشوت واختلاس است کار اینهاست

>>>   طور خلاصه تر میشود نوشت: غ پاسد تر است یا غ ؟
خواجه عبدالروف پاسد تر است یا همایون همایون ؟

>>>   هم ارگ و پارلمان فاسد ترین است
قضایش مفسد روی زمین است
کسی کو برد و باختش گوسفندی است
یقین میدان که فاسد تر همین است

>>>   بر ... قوه قضائیه هم لعنت!!!!!

>>>   مساوی اند

>>>   سگ زرد برادر شغال است.

>>>   در مجموع دولت فاسد است

>>>   كله اى خوك فاسد است يا دم أن ؟

>>>   حکومت فاسد است چون همه منافقین و دشمنان اسلام و مزدوران امریکا در ان شامل است ولی محلس فاسد تر است چون مجلس به یک طویله حیوانات مشابه است چون هیچ انسان در بین ان دیده نمیشود ....

>>>   Davaie
باز ای مغز گنده متفکر امروز فرمان داده اگر کدام وزیر کاندید باپرداخت پول به کدام عضوولسی جرگه وعده پول کند تنها باعزت نامش صرف از لست کاندیدها لغو میشود. قصه سرمگسک. از پای آویزانش کن مزدور فاشیست. فاجعه بزرگ است بدری صاحب قند با داشتن چنین ریس جمهور. خجالت بکشند این مزدوران فروخته شده. فقد کود ۹۵از پدر ای خبیث فاشیست است. که تحفه به بی بی گل جان میدهد

>>>   Noori
مفت خوران زیاد در ارگ آست بیش از صد مشاور چی بد میکنند.
کرزی تمام مصارفش بشمول دفتر دسیسه سازش که ارتباط مسقیم با ای اس آی دارد از پول گدایی ملت تغذیه میگردند

>>>   Rahimy
سند واضح ای دیگر وضع ده فیصد مالیه بر مصرف کننده های شبکه های مخابراتی که قرار آمار گرفته شده طی دوسال بیشتر از پانزده ملیارد افغانی شده بوده و این کار به امر جناب شان عملی شده بود .
حالا پول جمع شده نصف این پول نیست
این پول کجا شده ؟

>>>   یک سوال:
آیا بستر ایجاد و پرورش فاسد و فساد خود مردم افغانستان نبست.
اگر هر محل و قریه و ده و علاقه داری و ولسوالی و ولایت فاسد خود را شناسایی و مورد بازخواست قرار بدهد آیا بستری برای رشد فاسد و فساد باقی میماند؟

>>>   بایــــــد لـویه جـر گه دایرشود تا ثابت سازد که حکومت مفسد است یا کمیشن کاران

>>>   این ها میراث کرزی است ما را پارلمان چه بکار بود هزاران ملیون دالر معاض دزدی رشوه در هر کاری فساد هار بزرگ در پارلمان از چشم هیج کس پوشیده نیست

>>>   هر كس ازين خايين دفاع كند به گنا اغشته ميشود چي تيم اشرف غني باشد چي تيم عبدالله باشد و چي وكيل هاي خود فروخته و جاهيل و بيسواد باشد لعنت به اين مزدورهاي بيگانه ،
لالاهراتي

>>>   اگر حکومت فاسد نمی بود مجلس هیچ وقت فاسد نمیشد
پدر شرابی فرزند هم شرابی وچرسی وچهار عیب شرعیی میشود.
اگر حکومت فاقد همه چیز میبود تا اخرین قدمه اصلاح میبود پس حکومت فاسد است که تا اخرین قدمه در فساد غرق است

>>>   پارلمان فاسد ترین انسان های افغانستان را دارد از جمع 30 ملیون نفوس افغانستان 249 نفر فاسد ترین ها هستند.
اریا

>>>   گل گفتی اریا کجا هستی که یک مدال برت بدم کاش تو رئیس جمهور شوی که کل وکیل ها را زنده به گور کنی اخ دلم کفید از دست این بی ....ها در کل چیز دخالت دارند.
لیسانسه فاریابی بیکار قریب است از بیکاری معتاد شوم

>>>   یک کارمند ریاست امنیت ملی هرات که با لباس زنانه به هدف دزدی وارد یک خانه درناحیه ششم شهرهرات شده بود پس ازشناسای شدن با جنگ افزارش خود کشی کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است