کاخ سفید محلی برای نگهداری سالمندان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 139986 منبع: پرینت

باب کورکر، سناتور65 ساله سرشناس جمهوری خواه آمریکا که مورد توجه دونالد ترامپ قرار دارد، معتقد است رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور را در معرض جنگ جهانی سوم قرار داده است.

به گزارش فرانس پرس، وی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، با تهدید برخی کشورها، آمریکا را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار داده است. کورکر تاکید کرد که «مواضع ترامپ باعث نگرانی است». این حامی سابق دونالد ترامپ، در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز که روز یکشنبه (هشتم اکتبر) منتشر شد، تاکید کرد که همه کسانی که کشور را دوست دارند، باید نگران مواضع و اقدامات ترامپ باشند.

دونالد ترامپ در توئیتی تاکید کرده بود که کورکر از او خواسته تا برای انتخاب مجددش در ایالت تنسی آمریکا، وی را مورد حمایت قرار دهد و جواب ترامپ به او 'نه' بوده و تاکید کرده که این سناتور بدون حمایت وی نخواهد توانست پیروز انتخابات شود. این سناتور مشهور جمهوری‌خواه، پس از توئیت ترامپ تاکید کرد که «متاسفانه کاخ سفید به محلی برای نگهداری سالمندان» تبدیل شده است.

ترامپ در ادامه توئیت خود مدعی شده است که کورکر به دنبال تصدی وزارت امور خارجه آمریکا بود و من به او پاسخ منفی داده‌ام. ترامپ، این میلیاردر جمهوری‌خواه، در این توئیت تاکید کرد که مسئول اصلی انعقاد برجام به عنوان معامله وحشتناک با ایران در مورد برنامه هسته‌ای‌اش، کورکر بوده و او(ترامپ) انتظار ایفای نقش یک مخالف از جانب کورکر و مانعی در مقابل برنامه‌های دولتش را داشته است. ترامپ در نهایت، بدون ذکر هیچ توضیحی، ادعا کرده که کورکر شایستگی کاندیدا شدن را ندارد.

بدون شک، این اظهارات ترامپ تحت تاثیر سخنان سناتور کورکر در روز چهارشنبه عنوان شده، که طی آن کورکراعلام کرده بود با توجه به مواضع و اقدامات رکس تیلرسون وزیر خارجه، جیم ماتیس وزیر دفاع و جان کلی مدیر کل کاخ سفید، امریکا در معرض بحران و هرج و مرج قرار گرفته است.

باب کورکر از ژانویه 2007 عضو مجلس سنای امریکا در واشنگتن بوده است. او پس از گذراندن دو دوره نمایندگی، در 26 سپتامبر اعلام کرد که در انتخابات مجلس سنا که در نوامبر 2018 برگزار خواهد شد، برای بار سوم شرکت نخواهد کرد.

او که از سال 2015 رییس کمیسیون امور خارجه در مجلس سنای امریکا بوده، جایگاه برجسته‌ای در بررسی پرونده‌ها و موضوعات دیپلماتیک حال حاضر آمریکا، مانند موضوع روسیه و یا کوریای شمالی دارد.

نام باب کورکر ابتدا به عنوان یکی از همراهان و سپس به عنوان وزیر خارجه دولت ترامپ مطرح شد. او در ژوییه 2016 ادعا کرد که طی مذاکراتی با میلیاردر (دونالد ترامپ) در نیویورک، پست معاونت رییس جمهوری آینده را رد کرده است.

این سناتور جمهوری‌خواه تاکید کرد که همبستگی‌های ملی و ارتباطات دوستانه میان مردم آمریکا در حال تقویت بود و این به عنوان یک رویداد قابل توجه در جامعه آمریکا به حساب می‌آمد، ولی از ماه اوت امسال، پس از خشونت‌های نژادپرستانه در شارلوت ویل ( ویرجینیا)، ترامپ هنوز نتوانسته توانمندی و مهارت خود را برای کنترل اوضاع به عنوان یک رییس‌جمهور موفق، اثبات کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کاخ سفید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است