احتمال حمله بیولوژیکی کوریای شمالی به آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 139981 منبع: پرینت

یک دانشگاه آمریکایی در بررسی‌هایش مدعی شد کره شمالی در حال برنامه‌ریزی برای حمله بیولوژیکی به آمریکا و کشورهای غربی است.

دانشگاه هاروارد با همکاری موسسه اطلاعاتی «آمپلی فای» در گزارشی ادعایی از تلاش کوریای شمالی برای شیوع بیماری های فراگیر در آمریکا و دیگر کشورهای غربی خبر داد.

در بخشی از این گزارش ادعایی آمده است: کوریای شمالی در حال توسعه سلاح های بیولوژیکی است تا از این طریق بیماری های واگیر و مهلک را در میان مردم آمریکا و دیگر کشورهای غربی منتشر کند. پیونگ یانگ 12 عامل بیولوژیکی از جمله سیاه زخم، فلج بوتولیسم، وبا، تب کوریایی، آبله، تب تیفویید، تب زرد، اسهال دیسانتری، تب مالت، استاف، تب تیفوس، آلوکیا را برای حمله به غرب آماده می کند.

در این گزارش به نحوه دقیق انتقال عوامل بیولوژیکی کوریای شمالی به آمریکا و کشورهای غربی اشاره ای نشده است. با این حال، احتمال انتشار این بیماری ها غیر از عوامل انسانی، به وسیله هواپیما، موشک، سم پاش و حتی پهپاد ها هم وجود دارد. او (کیم جونگ اون) بیش از این باهوش است که از نمونه های انسانی آلوده که به غرب ارسال می کند، استفاده کند. چراکه احتمال مرگ عامل انسانی ناقل و دستگیری آن ها به وسیله نیروهای امنیتی در این کشورها وجود دارد.

دانشگاه هاروارد با انتشار این گزارش مدعی است هدف اصلی کوریای شمالی گسترش جنگ های بیولوژیکی در غرب است. ماموران ویژه کوریای شمالی قادرند پیش از یک حمله ناگهانی، به صورت کاملا نامریی به هر منطقه ای نفوذ کنند.

این کشور حدود 200 هزار نیروی ویژه دارد که فقط تعداد انگشت شماری از آنها برای انتقال بیماری های فراگیر به کوریای جنوبی و آغاز جنگ بیولوژیکی کافی است. آنها از تکنیک های پیشرفته ای برای شیوع عوامل بیولوژیکی استفاده می کنند که نمونه آن انتقال به منابع آب کلان شهرها و یا در موارد جزیی، اسپری آن در مناطق شلوغ و پر ازدحام است.

رییس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر طی یک دستور اجرایی، تحریم های جدیدی در بخش فناوری، صنعت، صنایع تولیدی، شیلات، نساجی و بانکی را علیه کوریای شمالی اجرا کرد که طبق آن موسسات و شرکت هایی که با پیونگ یانگ روابط تجاری برقرار کنند، مشمول تحریم های آمریکا خواهند شد.

کوریای شمالی در پاسخ، تصمیم دونالد ترامپ را «رفتاری بی پروا» توصیف کرد که حس نفرت مردم و ارتش این کشور نسبت به آمریکا را افزایش می دهد و فرا رسیدن روز قیامت را برای آمریکا تسریع می بخشد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است