حکومتی ها به هر ساز آمریکا می رقصند
آمریکا این 9 پایگاه را بیهوده در افغانستان نساخته است. یگانه کسانیکه می توانند سیاست های آمریکا را پیاده کنند همین تکنوکرات هایی هستند که با هر ساز آنها می رقصند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۶/۷/۲۲ کد خبر: 139970 منبع: پرینت

سخنگویان دولت ادعا می کنند که بیشتر از پنجاه درصد مواردی را که توسط حکومت عده داده شده را عملی کردیم. مثلا در خصوص آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان که ماه ها طول کشید تا یک کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را اینها شکل دادند پس از آن مردم انتظار داشتند که حداقل این کمیسیون بتواند مواردی را که نیاز است و می تواند اعتبار دوباره به کمیسیون های مسقل انتخابات ببخشد آن را شناسایی کنند و به آن رسیدگی شود. اما دیده شود که تنها کاری را که حکومت در خصوص اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان کرده اند تغییر چهره ها به کمیشنران کمیسیون های مستقل انتخابات بود که مردم افغانستان از این مورد هنوز راضی نیستند و حتی اعتماد از دست رفته کمیسیون های مستقل انتخابات دوباره احیا نشود و در خصوص صلح و امنیت افغانستان رهبران حکومت وحدت ملی ادعای این را دارند که اگر درمواردی در حکومت اختلاف نظر هنوز وجود داشته باشد در خصوص صلح و رسیدن به صلح و تامین امنیت شهروندان افغانستان هیچگونه اختلاف نظر وجود ندارد و یک صدا و نظر واحد در درون حکومت میان رهبران وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در برنامه «رودر رو» گفت: با ساخت حکومت وحدت ملی توسط جان کری افغانستان را با یک پرتگاه دیگر کشاندند. ما می بینیم که جنگ به مراتب بیشتر از پیش شد. بد امنی ها هر روز سراسر افغانستان را فرا گرفته و انتحار و انفجار روزانه ده ها هموطن ما را به خاک و خون می کشاند. در این مدت سه سال افغانستان در صدر کشورهایی است که در فساد درجه اول هستند. حتی گزارش های اخیر سیگار هم نشان می دهد که فساد در تار و پود این نظام ریشه دوانده است خشونت علیه زنان به مراتب بیشتر از پیش شده است. ما را بیشتر از پیش به یک کشور مصرفی مبدل ساخته اند که هنوز هم کشکول گدایی مان پیش کشورهای خارجی دراز است. تروریزم بیشتر از پیش شده است. اگر در گذشته فقط طالبان در افغانستان وجود داشت. امروز داعش است و تروریست های آسیای میانه است. اینها افغانستان را به گورستانی برای مردم بی دفاعش مبدل ساخته است و از همه مهمتر این است که چون ما یک کشور مستقل نیستیم و کشوری اشغال شده هستیم که در راسش آمریکا قرار دارد. امروز افغانستان را به میدان رقابت های ابرقدرت ها مبدل ساخته است و همچنان میدان رقابت های قدرت های منطقه ای یا جنگ های نیابتی قدرت های منطقه ای مبدل شده ایم. دست های کشورهای همسایه مانند پاکستان از پیش به مراتب باز گذاشته شده است.

وی در خصوص موجودیت شدید فساد می گوید: مردم افغانستان در مدت این سه سال اینها را بسیار خوب شناختند که تمام این وعده های چرب و نرمی که به مردم افغانستان و دوران انتخابات خود و کارزارهای انتخاباتی می دادند فقط به خاطر این بود که بتوانند بازهم از احساسات مردم استفاده کرده و چند رای بیشتر به صندوق های خود بیندازند که گویا همان انتخابات زیر سلطه اشغال را قانونی نشان دهند. در غیر آن ما می بینیم که عملکرد آنها برعکس بوده است. نه تنها آنها به وعده هایی که داده بودند عمل نکردند بلکه به مراتب بدتر از آن اقدام کردند. در حالیکه درمورد مبارزه با فساد پیوسته شعار می دادند امروز سرتاپای این نظام را مفسدین فراگرفته است. از ارگ ریاست جمهوری گرفته تا قصر سپیدار و سنا و پارلمان و تا ادارات دولتی. می بینیم که فساد پرونده های جنرال ها هر روز بیرون می شود که خود سیگار که نهاد آمریکایی است اینها را بر ملا می سازد. این موارد را در پارلمان را می بینیم. وزارت داخله را که امروز غرق فساد است می بینیم.

غفار افزود: اگر در صفحه فیس بوک ارگ نگاهی بیندازیم می بینیم که نود درصد مردم از حکومت ناراضی هستند و به آنها نفرین می فرستند. بنابراین حکومتی ها چطور می گویند که ما کارهایی را انجام داده ایم و مردم از آن کارها راضی هستند؟

سخنگوی حزب همبستگی، حکومت را حکومتی وابسته و مزدور می داند و می گوید: اشرف غنی اصلا از خود استقلالی ندارد. خودش تصمیم گیرنده مسایل داخلی و خارجی افغانستان نیست. چون این آمریکا است و استعمارگرانه در این کشورها تصمیم می گیرد و سیاست ها را برای کسی چون اشرف غنی دیکته می کند و وی فقط آن را عملی می سازد. آمریکا برای اینکه بتواند افغانستان را به عنوان تخته خیز خود استفاده کند و به خاطر رسیدن خود به رقبای اقتصادی و نظامی و سیاسی خود مانند چین و حتی ایرانی ها بتواند برسد. امروز آمریکا این نه پایگاه را بیهوده در افغانستان نساخته است. تا بتواند رقیب های خود را به این شکل شکست دهد و یگانه کسانی که می توانند این سیاست های اینها را پیاده کنند همین تکنوکرات هایی است که با هر ساز آنها می رقصند و این جنایتکارانی است که سیاست های آنها را بسیار به خوبی پیاده می کنند. چهل سال گذشته بر سر آنها سرمایه گذاری کرده. آمریکا می فهمد که اگر می خواهد افغانستان را برای خود حفظ کند فقط با همین افراد می تواند. به همین دلیل شاید اشرف غنی شاید دکترا داشته باشد و بیشتر از دکترا هم سواد دارد اما وقتی که به نفع مردم کار نکند و برای منافع ملی کار نکند به درد نمی خورد. روشنفکری که در خدمت مردم نباشد جزو بدترین جنایتکاران است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
حکومتی ها
نظرات بینندگان:

>>>   ... و درین رقص دولت وزیری سخنگوی (گوی سخن) وزارت دفاع که گاهی خود را خلقی هم معرفی میکند، در جمله اول نمره ها است!!!!!

>>>   همشیره، محترمه شما یک پیشنهاد بدردبخور کنید، هر روز فقط جفنگ گویی میکنید . لعنت به این آزادی بیان که شما افلاطون ها هر روزه نامشروع ترین استفاده را از آن میکنید.
کمی عقل جوهر آدمیست.
شما در کوچه و بازار بروید و تماشا کنید که ملت در کدام ذلت بسر میبرند ، چه داستان های مفت که همه روزه از سر میسرائید، اگر شما فکر کنید که با این دسایس و یاوه سرایی انتخابات بعدی را به نفع بسماچی های ضعیف الشعور تغیر میدهید ،این یک خیال و همزمان ظلم به حق ملت است.

>>>   خودت به ساز کی می رقصی سهم تان که نرسید حکومتی وغیر حکومتی می گویید اگر دست تان به آلوچه برسد گل اش را نیز می خورید حاجت میوه اش نیست یا به طالب وابسته هستی یا به لینن وروسیه یا به ایران ویا به چین مردم بد بخت.
بی عقل

اریا

>>>   اگر سخنان خانم سیلی غفار را درست قبل کنیم که گفته است تصمیم گیری داخلی وخارجی در دست رئیس صاحب جمهور نیست، پس چرا ؟ ایشانرا دیکتاتور و قوم گرا و صدها تهمت دیگر، را به وی می بندید؟
شریف

>>>   یک پروجکت منیجر برای تطبیق پروژه برای نا امنی کشور فرار جوانان تحصیل کرده کشور کشت مواد مخدر اعتیاد جوانان جابجاساختن مخالفین در ساحات استراتیژیک ومصون برای ناامنی کشور فساد اداری بیکاری جوانان استخدام افراد ناتوان ضعیف در پست های کلیدی حکومت ویا سرپرست ساختن خلاصه ویرانی وتباهی کشور بوده حد اقل یک احساس وطن دوستی در فکر واندیشه ندارند همه موقت ودوتابعتی بوده به فکر آبادی وامنیت نیامده اند خداوند تباه سازد این شاشجاع ثانی این دوره را
abdal

>>>   وقتی شکم آدم سیر باشد .شروع میکنیم به حرف های بی معنی چرت و پرت .دالر های آمریکا خوب کمک های که به ما میکند خوب است .هر ماه بعنوان تنخواه میگیریم .فقط مدیریت و مستشاری ودستورات شان بد است عجب مردم نمک ناشناسی هستیم.16 پیش آمدن حکومت استبدادی طالبان را سرنگون کردن و ملت را از زیری یوغ آنها نجات دادن .حالا باید صد درصد بسازشان برقصیم وانهاي که ازطالب متنفر بودن هرروز با میل خودشان و اختیار وعلاقه خودشان میرقصند لعنت به حسود که چشم دیدن ندارد

>>>   آمریکا مثلی آب حیات میماند برای کشور ما برای مردم ما دولتمردان ما مردمان عادی همگی باید بساز آمریکا برقصند خانم سیلی برای یک بار هم شده کلاه خودرا درپيشت بگذار یک فکری به گذشته ها بی انداز در دهه70 چه گذشت در هر محله و کوچه چه در کابل ویا چه درولايات یک ریس جهمور ویا والی داشتیم هرروز ده ها نفر بی مورد کشته میشدن کسی جرعت ویا غیرت نمی کرد بپرسد که این را کشته که به این تجاوز کرده وبعد ها با ظهور طالبان چه گذشت اگر این دوره های فلاکت زده بی حساب و کتاب را به یاد بیاورید.دیگر هیچ وقت از این حرف های بی مزه نميزنيد
(( مهاجر دربدر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است