انتقاد شدید آلمان از خروج آمریکا از یونسکو
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۶/۷/۲۲ کد خبر: 139919 منبع: پرینت

دولت آلمان انتقاد شدیدی به اعلام اخیر آمریکا برای خروج از سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) وارد کرد.

به گزارش نشریه "دی سایت"، دولت آلمان انتقاد شدیدی به خروج آمریکا از عضویت در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان مل متحد (یونسکو) وارد کرد.

"مونیکا گروترس"، وزیر فرهنگ آلمان از حزب دمکرات مسیحی در اینباره اظهار داشت که این اقدام آمریکا در نقطه زمانی فعلی یک سیگنال کاملا غلط است. به گفته وی در زمانی که در آن بحران های بین المللی افزایش می یابد یونسکو یک سازمان قابل اعتماد و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

همچنین دیگر سیاستمداران بلند پایه آلمان هم درباره این اقدام آمریکا ابراز تاسف کردند.

"آندره ناهلس"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دمکرات در اینباره اظهار داشته است که ترامپ کشورش را همچنان در مسیر انزوا پیش می برد.

به گفته ناهلس در مقدمه منشور یونسکو آمده است که " جنگ ها در ذهن انسان ها تشکیل می شود و همچنین باید صلح نیز در ذهن و فکر انسان ها گنجانده شود." با خروج آمریکا از یونسکو دولت ترامپ دیگر به روند صلح خدمتی نمی کند.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان نیز این اقدام آمریکا را غیر قابل فهم ارزیابی کرده و گفت ما در کنار یونسکو قرار داریم و هیچ شکی وجود ندارد که ما همچنان از یونسکو حمایت می کنیم و عضو آن باقی می مانیم.

"سم ازمیر" از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان نیز انتقاد شدیدی به این اقدام دونالد ترامپ وارد کرده و گفت: روابط بین کشورها تنها دست دادن ها با خوب ها و تهدیدات توییتری علیه بدها نیست. یک سیاست خارجی که انسان ها را نادیده می گیرد، نژاد پرستی را تشدید کرده و به ظرفیت های تجارت بین المللی آمریکا آسیب می رساند.

دبیر کل سازمان ملل هم درباره خروج آمریکا و به تبع آن اسراییل از یونسکو ابراز تاسف کرده و سخنگوی وی در اظهاراتی تصریح کرد که بین آمریکا و سازمان ملل روابط عمیق و پیچیده ای وجود دارد.

رییس یونسکو نیز ضمن ابراز تاسف شدید از خروج آمریکا، این اقدام را ضربه‌ای به سیاست «چندجانبه گرایی» ملل متحد توصیف کرد.

وزارت خارجه آمریکا رسما خروج این کشور از عضویت در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) را اعلام کرد.

آمریکا علت خروج خود از یونسکو را رویکردهای ضد اسراییلی این سازمان عنوان کرده است.

طبق اعلام مقام های آمریکایی، این تصمیم پایان سال جاری میلادی اجرا می‌شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
المان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است